Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi norme privind contractele de vanzare a unor spatii in proprietatea statului

12-Sep-2013
1594
In Monitorul Oficial nr. 575 din 10 septembrie 2013 a fost publicata Hotararea nr. 674 din 4 septembrie 2013 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 927/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice.

Redam mai jos continutul acesteia:


in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. II din Legea nr. 48/2013 pentru modificarea Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ART. I
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii

Hotararea Guvernului nr. 927/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 din 22 august 2003, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Titlul hotararii se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Hotarare pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice"

 2. Articolul unic se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Articol unic. - Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare."

ART. II
Anexa "Norme metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice" la Hotararea Guvernului nr. 927/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Titlul anexei se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice"

2. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 1. - (1) in vederea cumpararii de catre partidele politice a spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor acestora, se pot depune cereri la titularul dreptului de proprietate, de administrare sau de folosinta asupra spatiului respectiv.

(2) Cererea pentru cumpararea spatiului destinat sediului central al partidului politic se semneaza de conducerea acestuia.

(3) in cazul spatiilor destinate sediilor organizatiilor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cererea este semnata de conducerea organizatiei judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(4) Cererile pentru cumpararea spatiilor destinate sediilor organizatiilor comunale, orasenesti, municipale si de sector al municipiului Bucuresti se semneaza de conducerile acestora, cu acordul conducerii organizatiei judetene, respectiv a municipiului Bucuresti."

3. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 2. - Cererile de cumparare a spatiilor destinate sediilor partidelor politice se adreseaza:
a) consiliului judetean sau consiliului local, pentru spatiile proprietate privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale, aflate in administrarea consiliului judetean ori a consiliului local respectiv;

b) in cazul municipiului Bucuresti, cererile se adreseaza, dupa caz, Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau consiliilor locale ale sectoarelor, daca spatiile solicitate se afla, potrivit legii, in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale si in administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti ori a consiliilor locale ale sectoarelor;

c) consiliului de administratie al regiei autonome, daca spatiul solicitat se afla in proprietatea privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale si in administrarea ori in folosinta regiei autonome;
d) consiliului de administratie al regiei autonome, daca spatiul solicitat se afla in proprietatea acesteia."

4. La articolul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 3. - (1) Pot fi cumparate numai spatiile care se afla in proprietatea privata a statului, a unitatii administrativ-teritoriale sau proprietate a regiilor autonome si care figureaza ca atare in inventarele si in evidentele legal intocmite. Dovada dreptului de proprietate se face conform dreptului comun."

5. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4. - Cererea trebuie sa contina, in mod obligatoriu, elementele necesare identificarii spatiului care se solicita a fi cumparat, si anume:
a) adresa la care este situat spatiul;
b) copia contractului in baza caruia este detinut spatiul si terenul aferent acestuia de catre partidul politic;
c) descrierea spatiului si a terenului aferent care fac obiectul cererii de cumparare si/sau concesionare, dupa caz;
d) optiunea cu privire la cumpararea sau concesionarea terenului aferent spatiului."

6. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 5. - (1) Daca spatiul este inchiriat mai multor partide politice sau organizatii teritoriale ale acestora si este folosit ca sediu, acesta se poate vinde, la cererea comuna a conducerilor partidelor politice respective sau a organizatiilor acestora, in coproprietate.
(2) Spatiul prevazut la alin. (1) se poate vinde si la cererea individuala a conducerii partidelor politice respective sau a organizatiilor acestora, daca este comod partajabil in natura. Spatiul supus vanzarii nu poate sa depaseasca partea folosita exclusiv de catre partidul politic sau organizatia solicitanta, asa cum este prevazuta in contractul de inchiriere.
(3) in toate situatiile, partile de folosinta comuna vor fi expres mentionate atat in cerere, cat si in contractul de vanzare. in contractul de vanzare se vor mentiona cota-parte care se vinde fiecarui cumparator din partile si instalatiile de folosinta comuna, precum si cota indiviza din dreptul de proprietate asupra terenului aferent spatiului vandut."

7. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Partidele politice pot cumpara in fiecare unitate administrativ-teritoriala spatiile destinate sediilor centrale ori filialelor acestora, la valoarea de piata a acestora, determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.

(2) Partidele politice pot cumpara spatiile pentru organizatia municipiului Bucuresti si pentru organizatia judetului Ilfov, precum si spatiile pentru organizatiile fiecarui sector al municipiului Bucuresti, destinate sediilor acestor organizatii.
(3) Partidele politice pot cumpara, la cerere, terenurile proprietate privata a statului, aferente spatiilor prevazute la alin. (1) si (2), care au situatia juridica clarificata, la valoarea de piata determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.
(4) Terenurile proprietate privata a statului, aferente spatiilor prevazute la alin. (1) si (2), care au situatia juridica clarificata si pentru care partidul politic detinator nu a solicitat cumpararea vor fi concesionate pe durata existentei constructiei, in conditiile legii. Redeventa va fi determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.
(5) Prin teren aferent spatiilor prevazute la alin. (1) si (2) se intelege suprafata de teren detinuta in baza contractului de inchiriere, valabil incheiat."

8. Articolul 7 se abroga.

9. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Cererile de cumparare pentru spatiile proprietate privata a statului sau a unitatii administrativ- teritoriale, aflate in administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti, consiliului judetean, consiliului local, vor fi analizate si vor fi supuse aprobarii acestora in termen de cel mult 60 de zile de la inregistrare.

(2) Cererile de cumparare pentru spatiile proprietate privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale, aflate in administrarea ori in folosinta unei regii autonome, precum si cererile de cumparare pentru spatiile proprietate proprie a regiilor autonome vor fi analizate si vor fi supuse aprobarii consiliului de administratie al regiei autonome, in termen de cel mult 60 de zile de la inregistrare.

(3) Valoarea de piata a spatiului si a terenului aferent, determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii, reprezinta pretul de vanzare si va fi stabilit in lei. Pretul de vanzare se va comunica solicitantului odata cu comunicarea aprobarii vanzarii spatiului si a terenului aferent. Daca solicitantul accepta pretul vanzarii, se procedeaza la incheierea contractului de vanzare.

(4) In cazul in care terenul aferent spatiului vandut sau ce urmeaza a fi vandut se concesioneaza, redeventa va fi determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii. Cuantumul redeventei se va comunica solicitantului odata cu comunicarea aprobarii concesionarii terenului aferent. Daca solicitantul accepta cuantumul redeventei, se procedeaza la demararea procedurii privind incheierea contractului de concesiune."

10. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 10. - Raportul de evaluare prin care s-a stabilit pretul de vanzare sau, dupa caz, redeventa potrivit art. 9 alin. (3) si (4) poate fi contestat potrivit dreptului comun."

11. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 11. - (1) Contractul de vanzare-cumparare se semneaza pentru vanzator de catre reprezentantii persoanelor juridice prevazute la art. 2, iar din partea cumparatorului de catre presedintele partidului politic ori de catre imputernicitii acestuia.
(2) Contractul de vanzare-cumparare va cuprinde obligatoriu urmatoarele clauze cu privire la:
a) pretul si conditiile de plata a pretului;


b) data la care se transmite dreptul de proprietate;
c) interdictia de vanzare pe o perioada de 3 ani de la data cumpararii;
d) eventualele sarcini constituite asupra terenului aferent, dezmembraminte ale dreptului de proprietate, precum si contracte de locatiune, inchiriere si orice alt contract prin care s-a cedat dreptul de folosinta."

12. Dupa articolul 12 se introduc patru noi articole, articolele 12^1-12^4, cu urmatorul cuprins:
"Art. 12^1. - (1) Plata pretului vanzarii se poate face in urmatoarele conditii:
a) avans de minimum 10% din pretul de vanzare;
b) rate lunare, esalonate pe un termen care nu poate fi mai mare de 3 ani.
(2) Plata avansului prevazut la alin. (1) lit. a) se face in termen de cel mult 60 de zile de la incheierea contractului, sub sanctiunea rezilierii de drept a acestuia, fara punere in intarziere si fara nicio alta formalitate.


(3) In contractele de vanzare cu plata pretului in rate, la cuantumul fiecarei rate se aplica rata dobanzii EURIBOR, la care se adauga si o marja procentuala negociata de parti, aplicate la soldul creditului. Vanzatorul va comunica cumparatorului, cu 10 zile inainte de scadenta fiecarei rate, cuantumul sumei datorate cu titlu de dobanda.

Art. 12^2. - Sumele obtinute din vanzarea spatiului si a terenului aferent, proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, se fac venit la bugetul de stat sau, dupa caz, la bugetul local, in functie de titularul dreptului de proprietate.
Art. 12^3. - Sumele obtinute din vanzarea spatiului si a terenului aferent, aflate in proprietatea regiilor autonome, raman integral la dispozitia acestora.
Art. 12^4. - Redeventa obtinuta din concesionarea terenurilor aferente spatiilor destinate sediilor partidelor politice, aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, constituie venit la bugetul de stat, la bugetul local sau, dupa caz, la bugetul regiei autonome, in functie de titularul dreptului de proprietate asupra spatiului care formeaza obiectul concesiunii."

13. Articolul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13. - in sensul art. 8 alin. (1) din Legea nr. 90/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, prin persoane juridice de drept public sau de drept privat cu scop identic, asemanator si/sau complementar cu al partidului proprietar al spatiului care ar urma sa fie inchiriat se intelege:
a) un alt partid politic;

b) o organizatie a unei minoritati nationale, legal constituita, chiar daca nu este reprezentata in Parlament;

c) alta formatiune politica legal constituita;
d) o asociatie sau o fundatie care are printre membri fondatori cel putin una dintre entitatile prevazute la lit. a)-c)."

14. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 14. - in situatia in care contractul de inchiriere a avut ca obiect spatiul vandut potrivit Legii nr. 90/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si terenul aferent, contractul de inchiriere continua sa produca efecte in privinta terenului aferent, cu respectarea conditiilor contractuale, pana la data la care a fost incheiat."

15. Articolul 15 se abroga.

16. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16. - Modelul contractului de vanzare este prevazut in anexa la prezentele norme metodologice."

17. Anexa la normele metodologice se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezenta hotarare.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
--------------
p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii
regionale si administratiei publice,
Shhaideh Sevil,
secretar de stat


Secretarul general al Guvernului,
Ion Moraru

Viceprim-ministru, ministrul finantelor publice,
Daniel Chitoiu

p. Ministrul delegat pentru buget,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat


Bucuresti, 4 septembrie 2013.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi norme privind contractele de vanzare a unor spatii in proprietatea statului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

  • Doar 10% dintre functiile din consiliile de administratie in marile companii din Romania sunt detinute de femei
    • In ce priveste diversitatea de gen in campul de munca, Romania se situeaza pe ultimele locuri din clasamentul european, avand doar 12% dintre pozitiile non-executive ocupate de femei, fata de media UE de 23%. De asemenea, in consiliile de administratie a companiilor mari listate femeile ocupa doar 10% din aceste locuri. "In Romania, femeile ocupa 10% din locurile din consiliile de administratie a companiilor mari listate, 12% din rolurile non-executive ale celor mai bine cotate companii si 15%...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.