Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul model pentru Formularul 208. Impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal

27-Iul-2017
3906

Informam notarii publici ca a fost aprobat un nou model al formularului 208 - "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1886 / 2017 pentru modificarea modelului, continutului si instructiunilor de completare ale formularelor 208 Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal si 209 Declaratie privind veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice si al ministrului justitiei nr. 1.022/2.562/2016, publicat in Monitorul Oficial Nr. 518 din 4 iulie 2017.

Acest nou model al formularului 208 "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" se utilizeaza pentru declararea informatiilor privind tranzactiile de proprietati imobiliare din patrimoniul personal prin procedura notariala, incheiate incepand cu data de 1 februarie 2017.

Informatiile privind tranzactiile de proprietati imobiliare din patrimoniul personal prin procedura notariala, incheiate pana la data de 1 februarie 2017, se declara utilizand formularul 208 "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", in vigoare la data incheierii tranzactiei.

Actualizarea formularului 208 si a modului de completare al acestuia, prin OPANAF nr. 1886/2017, a fost realizata urmare modificarilor aduse Codului fiscal prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Principalele modificari constau in:
- eliminarea informa?iei referitoare la perioada de de?inere a proprieta?ii imobiliare intrucat cota de impozitare aplicabila nu mai este determinata de acest indicator;
- introducerea informa?iei referitoare la venitul impozabil, la nivelul tranzac?iei ?i pe beneficiari de venit;
- completarea informa?iei privind actul notarial translativ al dreptului de proprietate, pentru toate tranzac?iile cuprinse in formular;


- introducerea informa?iei privind cota de?inuta de beneficiarii de venit, din proprietatea imobiliara transferata.

Declaratia 208 se completeaza si se depune semestrial pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare semestrului in care a avut loc autentificarea actelor privind transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, la organul fiscal central in a carui evidenta fiscala biroul notarial este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.

Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu respectarea structurii de date (fisier XML). 

Notarii publici au obligatia depunerii declaratiei la organul fiscal central competent, in format electronic (format PDF, cu fisier XML atasat), pe suport optic, care va fi insotit de exemplarul in format hartie, semnat, potrivit legii. Formatul hartie se listeaza prin functiile aplicatiei informatice de asistenta la completarea declaratiei si cuprinde situatia centralizatoare a datelor declarate, pe beneficiari de venit si pe tranzactii prin care s-au efectuat transferuri ale dreptului de proprietate si ale dezmembramintelor acestuia, cuprinse in sectiunea C "Date informative privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" din formular.

Formatul hartie se listeaza in doua exemplare:

- originalul se depune la organul fiscal central competent, in format hartie, semnat, impreuna cu formatul electronic al declaratiei, fisierul XML atasat;
- copia se pastreaza de catre notarul public.

 Declaratia poate fi depusa si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, accesand adresa de internet www.eguvernare.ro

- Depunere declaratii.

Informatii privind depunerea on-line a declaratiilor fiscale de catre persoanele juridice se gasesc pe site-ul ANAF, www.anaf.ro, la sectiunea Servicii online-> Declaratii electronice-> Informatii depunere declaratii persoane juridice.

Informatii detaliate se pot obtine de la:
- structurile pentru asistenta contribuabililor din cadrul organelor fiscale;
- telefonic la Centrul de asistenta a contribuabililor, la nr. 0314039160;
- accesand pagina de Internet, site-ul www.anaf.ro.

Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016