Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 67/2020: A fost prelungita valabilitatea documentelor emise pe perioada starii de urgenta

13-Mai-2020
4365


In Monitorul Oficial, Partea I nr. 381 din 12.05.2020 a fost publicata Ordonanta de urgenta nr. 67/2020 privind modificarea unor acte normative si prelungirea unor termene.

Actul normativ a intrat in vigoare de la data de 12 mai si prevede ca documentele emise pe perioada starii de urgenta, in baza dispozitiilor art. 10 din Ordonanta militara nr. 4/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19, cat si biocidele, sa fie valabile douasprezece luni de la data emiterii.

Ordinul face cateva reglementari si in privinta Certificatelor de Stare de urgenta. Acestea pot fi cerute de catre firme si pentru luna aprilie daca se constata, in baza declaratiilor pe propria raspundere, diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie sau aprilie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 sau intreruperea partiala sau totala a activitatii ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta decretate.

Extras din Ordinul nr.67/2020: 

In temeiul prevederilor Decretului nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, precum si ale Decretului nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, potrivit caruia Presedintele Romaniei a prelungit cu 30 de zile starea de urgenta si prin care se mentin masurile dispuse prin actele emise pentru punerea in executare a Decretului nr. 195/2020,


tinand cont de evolutia situatiei epidemiologice internationale determinata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivel mondial si declararea "Pandemiei" de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii la data de 11 martie 2020,


luand in considerare necesitatea luarii unor masuri urgente, cu caracter exceptional, in domeniul social si economic, pentru diminuarea efectelor negative asupra economiei cauzate de masurile adoptate pentru limitarea infectarii cu coronavirusul SARS-CoV-2 in randul populatiei,
tinand cont de evolutia situatiei epidemiologice la nivel national, evolutie ce reclama actiuni concrete in sensul diminuarii efectelor negative determinate de limitarea sau intreruperea activitatilor socioeconomice, de riscul blocarii activitatii intreprinderilor mici si mijlocii pe perioada in care se manifesta efectele pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2, de riscul pierderii locurilor de munca pentru salariatii din domeniile de activitate afectate de epidemie,

tinand cont de faptul ca Romania se confrunta cu o urgenta majora cauzata de pandemia de SARS-CoV-2 si cu lipsa de mijloace pentru prevenirea raspandirii pandemiei si tratarea persoanelor afectate de virus,

avand in vedere necesitatea asigurarii medicamentelor, echipamentelor de protectie, altor dispozitive sau echipamentelor medicale si materialelor sanitare care pot fi utilizate in prevenirea, limitarea, tratarea si combaterea SARS-CoV-2,

in considerarea faptului ca Romania trebuie sa dispuna in regim de urgenta de materialele necesare destinate tratarii persoanelor afectate si a celor care prezinta risc de infectare, precum si persoanelor implicate in activitatile de preventie si combatere a pandemiei de SARS-CoV-2,
avand in vedere necesitatea prelungirii efectelor facilitarii procedurilor necesare operatorilor economici de avizare/autorizare in vederea producerii de materiale, componente, echipamente si dispozitive medicale necesare pentru prevenirea si combaterea raspandirii, precum si pentru tratamentul infectiei cu virusul SARS-CoV-2, respectiv de biocide pe perioada in care se manifesta efectele pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2, astfel incat sa se protejeze afacerile si sistemul economic, sa se incurajeze solidaritatea mediului de afaceri, loialitatea contractuala si disponibilitatea de adaptare a raporturilor de afaceri la provocarile ridicate de aceasta criza sanitara fara precedent in istoria moderna,

in vederea asigurarii, in cel mai scurt timp posibil, a necesarului de echipamente de protectie, altor dispozitive sau echipamente medicale si materiale sanitare care pot fi utilizate in prevenirea, limitarea, tratarea si combaterea SARS-CoV-2 si pentru sprijinirea operatorilor economici care produc astfel de bunuri, se propune prelungirea valabilitatii avizelor/autorizatiilor obtinute, pe perioada starii de urgenta decretate, in baza art. 10 din Ordonanta militara nr. 4/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19, cu modificarile ulterioare, in vederea producerii de materiale, componente, echipamente si dispozitive medicale necesare pentru prevenirea si combaterea raspandirii, precum si pentru tratamentul infectiei cu virusul SARS-CoV-2, respectiv de biocide, statul fiind obligat sa ia masuri pentru protejarea economiei si a persoanelor in contextul pandemiei.

