
Atentie contabili!
Codul Fiscal s-a modificat in 2021!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri informeaza, prin biroul de presa, ca operatorii economici pot solicita Certificatele de Situatie de Urgenta online si gratuit, pe platforma prevenire.gov.ro.
Incepand cu data de 6 aprilie 2020 platforma dedicate eliberarii Certificatelor de Situatie de Urgenta http://prevenire.gov.ro este activa si poate fi deja accesata de operatorii economici.
”Am lansat aplicatia pentru eliberarea Certificatelor de Situatie de Urgenta. As vrea sa reamintesc ca se elibereaza exclusiv online si GRATUIT! Si, totodata, vreau sa le atrag atentia operatorilor economici care solicita CSU ca au nevoie de semnatura electronica digitala”, a declarat Virgil Popescu Ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
Atentie! Pentru eliberarea Certificatului pentru Situatie de Urgenta nu este necesara solicitarea somajului tehnic la ANOFM.
Certificatele de Situatie de Urgenta sunt emise in doua forme:
TIP 1 (ALBASTRU) – pentru intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate (afectati de Ordonantele Militare).
TIP 2 (GALBEN) – pentru inregistrarea unei diminuari a incasarilor sau veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minim 25% fata de media incasarilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.
Acest document are ca scop sustinerea operatorilor economici in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea, in conditiile legii, de facilitati de creditare, masuri de sprijin ori in relatiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar si social asupra activitatii acestora, determinat de raspândirea coronavirusului SARS–CoV-2: amânarea la plata pentru serviciile de utilitati, invocarea de forta majora (doar pentru IMM-uri).
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgenta.
Cererea pentru eliberarea CSU se realizeaza exclusiv prin intermediul acestei platforme, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, dupa validarea de catre sistem a solicitarii operatorului economic.
Atentie: Certificatele pentru Situatii de Urgenta nu pot fi eliberate daca nu exista semnatura electronica. In cazul in care aceasta nu exista, CSU vor fi revocate!
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza CSU doar pe perioada existentei starii de urgenta in România, la cerere, solicitantilor, operatori economici, a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS–CoV-2.
Prin Certificatul pentru Situatii de Urgenta se constata, in baza declaratiilor pe propria raspundere:
-fie diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020, prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 (certificatul tip GALBEN);
-fie intreruperea partiala sau totala a activitatii ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta decretate (certificatul tip ALBASTRU).
Codul Fiscal s-a modificat in 2021!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi
Intrebare: Factura de voucher retur emisa de catre Emag o vom inregistra doar prin note contabile fara a fi nevoiti sa o inregistram ca si intrare ce va fi transmisa in D394?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: In cazul in care se acorda bonus salarial pentru anul 2020 la provizionul inregistrat (6812 = 1518), pe langa valoarea bruta a bonusului se adauga si valoarea contributiilor asiguratorii in munca?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<