
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a anuntat zilele trecute ca lucreaza la modificarea OMEEMA nr. 791/2020 de eliberare a Certificatelor de Stare de Urgenta.
Multi antreprenori si operatori din domeniul transportului rutier de marfuri s-au adresat Ministrului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri in legatura cu posibilitatea solicitarii CSU si in cazul diminuarii incasarilor/veniturilor in luna aprilie.
Astfel ca ministrul Virgil Popescu ii asigura pe operatorii economici ca Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a realizat draftul de Ordonanta de Urgenta care va reglementa extinderea posibilitatii operatorilor economici de a solicita CSU si pentru cazul diminuarii cu minimum 25% a incasarilor sau veniturilor in luna aprilie, raportat la media lunilor ianuarie – februarie 2020.
Actul normativ „va reglementa extinderea posibilitatii operatorilor economici, ca in baza declaratiilor pe propria raspundere, sa poata solicita certificat de situatii de urgenta TIP2 (galben) si daca diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25%, ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta declarate, a fost inregistrata in luna aprilie 2020, prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020”, se comunica in documentul de pe site-ul institutiei.
Reamintim ca Ordinul nr. 791/2020 privind acordarea Certificatelor de Situatii de Urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2 a intrat in vigoare din data de 25 martie 2020 si a reglementat tipurile de Certificate de Stare de Urgenta, dar si documentele necesare pentru a le obtine.
Manual de politici contabile - Stick USB
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Operatorii economici pot solicita Certificate pentru Situatii de Urgenta in platforma digitalaCertificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMAOUG 67/2020: A fost prelungita valabilitatea documentelor emise pe perioada starii de urgentaSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA