Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi norme privind contractele de vanzare a unor spatii in proprietatea statului

12-Sep-2013
1679
In Monitorul Oficial nr. 575 din 10 septembrie 2013 a fost publicata Hotararea nr. 674 din 4 septembrie 2013 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 927/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice.

Redam mai jos continutul acesteia:


in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. II din Legea nr. 48/2013 pentru modificarea Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ART. I
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Hotararea Guvernului nr. 927/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 din 22 august 2003, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Titlul hotararii se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Hotarare pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice"

 2. Articolul unic se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Articol unic. - Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare."

ART. II
Anexa "Norme metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice" la Hotararea Guvernului nr. 927/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Titlul anexei se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice"

2. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 1. - (1) in vederea cumpararii de catre partidele politice a spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor acestora, se pot depune cereri la titularul dreptului de proprietate, de administrare sau de folosinta asupra spatiului respectiv.

(2) Cererea pentru cumpararea spatiului destinat sediului central al partidului politic se semneaza de conducerea acestuia.

(3) in cazul spatiilor destinate sediilor organizatiilor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cererea este semnata de conducerea organizatiei judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(4) Cererile pentru cumpararea spatiilor destinate sediilor organizatiilor comunale, orasenesti, municipale si de sector al municipiului Bucuresti se semneaza de conducerile acestora, cu acordul conducerii organizatiei judetene, respectiv a municipiului Bucuresti."

3. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 2. - Cererile de cumparare a spatiilor destinate sediilor partidelor politice se adreseaza:
a) consiliului judetean sau consiliului local, pentru spatiile proprietate privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale, aflate in administrarea consiliului judetean ori a consiliului local respectiv;

b) in cazul municipiului Bucuresti, cererile se adreseaza, dupa caz, Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau consiliilor locale ale sectoarelor, daca spatiile solicitate se afla, potrivit legii, in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale si in administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti ori a consiliilor locale ale sectoarelor;

c) consiliului de administratie al regiei autonome, daca spatiul solicitat se afla in proprietatea privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale si in administrarea ori in folosinta regiei autonome;
d) consiliului de administratie al regiei autonome, daca spatiul solicitat se afla in proprietatea acesteia."

4. La articolul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 3. - (1) Pot fi cumparate numai spatiile care se afla in proprietatea privata a statului, a unitatii administrativ-teritoriale sau proprietate a regiilor autonome si care figureaza ca atare in inventarele si in evidentele legal intocmite. Dovada dreptului de proprietate se face conform dreptului comun."

5. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4. - Cererea trebuie sa contina, in mod obligatoriu, elementele necesare identificarii spatiului care se solicita a fi cumparat, si anume:
a) adresa la care este situat spatiul;
b) copia contractului in baza caruia este detinut spatiul si terenul aferent acestuia de catre partidul politic;
c) descrierea spatiului si a terenului aferent care fac obiectul cererii de cumparare si/sau concesionare, dupa caz;
d) optiunea cu privire la cumpararea sau concesionarea terenului aferent spatiului."

6. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 5. - (1) Daca spatiul este inchiriat mai multor partide politice sau organizatii teritoriale ale acestora si este folosit ca sediu, acesta se poate vinde, la cererea comuna a conducerilor partidelor politice respective sau a organizatiilor acestora, in coproprietate.
(2) Spatiul prevazut la alin. (1) se poate vinde si la cererea individuala a conducerii partidelor politice respective sau a organizatiilor acestora, daca este comod partajabil in natura. Spatiul supus vanzarii nu poate sa depaseasca partea folosita exclusiv de catre partidul politic sau organizatia solicitanta, asa cum este prevazuta in contractul de inchiriere.
(3) in toate situatiile, partile de folosinta comuna vor fi expres mentionate atat in cerere, cat si in contractul de vanzare. in contractul de vanzare se vor mentiona cota-parte care se vinde fiecarui cumparator din partile si instalatiile de folosinta comuna, precum si cota indiviza din dreptul de proprietate asupra terenului aferent spatiului vandut."

7. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Partidele politice pot cumpara in fiecare unitate administrativ-teritoriala spatiile destinate sediilor centrale ori filialelor acestora, la valoarea de piata a acestora, determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.

(2) Partidele politice pot cumpara spatiile pentru organizatia municipiului Bucuresti si pentru organizatia judetului Ilfov, precum si spatiile pentru organizatiile fiecarui sector al municipiului Bucuresti, destinate sediilor acestor organizatii.
(3) Partidele politice pot cumpara, la cerere, terenurile proprietate privata a statului, aferente spatiilor prevazute la alin. (1) si (2), care au situatia juridica clarificata, la valoarea de piata determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.
(4) Terenurile proprietate privata a statului, aferente spatiilor prevazute la alin. (1) si (2), care au situatia juridica clarificata si pentru care partidul politic detinator nu a solicitat cumpararea vor fi concesionate pe durata existentei constructiei, in conditiile legii. Redeventa va fi determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.
(5) Prin teren aferent spatiilor prevazute la alin. (1) si (2) se intelege suprafata de teren detinuta in baza contractului de inchiriere, valabil incheiat."

8. Articolul 7 se abroga.

9. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Cererile de cumparare pentru spatiile proprietate privata a statului sau a unitatii administrativ- teritoriale, aflate in administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti, consiliului judetean, consiliului local, vor fi analizate si vor fi supuse aprobarii acestora in termen de cel mult 60 de zile de la inregistrare.

(2) Cererile de cumparare pentru spatiile proprietate privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale, aflate in administrarea ori in folosinta unei regii autonome, precum si cererile de cumparare pentru spatiile proprietate proprie a regiilor autonome vor fi analizate si vor fi supuse aprobarii consiliului de administratie al regiei autonome, in termen de cel mult 60 de zile de la inregistrare.

(3) Valoarea de piata a spatiului si a terenului aferent, determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii, reprezinta pretul de vanzare si va fi stabilit in lei. Pretul de vanzare se va comunica solicitantului odata cu comunicarea aprobarii vanzarii spatiului si a terenului aferent. Daca solicitantul accepta pretul vanzarii, se procedeaza la incheierea contractului de vanzare.

(4) In cazul in care terenul aferent spatiului vandut sau ce urmeaza a fi vandut se concesioneaza, redeventa va fi determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii. Cuantumul redeventei se va comunica solicitantului odata cu comunicarea aprobarii concesionarii terenului aferent. Daca solicitantul accepta cuantumul redeventei, se procedeaza la demararea procedurii privind incheierea contractului de concesiune."

10. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 10. - Raportul de evaluare prin care s-a stabilit pretul de vanzare sau, dupa caz, redeventa potrivit art. 9 alin. (3) si (4) poate fi contestat potrivit dreptului comun."

11. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 11. - (1) Contractul de vanzare-cumparare se semneaza pentru vanzator de catre reprezentantii persoanelor juridice prevazute la art. 2, iar din partea cumparatorului de catre presedintele partidului politic ori de catre imputernicitii acestuia.
(2) Contractul de vanzare-cumparare va cuprinde obligatoriu urmatoarele clauze cu privire la:
a) pretul si conditiile de plata a pretului;


b) data la care se transmite dreptul de proprietate;
c) interdictia de vanzare pe o perioada de 3 ani de la data cumpararii;
d) eventualele sarcini constituite asupra terenului aferent, dezmembraminte ale dreptului de proprietate, precum si contracte de locatiune, inchiriere si orice alt contract prin care s-a cedat dreptul de folosinta."

12. Dupa articolul 12 se introduc patru noi articole, articolele 12^1-12^4, cu urmatorul cuprins:
"Art. 12^1. - (1) Plata pretului vanzarii se poate face in urmatoarele conditii:
a) avans de minimum 10% din pretul de vanzare;
b) rate lunare, esalonate pe un termen care nu poate fi mai mare de 3 ani.
(2) Plata avansului prevazut la alin. (1) lit. a) se face in termen de cel mult 60 de zile de la incheierea contractului, sub sanctiunea rezilierii de drept a acestuia, fara punere in intarziere si fara nicio alta formalitate.


(3) In contractele de vanzare cu plata pretului in rate, la cuantumul fiecarei rate se aplica rata dobanzii EURIBOR, la care se adauga si o marja procentuala negociata de parti, aplicate la soldul creditului. Vanzatorul va comunica cumparatorului, cu 10 zile inainte de scadenta fiecarei rate, cuantumul sumei datorate cu titlu de dobanda.

Art. 12^2. - Sumele obtinute din vanzarea spatiului si a terenului aferent, proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, se fac venit la bugetul de stat sau, dupa caz, la bugetul local, in functie de titularul dreptului de proprietate.
Art. 12^3. - Sumele obtinute din vanzarea spatiului si a terenului aferent, aflate in proprietatea regiilor autonome, raman integral la dispozitia acestora.
Art. 12^4. - Redeventa obtinuta din concesionarea terenurilor aferente spatiilor destinate sediilor partidelor politice, aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, constituie venit la bugetul de stat, la bugetul local sau, dupa caz, la bugetul regiei autonome, in functie de titularul dreptului de proprietate asupra spatiului care formeaza obiectul concesiunii."

13. Articolul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13. - in sensul art. 8 alin. (1) din Legea nr. 90/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, prin persoane juridice de drept public sau de drept privat cu scop identic, asemanator si/sau complementar cu al partidului proprietar al spatiului care ar urma sa fie inchiriat se intelege:
a) un alt partid politic;

b) o organizatie a unei minoritati nationale, legal constituita, chiar daca nu este reprezentata in Parlament;

c) alta formatiune politica legal constituita;
d) o asociatie sau o fundatie care are printre membri fondatori cel putin una dintre entitatile prevazute la lit. a)-c)."

14. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 14. - in situatia in care contractul de inchiriere a avut ca obiect spatiul vandut potrivit Legii nr. 90/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si terenul aferent, contractul de inchiriere continua sa produca efecte in privinta terenului aferent, cu respectarea conditiilor contractuale, pana la data la care a fost incheiat."

15. Articolul 15 se abroga.

16. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16. - Modelul contractului de vanzare este prevazut in anexa la prezentele norme metodologice."

17. Anexa la normele metodologice se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezenta hotarare.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
--------------
p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii
regionale si administratiei publice,
Shhaideh Sevil,
secretar de stat


Secretarul general al Guvernului,
Ion Moraru

Viceprim-ministru, ministrul finantelor publice,
Daniel Chitoiu

p. Ministrul delegat pentru buget,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat


Bucuresti, 4 septembrie 2013.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi norme privind contractele de vanzare a unor spatii in proprietatea statului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"