Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea contractului de fiducie la organul fiscal. Baza legala (Informare ANAF)

22-Iun-2020
518

Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, a transmis recent o informare pentru contribuabilii care trebuie sa inregistreze contractul de fiducie la organul fiscal.

Fiducia este operatiunea juridica prin care unul sau mai multi constituitori transfera drepturi reale, drepturi de creanta, garantii ori alte drepturi patrimoniale sau un ansamblu de asemenea drepturi, prezente ori viitoare, catre unul sau mai multi fiduciari care le exercita cu un scop determinat, in folosul unuia sau mai multor beneficiari. 

Aceste drepturi alcatuiesc o masa patrimoniala autonoma, distincta de celelalte drepturi si obligatii din patrimoniile fiduciarilor. 

(Codul civil, articolul 773 ) 

Fiducia este stabilita prin lege sau prin contract incheiat in forma autentica. 

(Codul civil, articolul 774). 

Cine poate avea calitatea de fiduciar? 

- institutiile de credit, societatile de investitii si de administrare a investitiilor, societatile de servicii de investitii financiare, societatile de asigurare si de reasigurare legal infiintate;


- notarii publici si avocatii, indiferent de forma de exercitare a profesiei.

(Codul civil, articolul 776). 

Inregistrarea contractului de fiducie: 

1. Cine are obligatia inregistrarii contractului de fiducie si unde? 

Contractul de fiducie si modificarile sale trebuie sa fie inregistrate la cererea fiduciarului care se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii fiduciarul (organ fiscal central competent). 

2. Termenul de inregistrare: 

O luna de la data incheierii contractului si a modificarilor sale. 

3. Modalitatea de inregistrare: 

Fiduciarul depune direct la registratura organului fiscal, prin posta sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta: 
- "Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie", (anexa nr. 2 la Ordinul ANAF 816/2020) si
- o copie a contractului de fiducie pe care va inscrie mentiunea "conform cu originalul" si o semneaza;

Modificarea sau incetarea contractului de fiducie se inregistreaza de fiduciar in termen de o luna de la data producerii, prin depunerea declaratiei, avand bifata in formular casuta "Modificare" sau "incetare", dupa caz, insotita de documentele justificative; 

Data inregistrarii contractului de fiducie, a modificarilor ulterioare sau a incetarii acestuia este data inregistrarii declaratiei la organul fiscal, data postei sau data inregistrarii acesteia pe portal, astfel cum rezulta din mesajul electronic de confirmare, dupa caz. 

Evidenta contractelor de fiducie 

Evidenta contractelor de fiducie se realizeaza de organul fiscal in Registrul central al fiduciilor, care se conduce informatizat. 

Inregistrarea in Registrul central al fiduciilor se efectueaza in maximum 5 zile de la data depunerii declaratiei. 

Registrul central al fiduciilor se gestioneaza la nivel central, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de catre Centrul National pentru Informatii Financiare din cadrul Ministerului Finantelor Publice. 

BAZA LEGALA:

- Ordinul ANAF 816/2020 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de fiducie, de organizare si functionare a Registrului central al fiduciilor, precum si a modelului si continutului formularului "Declaratie de inregistrare a contractelor de fiducie" (Monitorul Oficial 255/27.03.2020); - Legea 287/2009 privind Codul civil- Titlul IV fiducia; -Legea 129/2019pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative- articolul 19 alineatul (5) litera c).

 

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea contractului de fiducie la organul fiscal. Baza legala (Informare ANAF)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Pensie anticipata partial. Cumul venituri din activitati independente
    • Pensia anticipata partial se poate cumula cu veniturile obtinute din activitati independente - expert contabil? Multumesc. Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu: Conform art. 118 alin. (12) din Legea 263/2010 a sistemului public de pensii, in sistemul public de pensii astfel cum a fost modificat prin Legea 217/2017, pensionarii pot cumula pensia cu venituri realizate din activitati independente, astfel cum sunt reglementate de Codul fiscal, indiferent de nivelul acestora. Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 2068/2020 modifica si completeaza mecanismul de transfer al granturilor pentru sustinerea IMM-urilor
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 586 din 3 iulie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 2068/2020 pentru modificarea si completarea anexei nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.886/2020 privind aprobarea mecanismului financiar de transfer al sumelor aferente granturilor cuvenite beneficiarilor in cadrul Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, a modelului Conventiei privind implementarea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016