Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMA

08-Apr-2020
3273

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat pe site-ul oficial o serie de raspunsuri si intrebari punctuale cu privire la modalitatea in care poate fi obtinut Certificatul de Situatie de Urgenta.

Intrebari si raspunsuri:

1. Operatorii economici care si-au suspendat activitatea (au spatii pe care le-au inchiriat) ca urmare a suspendarii activitatii firmelor carora le-au inchiriat spatii pot beneficia de CSU?

Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de pandemia de SARS-CoV-2 pot solicita CSU, dupa cum urmeaza:

-TIP 1 (ALBASTRU) – eliberat in baza declaratiei pe propria raspundere ce poate fi descarcata de pe platforma prevenire.gov.ro, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta;

-TIP 2 (GALBEN) – eliberat in baza declaratiei pe propria raspundere ce poate fi descarcata de pe platforma prevenire.gov.ro, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor/veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

2. Marii contribuabili care sunt afectati de situatia de urgenta pot beneficia de CSU?

Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de pandemia de SARS-CoV-2.

3. Beneficiar al SUN 2017, care nu a avut diminuare de venituri/incasari in martie fata de media ianuarie-februarie, dar va avea in aprilie comparativ cu ianuarie/februarie, poate beneficia de ajutor de somaj tehnic si de CSU?

Da, acestia pot opta pentru CSU TIP 1 (ALBASTRU) – eliberata in baza declaratiei pe propria raspundere ce poate fi descarcata de pe platforma prevenire.gov.ro, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta – daca pot demostra ulterior cu inscrisuri o restrangere a activitatii.

4. CSU are valoare juridica? Il poate obliga pe proprietarul spatiului la anularea chiriei sau la o reducere mai mare, in conditiile in care operatorul economic a negociat deja o reducere de 25%?

 Ordonanta de urgenta nr. 29/2020:

“ Art. X. - (1) Pe durata starii de urgenta, intreprinderile mici si mijlocii, astfel cum sunt definite de Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care si-au intrerupt activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate si care detin certificatul de situatie de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, beneficiaza de amanarea la plata pentru serviciile de utilitati - electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet, precum si de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare.”

5. Certificatul pentru situatii de urgenta se obtine o singura data si este valabil pe toata perioada starii de urgenta, in situatia in care aceasta se intinde pe mai multe luni?

Da, certificatul se va elibera o singura data pe perioada starii de urgenta.

6. Daca un agent economic are mai multe activitati economice ce se incadreaza la ambele situatii (intrerupere totala sau partiala a unei activitati si diminuare incasari) cum va proceda?

Va opta pentru unul dintre tipurile de certificat disponibile, cu oricare dintre acestea putand beneficia de masurile fiscale.

7. Este posibila obtinerea unui CSU pentru o agentie de turism in conditiile in care aceasta s-a lansat de curand si nu a avut incasari in perioada ianuarie-martie?

Da, poate obtine certificate de tip 1 – albastru.

8. O firma avand ca domeniu de activitate intermedierea tranzactiilor imobiliare poate aplica pentru CSU? Ce tip?

Da, opteaza pentru unul dintre tipurile de certificate disponibile:
-TIP 1 (ALBASTRU) – rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta
-TIP 2 (GALBEN) - rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor/veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

9. O firma avand ca obiect de activitate 1071 fabricarea painii/ fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patiserie si-a intrerupt partial activitatea, inchizand o parte dintre magazine - se incadreaza in conditiile pentru certificatul de tip 1?

Da, se incadreaza. Avand in vedere cele expuse, societatea ar putea, in aceeasi masura, scoate CSU de tip 2, intreruperea partiala a activitatii cauzand o diminuare cu 25% a veniturilor sau incasarilor in luna martie, fata de lunile ianuarie si februarie.

10. Aplicatia ramane deschisa pe toata perioada situatiei de urgenta?

Da, aplicatia va fi deschisa pe perioada starii de urgenta.

11. Daca sunt afectate activitatile secundare, iar pe cea principala nu se deruleaza activitati, se poate solicita CSU?

Da, daca au alte coduri CAEN afectate.

12. Daca cel care incarca este administratorul si are semnatura electronica, mai trebuie sa semneze olograf declaratia?

Nu, va bifa in declaratie ca semneaza doar digital.

13. De ce mai trebuie sa completeze rubricile de venituri si incasari cei care in martie au avut activitatea sistata?

Pentru datele statistice, pentru o oglinda clara a situatiei economice nationale.

14. Operatorii economici care nu intra sub incidenta ordonantelor militare, dar care au activitatea afectata pentru ca depinde de societati care intra sub incidenta acestora pot solicita CSU? Ce fel de CSU ?

Da, acestia pot opta pentru tipul 1 de certificat, respectiv albastru. 

15. Daca, din greseala, aplicatia a generat un alt tip de certificate poate fi anulat si solicitat tipul care corespunde situatiei societatii?

Puteti solicita doar un singur tip de certificat:

-TIP 1 (ALBASTRU) – rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta.
-TIP 2 (GALBEN) - rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor/veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

Atentie! In cazul in care ati obtinut certificatul care nu trebuia, semnalati situatia la e-mail info.csu@imm.gov.ro.

16. De ce nici cabinetele medicale individuale – stomatologice – si nici PFA-urile nu sunt recunoscute de aplicatie ca agent economic? Se da mesaj ca acest agent economic nu exista.Nu pot merge mai departe in aplicatie.

In cazurile expuse, se introduc doar CUI/CIF si cod CAEN si aplicatia functioneaza.

 

Sursa: Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMA":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Controale ANAF: Contribuabilii selectati pentru a fi supusi verificarilor fiscale vor avea 30 de zile la dispozitie sa isi corecteze declaratiile

    • Controalele fiscale vor suferi modificari legislative importante, asa cum au fost propuse de Ministerul Finantelor printr-un nou Proiect de OUG. Printre schimbari amintim si distribuirea Notificarii de conformare tuturor contribuabililor care urmeaza sa fie verificati fiscal de ANAF. Notificarea de conformare Conform Proiectului de OUG, contribuabilii vor primi o Notificare de conformare si vor avea 30 de zile la dispozitie sa isi reanalizeze situatia fiscala si sa corecteze declaratiile care nu...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna octombrie 2022

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2022. Obligatii fiscale: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Care va fi cota de regularizare in 2023?

    • Intrebarea mea este legata de impozitul pe dividende pentru o societate care plateste in anul 2022 dividende interimare. Caz concret: In anul 2022 platesc dividende in suma de 10.000 de lei si implicit platesc si impozitul de 5%. La inchiderea anului 2022 am urmatoarele ipoteze: - rezultatele anului 2022 arata ca ar mai trebui sa platesc un impozit suplimentar de 500 lei. - rezultatele anului 2022 arata un profit mai mic si deci ar trebui sa regularizez dividendele cu suma de 500 lei. La...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: Mai multe entitati au OBLIGATIA utilizarii sistemului (OUG 132/2022)

    • Prin OUG 132/2022 au fost aduse mai multe schimbari sistemului RO e-Transport. Modificarile vizeaza si categoriile persoanelor care au obligatia utilizarii E-Transport, care au fost extinse prin acest act normativ. Cine mai are obligatia utilizarii sistemului RO e-Transport? Noi categorii de persoane OBLIGATE sa utilizeze sistemul: e) operatorului economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat detinute si transportate intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016