Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Codul fiscal 2011 - Titlul VII (partea a III-a)

07-Mar-2011
3454
SECTIUNEA a 4-a*)
Produse energetice

------------
Sectiunea a 4-a din Cap. I^1 din Titlul VII a fost introdusa de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Produse energetice
ART. 206^16*)
(1) in intelesul prezentului capitol, produsele energetice sunt:
Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal
Vezi detalii
50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Vezi detalii

a) produsele cu codurile NC de la 1507 la 1518, daca acestea sunt destinate utilizarii drept combustibil pentru incalzire sau combustibil pentru motor;
b) produsele cu codurile NC 2701, 2702 si de la 2704 la 2715;
c) produsele cu codurile NC 2901 si 2902;
d) produsele cu codul NC 2905 11 00, care nu sunt de origine sintetica, daca acestea sunt destinate utilizarii drept combustibil pentru incalzire sau combustibil pentru motor;
e) produsele cu codul NC 3403;
f) produsele cu codul NC 3811;
g) produsele cu codul NC 3817;
h) produsele cu codul NC 3824 90 99, daca acestea sunt destinate utilizarii drept combustibil pentru incalzire sau combustibil pentru motor.
(2) Intra sub incidenta prevederilor sectiunilor a 7-a si a 9-a doar urmatoarele produse energetice:
a) produsele cu codurile NC de la 1507 la 1518, daca acestea sunt destinate utilizarii drept combustibil pentru incalzire sau combustibil pentru motor;
b) produsele cu codurile NC 2707 10, 2707 20, 2707 30 si 2707 50;
c) produsele cu codurile NC de la 2710 11 la 2710 19 69. Pentru produsele cu codurile NC 2710 11 21, 2710 11 25 si 2710 19 29, prevederile sectiunii a 9-a se vor aplica numai circulatiei comerciale in vrac;
d) produsele cu codurile NC 2711, cu exceptia 2711 11, 2711 21 si 2711 29;
e) produsele cu codul NC 2901 10;
f) produsele cu codurile NC 2902 20, 2902 30, 2902 41, 2902 42, 2902 43 si 2902 44;
g) produsele cu codul NC 2905 11 00, care nu sunt de origine sintetica, daca acestea sunt destinate utilizarii drept combustibil pentru incalzire sau combustibil pentru motor;
h) produsele cu codul NC 3824 90 99, daca acestea sunt destinate utilizarii drept combustibil pentru incalzire sau pentru motor.
(3) Produsele energetice pentru care se datoreaza accize sunt:
a) benzina cu plumb cu codurile NC 2710 11 31, 2710 11 51 si 2710 11 59;
b) benzina fara plumb cu codurile NC 2710 11 31, 2710 11 41, 2710 11 45 si 2710 11 49;
c) motorina cu codurile NC de la 2710 19 41 pana la 2710 19 49;
d) kerosenul cu codurile NC 2710 19 21 si 2710 19 25;
e) gazul petrolier lichefiat cu codurile NC de la 2711 12 11 pana la 2711 19 00;
f) gazul natural cu codurile NC 2711 11 00 si 2711 21 00;
g) pacura cu codurile NC de la 2710 19 61 pana la 2710 19 69;
h) carbunele si cocsul cu codurile NC 2701, 2702 si 2704.
(4) Produsele energetice, altele decat cele prevazute la alin. (3), sunt supuse unei accize daca sunt destinate a fi utilizate, puse in vanzare ori utilizate drept combustibil pentru incalzire sau combustibil pentru motor. Nivelul accizei va fi fixat in functie de destinatie, la nivelul aplicabil combustibilului pentru incalzire sau combustibilului pentru motor echivalent.
(5) Pe langa produsele energetice prevazute la alin. (1), orice produs destinat a fi utilizat, pus in vanzare ori utilizat drept combustibil pentru motor sau ca aditiv ori pentru a creste volumul final al combustibilului pentru motor este accizat la nivelul combustibilului pentru motor echivalent.
(6) Pe langa produsele energetice prevazute la alin. (1), orice alta hidrocarbura, cu exceptia turbei, destinata a fi utilizata, pusa in vanzare sau utilizata pentru incalzire este accizata cu acciza aplicabila produsului energetic echivalent.
(7) Consumul de produse energetice in incinta unui loc de productie de produse energetice nu este considerat a fi un fapt generator de accize in cazul in care consumul consta in produse energetice produse in incinta acelui loc de productie. Cand acest consum se efectueaza in alte scopuri decat cel de productie si, in special, pentru propulsia vehiculelor, se considera fapt generator de accize.
------------
Art. 206^16 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Gaz natural
ART. 206^17*)
(1) Gazul natural va fi supus accizelor, iar accizele vor deveni exigibile la momentul furnizarii de catre distribuitorii sau redistribuitorii autorizati potrivit legii direct catre consumatorii finali.
(2) Operatorii economici autorizati in domeniul gazului natural au obligatia de a se inregistra la autoritatea competenta, in conditiile prevazute in normele metodologice.
(3) Atunci cand gazul natural este furnizat in Romania de un distribuitor sau de un redistribuitor din alt stat membru, care nu este inregistrat in Romania, acciza devine exigibila la furnizarea catre consumatorul final si va fi platita de o societate desemnata de acel distribuitor sau redistribuitor, care trebuie sa fie inregistrata la autoritatea competenta din Romania.
------------
Art. 206^17 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Carbune, cocs si lignit
ART. 206^18*)
Carbunele, cocsul si lignitul vor fi supuse accizelor care vor deveni exigibile la momentul livrarii de catre operatorii economici producatori sau de catre operatorii economici care efectueaza achizitii intracomunitare ori care importa astfel de produse. Acesti operatori economici au obligatia sa se inregistreze la autoritatea competenta, in conditiile prevazute in normele metodologice.
------------
Art. 206^18 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

SECtIUNEA a 5-a*)
Energie electrica
------------
Sectiunea a 5-a din Cap. I^1 din Titlul VII a fost introdusa de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Energie electrica
ART. 206^19*)
(1) in intelesul prezentului capitol, energia electrica este produsul cu codul NC 2716.
(2) Energia electrica va fi supusa accizelor, iar acciza va deveni exigibila la momentul furnizarii energiei electrice catre consumatorii finali.
(3) Prin derogare de la prevederile art. 206^5, nu se considera ca fiind fapt generator de accize consumul de energie electrica utilizat pentru mentinerea capacitatii de a produce, de a transporta si de a distribui energie electrica, in limitele stabilite de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei.
(4) Operatorii economici autorizati in domeniul energiei electrice au obligatia de a se inregistra la autoritatea competenta, in conditiile prevazute in normele metodologice.
(5) Atunci cand energia electrica este furnizata in Romania de un distribuitor sau de un redistribuitor din alt stat membru, care nu este inregistrat in Romania, acciza devine exigibila la furnizarea catre consumatorul final si va fi platita de o societate desemnata de acel distribuitor sau redistribuitor, care trebuie sa fie inregistrata la autoritatea competenta din Romania.
------------
Art. 206^19 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

SECtIUNEA a 6-a*)
Exceptii de la regimul de accizare pentru produse energetice si energie electrica
------------
Sectiunea a 6-a din Cap. I^1 din Titlul VII a fost introdusa de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Exceptii
ART. 206^20*)
(1) Nu se datoreaza accize pentru:
1. caldura rezultata si produsele cu codurile NC 4401 si 4402;
2. urmatoarele utilizari de produse energetice si energie electrica:
a) produsele energetice utilizate in alte scopuri decat in calitate de combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire;
b) utilizarea duala a produselor energetice. Un produs energetic este utilizat dual atunci cand este folosit atat in calitate de combustibil pentru incalzire, cat si in alte scopuri decat pentru motor sau pentru incalzire. Utilizarea produselor energetice pentru reducerea chimica si in procesele electrolitic si metalurgic se considera a fi utilizare duala;
c) energia electrica utilizata in principal in scopul reducerii chimice si in procesele electrolitice si metalurgice;
d) energia electrica, atunci cand reprezinta mai mult de 50% din costul unui produs, potrivit prevederilor din normele metodologice;
e) procesele mineralogice, potrivit prevederilor din normele metodologice.
(2) Nu se considera productie de produse energetice:
a) operatiunile pe durata carora sunt obtinute accidental mici cantitati de produse energetice;
b) operatiunile prin care utilizatorul unui produs energetic face posibila refolosirea sa in cadrul intreprinderii sale, cu conditia ca acciza deja platita pentru un asemenea produs sa nu fie mai mica decat acciza care poate fi cuvenita, daca produsul energetic refolosit ar fi pasibil de impunere;
c) o operatie constand din amestecul - in afara unui loc de productie sau a unui antrepozit fiscal - al produselor energetice cu alte produse energetice sau alte materiale, cu conditia ca:
1. accizele asupra componentelor sa fi fost platite anterior; si
2. suma platita sa nu fie mai mica decat suma accizei care ar putea sa fie aplicata asupra amestecului.
(3) Conditia prevazuta la alin. (2) lit. c) pct. 1 nu se va aplica daca acel amestec este scutit pentru o utilizare specifica.
(4) Modalitatea si conditiile de aplicare a alin. (1) vor fi reglementate prin normele metodologice.
------------
Art. 206^20 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

SECtIUNEA a 7-a*)
Regimul de antrepozitare
------------
Sectiunea a 7-a din Cap. I^1 din Titlul VII a fost introdusa de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Reguli generale
ART. 206^21*)
(1) Productia si transformarea produselor accizabile trebuie realizate intr-un antrepozit fiscal.
(2) Depozitarea exclusiva a produselor accizabile in regim suspensiv de accize poate avea loc in:
a) antrepozitele fiscale ale antrepozitarilor autorizati pentru productia de produse energetice si ale persoanelor afiliate acestora, in sensul prevazut la titlul I art. 7 pct. 21, pentru un numar maxim de 8 antrepozite fiscale de depozitare pentru fiecare antrepozitar autorizat pentru productia de astfel de produse din Romania, inclusiv persoanele afiliate acestuia. in intelesul acestei prevederi, antrepozitarul autorizat pentru productia de produse energetice este operatorul economic care detine instalatii si utilaje pentru rafinarea titeiului si prelucrarea fractiilor rezultate in vederea obtinerii de produse supuse accizelor;
b) antrepozitele fiscale aflate in zona aeroporturilor, destinate exclusiv aprovizionarii aeronavelor cu produse energetice, in baza certificatelor eliberate in acest sens de autoritatea competenta in domeniul aeronautic;
c) antrepozitele fiscale ale antrepozitarilor autorizati pentru productia de tigarete a caror cota de piata reprezinta peste 5% si ale persoanelor afiliate acestora, in sensul prevazut la titlul I art. 7 pct. 21, pentru un numar maxim de doua antrepozite fiscale de depozitare pentru fiecare antrepozitar autorizat pentru productia de astfel de produse din Romania, inclusiv persoanele afiliate acestuia*).
--------------
Alin. (2) al art. 206^21 a fost modificat de pct. 5 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 54 din 23 iunie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 421 din 23 iunie 2010.
*) NOTA :
Alin. (2), (3) si (4) ale art. IV din Ordonanta de Urgenta nr. 54 din 23 iunie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 421 din 23 iunie 2010 prevad:
"(2) Autorizatiile detinute de antrepozitarii autorizati pentru antrepozitele fiscale de depozitare produse accizabile, cu exceptia situatiilor prevazute la art. I pct. 5, isi inceteaza valabilitatea la data de 1 septembrie 2010.
(3) Antrepozitarii autorizati pentru productia de produse energetice si antrepozitarii autorizati pentru productia de tigarete, inclusiv persoanele afiliate acestora, prevazuti la art. I pct. 5, care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta detin mai mult de 8 antrepozite fiscale de depozitare de produse energetice si mai mult de doua antrepozite fiscale de depozitare tigarete, au obligatia ca in termen de 10 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta sa comunice Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor lista antrepozitelor fiscale de depozitare, in numar de maximum 8, respectiv doua, pentru care se intentioneaza reautorizarea acestora.
(4) Dupa 48 de ore de la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta, cu exceptia cazurilor prevazute la art. I pct. 5, se interzice deplasarea produselor accizabile in regim suspensiv de accize catre antrepozite fiscale de depozitare."

(3) Prevederile alin. (1) nu se aplica pentru:
a) berea, vinurile si bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, produse in gospodariile individuale pentru consumul propriu;
b) vinurile linistite realizate de micii producatori care obtin in medie mai putin de 1.000 hl de vin pe an;
------------
Litera b) a alin. (3) al art. 206^21 a fost modificata de pct. 10 al art. I din LEGEA nr. 76 din 6 mai 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010, care modifica pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.

c) energia electrica, gazul natural, carbunele si cocsul.
(4) in cazul in care micii producatori prevazuti la alin. (3) lit. b) realizeaza ei insisi tranzactii intracomunitare, acestia informeaza autoritatile competente si respecta cerintele stabilite prin Regulamentul (CE) nr. 884/2001 al Comisiei din 24 aprilie 2001 de stabilire a normelor de aplicare privind documentele de insotire a transporturilor de produse vitivinicole si evidentele obligatorii in sectorul vitivinicol, conform precizarilor din normele metodologice.
(5) Atunci cand micii producatori de vin dintr-un alt stat membru sunt scutiti de la obligatiile privind deplasarea si monitorizarea produselor accizabile, destinatarul din Romania informeaza autoritatea competenta teritoriala cu privire la livrarile de vin primite, prin intermediul documentului solicitat in temeiul Regulamentului (CE) nr. 884/2001 sau printr-o trimitere la acesta, conform precizarilor din normele metodologice.
(6) Antrepozitul fiscal nu poate fi folosit pentru vanzarea cu amanuntul a produselor accizabile.
(7) Detinerea de produse accizabile in afara antrepozitului fiscal, pentru care nu se poate face dovada perceperii accizelor, atrage plata acestora.
(8) Fac exceptie de la prevederile alin. (6) antrepozitele fiscale care livreaza produse energetice catre aeronave, in conditiile prevazute in normele metodologice.
--------------
Alin. (8) al art. 206^21 a fost modificat de pct. 6 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 54 din 23 iunie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 421 din 23 iunie 2010.

(9) Este interzisa producerea de produse accizabile in afara antrepozitului fiscal.
(10) Este interzisa detinerea unui produs accizabil in afara antrepozitului fiscal, daca acciza pentru acel produs nu a fost perceputa.
------------
Art. 206^21 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Cererea de autorizare ca antrepozit fiscal
ART. 206^22*)
(1) Un antrepozit fiscal poate functiona numai pe baza autorizatiei valabile, emisa de autoritatea competenta prin Comisia instituita la nivelul Ministerului Finantelor Publice pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate.
------------
Alin. (1) al art. 206^22 a fost modificat de pct. 11 al art. I din LEGEA nr. 76 din 6 mai 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010, care modifica pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.

(2) in vederea obtinerii autorizatiei, pentru ca un loc sa functioneze ca antrepozit fiscal, persoana care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat pentru acel loc trebuie sa depuna o cerere la autoritatea competenta, in modul si in forma prevazute in normele metodologice.
(3) Cererea trebuie sa contina informatii si sa fie insotita de documente cu privire la:
a) amplasarea si natura locului;
b) tipurile si cantitatea de produse accizabile estimate a fi produse si/sau depozitate in decursul unui an;
c) lista produselor accizabile care urmeaza a fi achizitionate in regim suspensiv de accize in vederea utilizarii ca materie prima in cadrul activitatii de productie de produse accizabile;
d) identitatea si alte informatii cu privire la persoana care urmeaza sa-si desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat;
e) organizarea administrativa, fluxurile operationale, randamentul utilajelor si instalatiilor si alte date relevante pentru colectarea si determinarea accizelor, prevazute intr-un manual de procedura;
f) capacitatea persoanei care urmeaza a fi antrepozitar autorizat de a satisface cerintele prevazute la art. 206^26.
g) capacitatea maxima de productie a instalatiilor si utilajelor in 24 de ore, declarata pe propria raspundere de persoana fizica sau de administratorul persoanei juridice care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat."
--------------
Litera g) a alin. (3) al art. 206^22 a fost introdusa de pct. 7 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 54 din 23 iunie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 421 din 23 iunie 2010.

(4) Prevederile alin. (3) se vor adapta potrivit specificului activitatii ce urmeaza a se desfasura in antrepozitul fiscal, conform precizarilor din normele metodologice.
(5) Persoana care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat va prezenta, de asemenea, o copie a contractului de administrare sau a actelor de proprietate a sediului unde locul este amplasat.
(6) Persoana care isi manifesta in mod expres intentia de a fi antrepozitar autorizat pentru mai multe antrepozite fiscale poate depune la autoritatea competenta o singura cerere. Cererea va fi insotita de documentele prevazute de prezentul capitol, aferente fiecarei locatii.
(7) in exercitarea atributiilor sale, Comisia poate solicita orice informatii si documente de la structurile din cadrul Ministerului Finantelor Publice, de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala si de la alte institutii ale statului, pe care le considera necesare in solutionarea cererilor inregistrate.
--------------
Alin. (7) al art. 206^22 a fost introdus de pct. 8 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 54 din 23 iunie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 421 din 23 iunie 2010.

(8) in cazul in care solicitarea Comisiei este adresata structurilor din cadrul Ministerului Finantelor Publice sau Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, aceasta este obligatorie, constituindu-se ca sarcina de serviciu pentru personalul acestor institutii. Nerespectarea acestei obligatii atrage masurile sanctionatorii prevazute de legislatia in vigoare.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Codul fiscal 2011 - Titlul VII (partea a III-a)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul ar putea renunta la impozitul de 1% pe cifra de afaceri pentru unele firme
    • Masura prin care se anunta pentru 2018 majorarea de la 500.000 euro la 1 milion euro a pragului pana la care se aplica impozitul pe cifra de afaceri de !%. "Am discutat despre acest lucru, ca acel prag, daca este 500.000 euro sau 1 milion euro pana la care este introdus impozitul de 1%...sa fie introduse (modificari-n.r.) prin amendament in Parlament", a declarat premierul Mihai Tudose, raspunzand intrebarilor adresate de jurnalisti. Saptamana trecuta a avut loc o intalnire a premierului cu...» citeste mai departe aici

  • Initierea negocierii colective intre 20 noiembrie - 20 decembrie. Amenzi de 10.000 lei
    • OUG nr.82/2017, publicata in Monitorul Oficial nr.902 din 16.11.2017, include o obligatie noua pentru toate firmele din Romania, indiferent de numarul de angajati. Conform unor noi reglementari din OUG nr.82/2017 prin derogare de la prevederile art. 129 alin. (1) din Legea dialogului social nr. 62/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, apare obligatia ca in unitatile in care nu exista incheiat contract/acord colectiv de munca, initierea negocierii colective sa devina...» citeste mai departe aici

  • Atentie la HG 804/2017: Normele privind casele de marcat au fost modificate
    • In M.Of. nr. 907 din 20.11.2017 a fost publicata HG 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003. Noile prevederi coreleaza modificarile aduse incepand cu anul 2014 ordonantei de urgenta 28/1999 (ultima modificare a normelor metodologice fiind adusa de HG 73/2014) si aduce...» citeste mai departe aici

  • Un nou regulament se aplica din 2018 si introduce o adevarata revolutie. Iata ce ne asteapta
    • Uniunea Europeana a introdus noutati legislative foarte stricte. Mai exact, la 25 mai 2018 vor incepe sa se aplice prevederile Regulamentului UE nr. 679/2016, cunoscut drept Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR). Specialistii spun ca acest Regulament introduce o adevarata revolutie in domeniu, prin prisma impactului pe care il va avea asupra bunului mers al oricarei afaceri, mici sau mari, din Europa si nu numai. Conceptul de "date personale" devine atat de larg...» citeste mai departe aici

  • SRL-D-urile nu vor mai beneficia de facilitati fiscale incepand cu 1 ianuarie 2018
    • Intr-o analiza a masurilor adoptate recent de Guvern pentru modificarea Codului fiscal de la 1 ianuarie 2018, Platforma Romania 100 a aratat care sunt acele masuri care vor influenta negativ mediul de afaceri si nu numai. Printre acestea masuri se numara si trecerea contributiilor sociale de la angajator la angajat, precum si eliminarea facilitatilor fiscale de la inceputul anului pentru firmele de tip SRL-D. "Trecerea contributiilor sociale de angajator la angajat propusa prin "Revolutia...» citeste mai departe aici

  • Ce tratament se aplica pentru cheltuielile de protocol?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care inregistreaza in anul 2017 cheltuieli de protocol dupa cum urmeaza: - cafea, apa, diverse produse protocol pentru diverse sedinte, intalniri cat si pentru uzul angajatilor. - mese la restaurant cu potentiali clienti, furnizori, parteneri de afaceri, angajati din grup care se deplaseaza in scopul rezolvarii anumitor situatii (scolarizari, implementari, alte activitati curente). La fiecare factura de restaurant exista un referat cu detalii legate de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"