Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Pe perioada starii de urgenta, in luna aprilie am suspendat in somaj tehnic 75% trei contracte de munca. Am depus si cerere la ANOFM pentru recuperare indemnizatiei si a taxelor, dar se pare ca cererea nu a ajuns unde trebuie si nu am primit acesti bani.
Angajatorul a sustinut acest somaj tehnic pentru cele trei contracte. In luna mai s-a continuat somajul tehnic pana la 15 mai si s-au si recuperat banii de la ANOFM.
Beneficiem mai departe de reglementarile OUG 92/2020 ( (3) Prevederile alin. (1) se aplica numai persoanelor care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat fie de indemnizatiile prevazute de art. XI si XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020) pentru cele trei contracte, chiar daca nu am incasat banii pentru aprilie, dar am avut contractele suspendate in somaj tehnic mai mult de 15 zile? Multumim!
Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu:
Conform art. 1 din OUG 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative:
Art. I. (1) Incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatorii ai caror angajati au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, precum si angajatorii ai caror angajati au avut contractele individuale de munca suspendate in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, in perioada starii de urgenta sau alerta, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, de decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile ulterioare.
(2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au obligatia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri.
(3) Prevederile alin. (1) se aplica numai persoanelor care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat fie de indemnizatiile prevazute de art. XI si XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, fie de prevederile art. 53 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Examen Consultant Fiscal 2024
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Platforma aici.gov.ro a fost actualizata. Se pot depune actele pentru decontarea sumei de 41,5% din salariul brutDecontarea unei parti din salariu sau a Somajului Tehnic in luna iunie 2020. Baza legalaDECONTAREA PROCENTULUI DE 41,5% din salariu. Termenul limita de recuperare a sumelor pentru luna iunieArticole similare
Blocaj financiar temporar si plata cu intarziere a produselor din unitati protejate autorizate. Cum procedam?Societate comerciala platitoare de impozit pe profit si TVATratamentul fiscal si contabil al contributiilor la un fond de pensii facultativeNou comunicat privind reducerea CASDescarcati Model Fisa de post - EconomistUltimele articole
Contract de mandat vs contract de muncaProiect: ANAF actualizeaza D112 in urma cresterii sumei netaxabile din salariul minim la 300 leiDin 1 iulie 2024 intra in vigoare noul salariu minim. Pana cand trebuie transmisa in Revisal modificareaOUG 59/2024. A fost MAJORATA la 300 lei suma netaxabila din salariul minimDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelArticole similare
Bilantul masurilor luate de Ministerul Muncii in perioada starii de urgenta. Somaj tehnic si INDEMNIZATII DE SPRIJINPFA. Cum s-a modificat regimul contributiilor in 2021 si in ce conditii se ofera indemnizatiile de sprijinProiect MFP: Clarificari privind tratamentul fiscal si modul de calcul al obligatiilor fiscale datorate pentru indemnizatiiSfaturi de la experti
Vanzare cladire societate in faliment
Intrebare: O firma aflata in faliment vinde prin licitatie o cladire achizitionata in anul 2004 cu TVA dedectibila la care s-au efectuat lucrari de modernizare in anul 2008 peste 20% din valoarea cladirii. Intrebarea este ce regim de TVA va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligativitate transmitere factura prin RO e-Factura
Intrebare: Va rog sa-mi comunicati daca incepand cu anul 2024 facturile pentru livrarile intracomunitare de bunuri si prestarile intracomunitare de servicii se transmit in E-FACTURA.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA