
Raportul Special
realizat de specialisti
Pe perioada starii de urgenta, in luna aprilie am suspendat in somaj tehnic 75% trei contracte de munca. Am depus si cerere la ANOFM pentru recuperare indemnizatiei si a taxelor, dar se pare ca cererea nu a ajuns unde trebuie si nu am primit acesti bani.
Angajatorul a sustinut acest somaj tehnic pentru cele trei contracte. In luna mai s-a continuat somajul tehnic pana la 15 mai si s-au si recuperat banii de la ANOFM.
Beneficiem mai departe de reglementarile OUG 92/2020 ( (3) Prevederile alin. (1) se aplica numai persoanelor care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat fie de indemnizatiile prevazute de art. XI si XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020) pentru cele trei contracte, chiar daca nu am incasat banii pentru aprilie, dar am avut contractele suspendate in somaj tehnic mai mult de 15 zile? Multumim!
Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu:
Conform art. 1 din OUG 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative:
Art. I. (1) Incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatorii ai caror angajati au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, precum si angajatorii ai caror angajati au avut contractele individuale de munca suspendate in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, in perioada starii de urgenta sau alerta, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, de decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile ulterioare.
(2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au obligatia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri.
(3) Prevederile alin. (1) se aplica numai persoanelor care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat fie de indemnizatiile prevazute de art. XI si XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, fie de prevederile art. 53 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Decontarea unei parti din salariu sau a Somajului Tehnic in luna iunie 2020. Baza legalaPlatforma aici.gov.ro a fost actualizata. Se pot depune actele pentru decontarea sumei de 41,5% din salariul brutDECONTAREA PROCENTULUI DE 41,5% din salariu. Termenul limita de recuperare a sumelor pentru luna iunieArticole similare
Baza de calcul pensii pentru un PFA. Ce cota se aplica?Acordarea tichetelor de masa. Care este regimul fiscal aplicabil?Popriri in cazul indemnizatiei de Somaj tehnic. Studiu de cazIn atentia angajatorilor: De la 1 iulie 2016 se simplifica procedurile de acordare a indemnizatiei si concediului pentru cresterea copiluluiNoutati Legislatie Fiscala 02-08 iunie 2008Ultimele articole
PFA in 2025. EXEMPLU calcul concediu maternitate si crestere copilPolitici contabile 2025. Nerespectarea reglementarilor in vigoare este amendata cu pana la 10.000 leiD112. ANAF actualizeaza formularul in conditile aparitiei OUG 156/2024Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?Ce trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileArticole similare
PFA. Cum s-a modificat regimul contributiilor in 2021 si in ce conditii se ofera indemnizatiile de sprijinProiect MFP: Clarificari privind tratamentul fiscal si modul de calcul al obligatiilor fiscale datorate pentru indemnizatiiBilantul masurilor luate de Ministerul Muncii in perioada starii de urgenta. Somaj tehnic si INDEMNIZATII DE SPRIJINSfaturi de la experti
Intrebare: In momentul in care produsele sunt scoase din antrepozit, valoarea accizei nu intra in costul marfii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Recuperare TVA pentru achizitie intracomunitara taxabila in statul membru al furnizorului
Intrebare: TVA platita in Germania poate fi recuperata in cazul in care mai platesc inca o data TVA in Romania prin D301?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA