
Atentie contabili!
Codul Fiscal s-a modificat in 2021!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi
Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Incepand cu data de 2 APRILIE, angajatorii pot descarca din platforma si trimite documentele prevazute de OUG 30/2020 modificata si completata de OUG 32/2020 pentru acordarea somajului tehnic.
„Platforma aici.gov.ro vine atat in sprijinul cetatenilor, al companiilor private cat si a institutiilor publice. Ii indemn pe toti angajatorii care vor sa aplice pentru somaj tehnic sa foloseasca aceasta platforma. Vor gasi acolo documentele de care au nevoie pentru obtinerea somajului tehnic si tot acolo le vor depune dupa completare,” a declarat Victor Picu, presedinte ANOFM.
La initiativa Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, Guvernul Romaniei a adoptat ordonanta de urgenta prin care toate institutiile publice din Romania sunt obligate sa accepte documente semnate electronic si sa raspunda solicitarilor depuse de catre cetateni tot in format electronic .
Platforma aici.gov.ro isi va extinde in perioada urmatoare functionalitatile. Astfel, in mod etapizat, toate institutiile publice din Romania se vor putea inrola pentru a raspunde rapid solicitarilor cetatenilor, in format electronic.
Pentru informatii complete despre procedura somajului tehnic, consultati lucrarea SOMAJUL TEHNIC – Ghid Practic detaliat.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU OBTINEREA SOMAJULUI TEHNIC:
1. Cerere acordare a somajului tehnic
Atentie! Angajatorul va interactiona online cu Agentiile Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), in functie de judetul in care are sediul social
GHID DE UTILIZARE A PLATFORMEI:
1. ACCESAREA PLATFORMEI WEB
Se acceseaza pagina aici.gov.ro
2 SELECTAREA PROCEDURII
Se selecteaza din lista de valori procedura pentru care se initiaza solicitarea
3 SELECTAREA INSTITUTIEI
Ca si in cazul procedurii, institutia eliberatoare se selecteaza din lista de valori afisata.
4. COMPLETAREA INFORMATIILOR PENTRU INREGISTRARE GHID PENTRU DEPUNEREA SOLICITARILOR DE SOMAJ TEHNIC
Se vor completa urmatoarele:
-Prenumele si numele solicitantului
-Numele firmei Adresa e-mail a solicitantului
5 INCARCAREA DOCUMENTELOR
Documentele obligatorii sunt afisate pe pagina; Formularele se descarca, se completeaza si se semneaza digital, dupa care se incarca individual in sectiunea “Incarca” din dreptul fiecarui tip de document;
6. FINALIZAREA SI TRANSMITEREA SOLICITARII
Solicitarea se finalizeaza prin trimiterea documentelor catre institutia AJOFM selectata
Cererea angajatorului este identificata printr-un numar unic de inregistrare.
In urma trimiterii solicitarii, atat angajatorul, cat si un reprezentant AJOFM primesc un e-mail de instiintare. Odata ce este solutionata cererea, angajatorul primeste un e-mail cu documentul de raspuns semnat electronic in prealabil de catre functionarul public al AJOFM.
Angajatorul poate fi contactat pe adresa de e-mail in privinta incarcarii unor documente suplimentare sau reincarcarea documentelor transmise anterior, in situatia in care reprezentantii Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca corespunzatoare sediului social al angajatorului vor solicita acest lucru.
E-mail-ul contine un link care il directioneaza pe angajator catre o pagina web (platforma Aurachain). Pentru a putea avea acces la informatii, odata cu accesarea link-ului angajatorul primeste un cod unic de autentificare pe e-mail, urmand sa fie introdus in sectiunea Cod de access.
Codul transmis este valabil timp de 10 minute. In situatia in care utilizatorul nu introduce codul transmis in intervalul respectiv, codul poate fi regenerat accesand optiunea “Retrimite codul”.
Angajatorul incarca, pe rand, documentele aditionale solicitate de AJOFM si confirma completarea acestora prin butonul “Submit data”, selectarea optiunii “Transmite Documente” si “Submit” ca si decizie finala.
Odata ce solicitarea este solutionata, angajatorul primeste pe e-mail documentul de raspuns.
Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca
Codul Fiscal s-a modificat in 2021!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi
Intrebare: Societatea X SRL presteaza lucrari de constructie pentru primaria ALFA in suma de 95.350 lei. Primaria ALFA vireaza banii in Trezorerie, dar in contul entitatii Y SRL (din greseala). Societatea Y SRL nu verifica de unde vin banii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Pentru o livrare intracomunitara de servicii catre un client care nu prezinta un cod valid de TVA, s-a intocmit factura catre acesta cu TVA de 19%, colectandu-se TVA. Cum vom declara operatiunea in declaratia 390 si in decontul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<