Avand in vedere faptul ca toate aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatie de urgenta si extraordinara a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. -
Articolul 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 260 din 30 martie 2020, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 3. -
Prin certificatul pentru situatii de urgenta, emis potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri, se constata, in baza declaratiilor pe propria raspundere, diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie sau aprilie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 sau intreruperea partiala sau totala a activitatii ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta decretate."

Art. II. -
La articolul 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de institutii de credit si institutii financiare nebancare anumitor categorii de debitori, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 261 din 30 martie 2020, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
a) intrerup activitatea total sau partial ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate, si detin certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri sau detin certificatul pentru situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prin care se constata, in baza declaratiilor pe propria raspundere a debitorilor, diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie sau aprilie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 sau intreruperea partiala sau totala a activitatii ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta decretate;".

Art. III. -
Documentele emise pe perioada starii de urgenta, in baza dispozitiilor art. 10 din Ordonanta militara nr. 4/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19, cu modificarile ulterioare, de catre Centrul de Cercetari Stiintifice Medico-Militare, Centrul de Cercetare Stiintifica pentru Aparare CBRN si Ecologie, Agentia de Cercetare pentru Tehnica si Tehnologii Militare si Institutul National de Cercetare Dezvoltare Medico-Militara "Cantacuzino", la solicitarea operatorilor economici, pentru avizarea/autorizarea materialelor, componentelor, echipamentelor si dispozitivelor medicale necesare pentru prevenirea si combaterea raspandirii, precum si pentru tratamentul infectiei cu virusul SARS-CoV-2, respectiv a biocidelor, sunt valabile douasprezece luni de la data emiterii.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Calcularea termenului limita de 5 zile pentru depunerea facturilor, confirmata oficial de Finante

    • Dupa ce Ministerul Finantelor anuntase printr-o simpla postare pe pagina oficiala de Facebook modalitatea de calculare a termenului limita de 5 zile calendaristice de transmitere a facturilor in sistemul national Ro e-Factura, recent a confirmat informatiile si in mod oficial, printr-un comunicat postat pe site-ul lor. Potrivit art.10 alin.(7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala introdusa prin OUG 107/2024. Ce datorii NU se incadreaza in masura

    • Amnistia fiscala propusa de Guvern atat pentru firme cat si pentru persoane fizice a fost aprobata, iar masurile incluse in OUG 107/2024. Este vorba despre anularea accesoriilor, adica a dobanzilor si penalitatilor, restante la 31 august 2024, insa numai in cazul in care este platita obligatia bugetara principala pana pe 25 noiembrie 2024. Obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa respecte 3 conditii pentru a putea beneficia de bonificatia de 3%, introdusa prin OUG 107/2024

    • Orin OUG 107/2024 au fost introduse cateva beneficii pentru contribuabili, precum si o bonoficatie de 3% care se va acorda celor care platesc la timp toate datoriile fiscale. Insa ce conditii trebuie sa mai indeplineasca firmele? Bonificatie de 3% pentru firme Conform OUG 107/2024, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum ?i contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual ?i din impozitul...» citeste mai departe aici

  • Legea 126/2024: Noutati aduse asupra Legii 241/2005 privind evaziunea fiscala

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura care prevede noutat?i aduse de Legea nr. 126/2024 asupra Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale. Noutati aduse de Legea 126/2024 in cazul evaziunii fiscale In anul 2024, prin Legea nr. 126/2024 privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, au fost introduse in Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Cum se aplica amnistia fiscala pentru firme

    • Recent a fost aprobat OUG 107/2024 care prevede facilitati fiscale pentru firme, precum anularea accesoriilor in cazul datoriilor restante la 31 august 2024. Actul normativ prevede si bonificatii pentru persoanele juridice care platesc la timp darile catre stat. Anulare accesorii firme -anularea accesoriilor in procent de 100% din valoarea acestora in cazul datoriilor cumulate pana la data de 31 august 2024; ( daca plata datoriilor se face pana la data de 25 noiembrie 2024); -anularea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani

    • Conform unui Proiect de Ordin pus recent in dezbatere publica de Ministerul Muncii, valoarea tichetelor de masa in sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani. Care este suma maxima pe care o pot acorda firmele angajatoare? Valoare tichete de masa sem. II 2024 Ordinul pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2024 a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Muncii. Conform documentului, valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016