Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi prevederi | Inregistrarea la organul fiscal a contractelor de fiducie si locatiune

19-Feb-2013
3176
Ca urmare a aprobarii procedurii de inregistrare a contractelor de fiducie si a contractelor de locatiune, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prin Ordinul ANAF nr.1985/2012, a fost elaborat un material informativ cu rolul de indrumare a contribuabililor.

In ceea ce priveste obligatiile organului fiscal competent, respectiv in a carui evidenta fiscala sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe contribuabilii care detin calitatea de fiduciar sau locator, privind inregistrarea contractelor de fiducie si locatiune, facem urmatoarele precizari:

A. Inregistrarea contractelor de fiducie

"Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie" se depune de fiduciar in termen de 30 de zile de la data incheierii/modificarii insotita de contractul de fiducie, in original si copie iar organul fiscal certifica conformitatea copiei cu originalul si restituie fiduciarului originalul.
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Organul fiscal organizeaza evidenta contractelor de fiducie intr-un Registru al contractelor de fiducie, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa la Ordinul ANAF nr.1985/2012, inregistrarea contractelor efectuandu-se in maximum 5 zile de la data depunerii contractelor.

B. Inregistrarea contractelor de locatiune (inchiriere)

1. Inregistrarea, optionala, a contractelor de locatiune de catre locatori, altii decat persoanele fizice:

"Declaratia de inregistrare a contractelor de locatiune", insotita de contractul de locatiune, in original si copie, se completeaza in doua exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal, iar copia se pasreaza de locator iar organul fiscal certifica conformitatea copiei contractului de locatiune cu originalul si restituie locatorului originalul.

Organul fiscal organizeaza evidenta contractelor de locatiune intr-un Registru al contractelor de locatiune, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa la Ordinul ANAF nr.1985/2012, inregistrarea contractelor efectuandu-se in maximum 5 zile de la data depunerii contractelor.

2. Inregistrarea contractelor de locatiune de catre locatorul persoana fizica

Persoanele fizice care au calitatea de locator si obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si venituri din arendare au obligatia inregistrarii contractului intre parti potrivit art. 81 alin. (2) din Codul fiscal, in termen de 15 zile de la incheierea acestuia, odata cu Declaratia privind venitul estimat/norma de venit (formular 220), astfel:

-persoanele fizice rezidente la organul fiscal in a carui raza teritoriala persoana fizica isi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieste efectiv, daca aceasta este diferit# de domiciliu;
- persoanelor fizice nerezidente la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla bunul supus impunerii.

Organul fiscal certifica conformitatea copiei cu originalul si restituie locatorului originalul.

Precizam ca obligatia inregistrarii de persoanele fizice a contractelor de mai sus nu constituie o prevedere noua a Codului fiscal!

Organul fiscal organizeaza evidenta contractelor de locatiune intr-un Registru al contractelor de locatiune, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa la Ordinul ANAF nr.1985/2012, inregistrarea contractelor efectuandu-se in maximum 5 zile de la data depunerii contractelor.

Prevederi procedurale comune

Declaratiile si documentele depuse de fiduciari si locatori se arhiveaza la dosarul fiscal al acestora.
Registrul contractelor de fiducie si Registrul contractelor de locatiune se gestioneaza la nivelul organelor fiscale, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de catre Directia Generala de Tehnologia Informatiei din cadrul ANAF.


Sursa: DGFP Brasov
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi prevederi | Inregistrarea la organul fiscal a contractelor de fiducie si locatiune":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.