Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMA

08-Apr-2020
2294

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat pe site-ul oficial o serie de raspunsuri si intrebari punctuale cu privire la modalitatea in care poate fi obtinut Certificatul de Situatie de Urgenta.

Intrebari si raspunsuri:

1. Operatorii economici care si-au suspendat activitatea (au spatii pe care le-au inchiriat) ca urmare a suspendarii activitatii firmelor carora le-au inchiriat spatii pot beneficia de CSU?

Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de pandemia de SARS-CoV-2 pot solicita CSU, dupa cum urmeaza:

-TIP 1 (ALBASTRU) – eliberat in baza declaratiei pe propria raspundere ce poate fi descarcata de pe platforma prevenire.gov.ro, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta;

-TIP 2 (GALBEN) – eliberat in baza declaratiei pe propria raspundere ce poate fi descarcata de pe platforma prevenire.gov.ro, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor/veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

2. Marii contribuabili care sunt afectati de situatia de urgenta pot beneficia de CSU?

Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de pandemia de SARS-CoV-2.

3. Beneficiar al SUN 2017, care nu a avut diminuare de venituri/incasari in martie fata de media ianuarie-februarie, dar va avea in aprilie comparativ cu ianuarie/februarie, poate beneficia de ajutor de somaj tehnic si de CSU?

Da, acestia pot opta pentru CSU TIP 1 (ALBASTRU) – eliberata in baza declaratiei pe propria raspundere ce poate fi descarcata de pe platforma prevenire.gov.ro, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta – daca pot demostra ulterior cu inscrisuri o restrangere a activitatii.

4. CSU are valoare juridica? Il poate obliga pe proprietarul spatiului la anularea chiriei sau la o reducere mai mare, in conditiile in care operatorul economic a negociat deja o reducere de 25%?

 Ordonanta de urgenta nr. 29/2020:

“ Art. X. - (1) Pe durata starii de urgenta, intreprinderile mici si mijlocii, astfel cum sunt definite de Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care si-au intrerupt activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate si care detin certificatul de situatie de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, beneficiaza de amanarea la plata pentru serviciile de utilitati - electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet, precum si de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare.”

5. Certificatul pentru situatii de urgenta se obtine o singura data si este valabil pe toata perioada starii de urgenta, in situatia in care aceasta se intinde pe mai multe luni?

Da, certificatul se va elibera o singura data pe perioada starii de urgenta.

6. Daca un agent economic are mai multe activitati economice ce se incadreaza la ambele situatii (intrerupere totala sau partiala a unei activitati si diminuare incasari) cum va proceda?

Va opta pentru unul dintre tipurile de certificat disponibile, cu oricare dintre acestea putand beneficia de masurile fiscale.

7. Este posibila obtinerea unui CSU pentru o agentie de turism in conditiile in care aceasta s-a lansat de curand si nu a avut incasari in perioada ianuarie-martie?

Da, poate obtine certificate de tip 1 – albastru.

8. O firma avand ca domeniu de activitate intermedierea tranzactiilor imobiliare poate aplica pentru CSU? Ce tip?

Da, opteaza pentru unul dintre tipurile de certificate disponibile:
-TIP 1 (ALBASTRU) – rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta
-TIP 2 (GALBEN) - rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor/veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

9. O firma avand ca obiect de activitate 1071 fabricarea painii/ fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patiserie si-a intrerupt partial activitatea, inchizand o parte dintre magazine - se incadreaza in conditiile pentru certificatul de tip 1?

Da, se incadreaza. Avand in vedere cele expuse, societatea ar putea, in aceeasi masura, scoate CSU de tip 2, intreruperea partiala a activitatii cauzand o diminuare cu 25% a veniturilor sau incasarilor in luna martie, fata de lunile ianuarie si februarie.

10. Aplicatia ramane deschisa pe toata perioada situatiei de urgenta?

Da, aplicatia va fi deschisa pe perioada starii de urgenta.

11. Daca sunt afectate activitatile secundare, iar pe cea principala nu se deruleaza activitati, se poate solicita CSU?

Da, daca au alte coduri CAEN afectate.

12. Daca cel care incarca este administratorul si are semnatura electronica, mai trebuie sa semneze olograf declaratia?

Nu, va bifa in declaratie ca semneaza doar digital.

13. De ce mai trebuie sa completeze rubricile de venituri si incasari cei care in martie au avut activitatea sistata?

Pentru datele statistice, pentru o oglinda clara a situatiei economice nationale.

14. Operatorii economici care nu intra sub incidenta ordonantelor militare, dar care au activitatea afectata pentru ca depinde de societati care intra sub incidenta acestora pot solicita CSU? Ce fel de CSU ?

Da, acestia pot opta pentru tipul 1 de certificat, respectiv albastru. 

15. Daca, din greseala, aplicatia a generat un alt tip de certificate poate fi anulat si solicitat tipul care corespunde situatiei societatii?

Puteti solicita doar un singur tip de certificat:

-TIP 1 (ALBASTRU) – rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta.
-TIP 2 (GALBEN) - rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor/veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

Atentie! In cazul in care ati obtinut certificatul care nu trebuia, semnalati situatia la e-mail info.csu@imm.gov.ro.

16. De ce nici cabinetele medicale individuale – stomatologice – si nici PFA-urile nu sunt recunoscute de aplicatie ca agent economic? Se da mesaj ca acest agent economic nu exista.Nu pot merge mai departe in aplicatie.

In cazurile expuse, se introduc doar CUI/CIF si cod CAEN si aplicatia functioneaza.

 

Sursa: Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMA":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Examenul de consultant fiscal 2020: Iata unde se va sustine
    • UPDATE 2020 Camera Consultantilor Fiscali anunta stabilirea modului prin care se va desfasura examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020. Asadar, examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020, se va desfasura in sistem ONLINE, avand in vedere recomandarile privind conduita sociala responsabila in prevenirea si combatere raspandirii coronavirusului...» citeste mai departe aici

  • Modificare de ultima ora a Declaratiei 394, privind tranzactiile cu persoanele afiliate! Evitati o amenda de pana la 14.000 de lei!
    • Ordinul ANAF nr. 3.281/2020 a modificat continutul Declaratiei 394, astfel ca, incepand cu declaratia pe septembrie, sunteti obligat sa semnalizati tranzactiile cu persoane afiliate (intra aici rudele pana la gradul al III-lea inclusiv sau persoanele juridice la care detineti minimum 25% din actiuni). Obligatia se rezolva usor in declaratie, intrucat presupune simpla bifare a unei casute cu DA/NU (“S-au facut sau nu tranzactii cu persoanele afiliate in perioada de raportare vizata de...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare SOMAJULUI TEHNIC, modificate din nou (Ordinul 1432/2020)
    • Ordinul nr. 1432/2020 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicat in Monitorul Oficial,...» citeste mai departe aici

  • 30 septembrie 2020- termen limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale
    • Data de 30 septembrie 2020 este termenul limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale. Astfel, reamintim contribuabililor ca mai au la dispozitie o singura zi pentru a depune urmatoarele formulare: 1. depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2020 de catre entitatile care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei: -entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot deduce din impozit costurile caselor de marcat achizitionate incepand cu anul 2018
    • Prin Legea nr. 153/2020 publicata in M.Of. nr. 659 din 24.07.2020 s- a reglementat facilitatea fiscala privind deducerea costului de achizitie al noilor aparate de marcat electronice fiscale astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare din impozitul datorat, fie ca este vorba de impozit pe profit, impozit specific, impozit pe veniturile microintreprinderilor ori impozit pe veniturile din activitati independente. Nu este vorba de...» citeste mai departe aici

  • Cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020
    • Specialistul Irina Dumitrescu a analizat cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020: 1. O.M.M.P.S. nr. 1.426/2020 privind modificarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016