
Raportul Special
realizat de specialisti
Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Incepand cu data de 2 APRILIE, angajatorii pot descarca din platforma si trimite documentele prevazute de OUG 30/2020 modificata si completata de OUG 32/2020 pentru acordarea somajului tehnic.
„Platforma aici.gov.ro vine atat in sprijinul cetatenilor, al companiilor private cat si a institutiilor publice. Ii indemn pe toti angajatorii care vor sa aplice pentru somaj tehnic sa foloseasca aceasta platforma. Vor gasi acolo documentele de care au nevoie pentru obtinerea somajului tehnic si tot acolo le vor depune dupa completare,” a declarat Victor Picu, presedinte ANOFM.
La initiativa Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, Guvernul Romaniei a adoptat ordonanta de urgenta prin care toate institutiile publice din Romania sunt obligate sa accepte documente semnate electronic si sa raspunda solicitarilor depuse de catre cetateni tot in format electronic .
Platforma aici.gov.ro isi va extinde in perioada urmatoare functionalitatile. Astfel, in mod etapizat, toate institutiile publice din Romania se vor putea inrola pentru a raspunde rapid solicitarilor cetatenilor, in format electronic.
Pentru informatii complete despre procedura somajului tehnic, consultati lucrarea SOMAJUL TEHNIC – Ghid Practic detaliat.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU OBTINEREA SOMAJULUI TEHNIC:
1. Cerere acordare a somajului tehnic
Manual de politici contabile - Stick USB
Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Atentie! Angajatorul va interactiona online cu Agentiile Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), in functie de judetul in care are sediul social
GHID DE UTILIZARE A PLATFORMEI:
1. ACCESAREA PLATFORMEI WEB
Se acceseaza pagina aici.gov.ro
2 SELECTAREA PROCEDURII
Se selecteaza din lista de valori procedura pentru care se initiaza solicitarea
3 SELECTAREA INSTITUTIEI
Ca si in cazul procedurii, institutia eliberatoare se selecteaza din lista de valori afisata.
4. COMPLETAREA INFORMATIILOR PENTRU INREGISTRARE GHID PENTRU DEPUNEREA SOLICITARILOR DE SOMAJ TEHNIC
Se vor completa urmatoarele:
-Prenumele si numele solicitantului
-Numele firmei Adresa e-mail a solicitantului
5 INCARCAREA DOCUMENTELOR
Documentele obligatorii sunt afisate pe pagina; Formularele se descarca, se completeaza si se semneaza digital, dupa care se incarca individual in sectiunea “Incarca” din dreptul fiecarui tip de document;
6. FINALIZAREA SI TRANSMITEREA SOLICITARII
Solicitarea se finalizeaza prin trimiterea documentelor catre institutia AJOFM selectata
Cererea angajatorului este identificata printr-un numar unic de inregistrare.
In urma trimiterii solicitarii, atat angajatorul, cat si un reprezentant AJOFM primesc un e-mail de instiintare. Odata ce este solutionata cererea, angajatorul primeste un e-mail cu documentul de raspuns semnat electronic in prealabil de catre functionarul public al AJOFM.
Angajatorul poate fi contactat pe adresa de e-mail in privinta incarcarii unor documente suplimentare sau reincarcarea documentelor transmise anterior, in situatia in care reprezentantii Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca corespunzatoare sediului social al angajatorului vor solicita acest lucru.
E-mail-ul contine un link care il directioneaza pe angajator catre o pagina web (platforma Aurachain). Pentru a putea avea acces la informatii, odata cu accesarea link-ului angajatorul primeste un cod unic de autentificare pe e-mail, urmand sa fie introdus in sectiunea Cod de access.
Codul transmis este valabil timp de 10 minute. In situatia in care utilizatorul nu introduce codul transmis in intervalul respectiv, codul poate fi regenerat accesand optiunea “Retrimite codul”.
Angajatorul incarca, pe rand, documentele aditionale solicitate de AJOFM si confirma completarea acestora prin butonul “Submit data”, selectarea optiunii “Transmite Documente” si “Submit” ca si decizie finala.
Odata ce solicitarea este solutionata, angajatorul primeste pe e-mail documentul de raspuns.
Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Veste buna pentru HoReCa! SOMAJUL TEHNIC si plata a 41,5% din salariul brut ar putea fi REACTIVATEMasurile luate de Guvern trebuie sa vizeze toate persoanele si companiile afectate de COVID-19 (Comunicat CDR)Indemnizatia de somaj tehnic. Cum se poate depune lista angajatilorMinistru Finantelor anunta un pachet de masuri substantiale pentru sustinerea economiei. Impact: 2% din PIBAjutorul de stat pentru sustinerea IMM-urilor, explicat printr-o serie de intrebari si raspunsuriUltimele articole
5 efecte ale incetarii starii de alerta in domeniul relatiilor de munca, atat pentru salariati cat si pentru angajatoriIncepand cu 8 martie 2022 starea de alerta ar putea fi ridicata. Ce trebuie sa stie FIRMELE in acest contextSOMAJUL TEHNIC in 2022 va fi acordat pana pe 31 martie. Angajati care NU beneficiaza de ajutorSOMAJUL TEHNIC poate fi acordat si pentru anumite situatii aparute in CIM pe drepturi de autorSOMAJUL TEHNIC 2021- reintrodus OFICIAL. Cand se depun actele necesare si cine NU poate beneficia de facilitateArticole similare
Ce venituri si ce cheltuieli au realizat institutiile publice in primele sase luni?Facturi intocmite eronat pe persoana fizica sau persoana juridica. Cum pot fi corectate?Proiect: ANAF face primii pasi pentru implementarea DAC7. Vor exista si controale pentru verificarea respectarii obligatiei de raportareA aparut Ghidul Practic al Monografiilor Contabile in 2021! Contine 70 monografii nou-noute, de maxima actualitateCum sa faci raportarea mai usoara pentru colegii din contabilitateUltimele articole
[MONOGRAFIE] Vouchere emag si reglementari cheieProiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRCWebinar E-Factura, E-Transport: Aflati cum evitati amenzile, care sunt obligatiile pe care le aveti, ce erori puteti comiteCe inseamna dropshipping-ul, implicatiile fiscale si studii de caz utileAchizitii intracomunitare. 3 studii de caz utile oricarui contabilSfaturi de la experti
Intrebare: Referitor la declaratia 406-SAF-T, care trebuie depusa de o asociatie cu activitate economica, platitoare de TVA lunar si care are codul de TVA diferit de codul fiscal (CUI-ul) normal, puteti, va rog, sa-mi spuneti de pe care cod...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Vanzare mangal pe teritoriul Romaniei. Taxare inversa
Intrebare: Daca o societate a achizitionat mangal printr-o achizitie intracomunitara, iar ulterior vinde acest mangal pe teritoriul Romaniei unei persoane juridice inregistrate in scopuri de TVA, acest tip de activitate intra in sfera...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177
Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar
E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?
Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA