
Raportul Special
realizat de specialisti
Declaratia privind beneficiarii reali trebuie depusa la oficiul registrului comertului in care este inmatriculata persoana juridica pana la data de 1 octombrie 2021. In aceasta categorie intra si firmele vizate de Legea 129/2019, chiar daca au avut sau nu activitate.
Conform actului normativ mentionat, persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la inmatriculare, anual sau ori de cate ori intervine o modificare, o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.
Sunt exceptate de la obligatia depunerii declaratiei regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat.
Atentie! Firmele sunt OBLIGATE sa depuna aceasta declaratie chiar daca nu au avut activitate economica.
Declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali, precum si modalitatile in care se exercita controlul asupra persoanei juridice.
Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta.
Declaratia anuala se depune la oficiul registrului comertului in care este inmatriculata persoana juridica in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale, iar daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se depune in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.
In sensul prezentei legi, prin beneficiar real se intelege orice persoana fizica ce detine sau controleaza in cele din urma clientul si/sau persoana fizica in numele ori in interesul caruia/careia se realizeaza, direct sau indirect, o tranzactie, o operatiune sau o activitate.
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Notiunea de beneficiar real include cel putin:
a) in cazul societatilor supuse inregistrarii in registrul comertului si entitatilor corporative straine:
1. persoana fizica sau persoanele fizice care detin sau controleaza in ultima instanta societatea supusa inregistrarii in registrul comertului prin exercitarea directa sau indirecta a dreptului de proprietate asupra unui procent suficient din numarul de actiuni ori din drepturile de vot ori prin participatia in capitalurile proprii ale societatii respective, inclusiv prin detinerea de actiuni la purtator, sau prin exercitarea controlului prin alte mijloace, alta decat o societate cotata pe o piata reglementata care face obiectul cerintelor de divulgare a informatiilor in conformitate cu dreptul Uniunii Europene sau cu standarde internationale echivalente care asigura transparenta corespunzatoare a informatiilor privind exercitarea dreptului de proprietate. Detinerea a 25% plus unu actiuni sau participare in capital al unei societati intr-un procent de peste 25% de catre o persoana fizica este un indiciu al exercitarii directe a dreptului de proprietate. Detinerea a 25% plus unu actiuni sau participarea in capital al unei societati intr-un procent de peste 25% de catre o entitate corporativa straina, care se afla sub controlul unei persoane fizice, sau de catre mai multe entitati corporative straine, care se afla sub controlul aceleiasi persoane fizice, este un indiciu al exercitarii indirecte a dreptului de proprietate;
2. in cazul in care, dupa depunerea tuturor diligentelor si cu conditia sa nu existe motive de suspiciune, nu se identifica nicio persoana in conformitate cu pct. 1 sau in cazul in care exista orice indoiala ca persoana identificata este beneficiarul real, persoana fizica care ocupa o functie de conducere de rang superior, si anume: administratorul/administratorii, membrii consiliului de administratie/supraveghere, directori cu competente delegate de la administratorul/consiliul de administratie, membrii directoratului. Entitatile raportoare tin evidenta masurilor luate in vederea identificarii beneficiarilor reali in conformitate cu pct. 1 si cu prezentul punct, precum si a dificultatilor intampinate in procesul de verificare a identitatii beneficiarului real;
b) in cazul fiduciilor sau constructiilor juridice similare - toate persoanele urmatoare:
1. constituitorul/constituitorii, precum si persoanele desemnate sa ii/le reprezinte interesele in conditiile legii;
2. fiduciarul/fiduciarii;
3. beneficiarul/beneficiarii sau, in cazul in care identitatea acestuia/acestora nu este identificata, categoria de persoane in al caror interes principal se constituie sau functioneaza fiducia sau constructia juridica similara;
4. oricare alta persoana fizica ce exercita controlul in ultima instanta asupra fiduciei sau a constructiei juridice similare din dreptul strain prin exercitarea directa sau indirecta a dreptului de proprietate sau prin alte mijloace;
c) in cazul persoanelor juridice fara scop lucrativ:
1. asociatii sau fondatorii;
2. membrii in consiliul director;
3. persoanele cu functii executive imputernicite de consiliul director sa exercite atributii ale acestuia;
4. in cazul asociatiilor, categoria de persoane fizice ori, dupa caz, persoanele fizice in al caror interes principal acestea au fost constituite, respectiv, in cazul fundatiilor, categoria de persoane fizice in al caror interes principal acestea au fost constituite;
5. oricare alta persoana fizica ce exercita controlul in ultima instanta, prin orice mijloace, asupra persoanei juridice fara scop lucrativ;
d) in cazul persoanelor juridice, altele decat cele prevazute la lit. a)-c), si al entitatilor care administreaza si distribuie fonduri:
1. persoana fizica beneficiara a cel putin 25% din bunurile, respectiv partile sociale sau actiunile unei persoane juridice sau ale unei entitati fara personalitate juridica, in cazul in care viitorii beneficiari au fost deja identificati;
2. grupul de persoane in al caror interes principal se constituie ori functioneaza o persoana juridica sau entitate fara personalitate juridica, in cazul in care persoanele fizice care beneficiaza de persoana juridica sau de entitatea juridica nu au fost inca identificate;
3. persoana sau persoanele fizice care exercita controlul asupra a cel putin 25% din bunurile unei persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica, inclusiv prin exercitarea puterii de a numi sau de a revoca majoritatea membrilor organelor de administratie, conducere sau supraveghere a respectivei entitati;
4. persoana sau persoanele fizice ce asigura conducerea persoanei juridice, in cazul in care, dupa depunerea tuturor diligentelor si cu conditia sa nu existe motive de suspiciune, nu se identifica nicio persoana fizica in conformitate cu pct. 1-3 ori in cazul in care exista orice indoiala ca persoana identificata este beneficiarul real, caz in care entitatea raportoare este obligata sa pastreze si evidenta masurilor aplicate in scopul identificarii beneficiarului real in conformitate cu pct. 1-3 si prezentul punct.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Declaratia de beneficiar real. [MODEL], cine depune si termen depunereDeclaratia anuala privind beneficiarii reali ar putea fi ELIMINATA din nou. Ce obligatii raman in vigoare pentru firmeDeclaratie Beneficiar Real - Ce este si cine are obligatia de a o depuneSocietatile pot fi DIZOLVATE daca Declaratia privind beneficiarul real nu este depusa in termen de 30 de zile de la data aplicarii amenziiONRC reaminteste ca prin depunerea Declaratiei privind beneficiarii reali pot fi indeplinite doua obligatii fiscaleUltimele articole
DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARII REALI 2025. Amenzile ajung pana la 10.000 lei pentru nedepunereDeclaratia privind beneficiarul real. Formularul se depune in fiecare an sau numai atunci cand apar modificari?OUG 123/2022: Noi entitati sunt OBLIGATE sa depuna Declaratia privind beneficiarul realFirmele trebuie sa depuna declaratia privind beneficiarul real pana pe 6 iunie 2022Persoanele inregistrate in Registrul Comertului nu mai au obligatia depunerii anuale a declaratiei privind beneficiarul realArticole similare
Ordinul 37/2021. Noi norme de aplicare a Legii 129/2019 privind combaterea spalarii banilor si finantarii terorismuluiLEGEA 129/2019 pentru prevenirea fraudei fiscale: Modificari aduse OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii (tabel comparativ ANAF)Spalarea de bani. Firmele trebuie sa elaboreze proceduri interne, in vederea respectarii Legii 129/2019Obligatii declarative ale persoanelor juridice inmatriculate la ONRC conform Legii nr. 129/2019ONPCSB si spalarea banilor. Cum se inregistreaza o entitate raportoare in evidentele ONPCSBUltimele articole
Raportare la ONPCSB. Cine are obligatia de raportare + un studiu de caz util contribuabililorLEGEA 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteSunt toate firmele OBLIGATE sa desemneze o anumita persoana care sa faca raportari catre ONPCSB?Spalarea banilor: Ce solicita ONPCSB in cazul unui controlDeclaratia privind beneficiarul real. Formularul se depune in fiecare an sau numai atunci cand apar modificari?Sfaturi de la experti
Grupul de Interes Economic (GIE)
Intrebare: As dori sa cunosc cat mai multe detalii despre GIE (Grupul de Interes Economic), baza legala, modul de functionare si care este monografia contabila, in conditiile in care doua societati doresc sa faca parte dintr-un GIE. Care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Deducere cheltuieli atribuite utilizarii autovehiculelor.
Intrebare: Firma noastra presteaza servicii de reparatii echipamente de ridicat, vanzari ale acestor echipamente, dar si servicii logistice pentru depozite. Referitor la deductibilitatea cheltuielilor cu auto: avem angajati ai societatii cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA