Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Popriri in cazul indemnizatiei de Somaj tehnic. Studiu de caz

03-Iul-2020
2804

Angajat cu CIM (norma intreaga- 8h/zi) conform hotararii judecatoresti din decembrie 2012 trebuie sa platesca pensie de intretinere (pensie alimentara copil minor) cota procentuala de 25% din venitul net pana la majoratul beneficiarului, adica la 2230 salariu brut, salariu net 1346 lei, plateste 25% = 336,5 lei (337 lei/luna).



Pe perioada starii de urgenta, salariatul a fost in somaj tehnic conform art.52 alin (1) lit (c) in perioada 21.04.2020 - 14.05.2020 (inclusiv), totalizand un nr.de 17 zile de somaj tehnic (salariu net realizat somaj tehnic in aprilie 2020=440 lei; mai 2020 = 494 lei net).

Pentru perioada lucrata, totalizand un nr de 21 zile lucrate, a realizat un salariu net in aprilie = 769 lei, iar in mai 2020 = 494 lei net.

Conform Ordonantei de Urgenta nr. 53/2020, art. IV prevede ca indemnizatiile de somaj tehnic nu sunt supuse executarii silite prin poprire pe toata durata acordarii lor, inclusiv pentru o perioada de 60 de zile de la incetarea starii de urgenta.

Societatea a retinut pentru pensia alimentara doar din salariu realizat in zilele lucrate, nu si din somajul tehnic.

Intrebarea este, daca pentru perioada de somaj tehnic (stare de urgenta) se retine din salariu pentru plata pensiei alimentare la salariul realizat plus somaj tehnic sau doar realizat conform zilelor lucrate?

De asemenea, pentru ca venitul e sub salariul minim, facem poprire de 337 lei pe luna (pensia alimentarea minima stiu ca este raportata la salariul minum) sau sau ma raportez strict la realizat?

Raspunsul consultantului fiscal Dana Hristu:

Conform art. 729 alin. (1) din Codul de procedura civila, salariile si alte venituri periodice, pensiile acordate in cadrul asigurarilor sociale, precum si alte sume ce se platesc periodic debitorului si sunt destinate asigurarii mijloacelor de existenta ale acestuia pot fi urmarite:

a) pana la jumatate din venitul lunar net, pentru sumele datorate cu titlu de obligatie de intretinere sau alocatie pentru copii;

b) pana la o treime din venitul lunar net, pentru orice alte datorii.

Alin. (2) al aceluiasi articol stabileste ca, daca sunt mai multe urmariri asupra aceleiasi sume, urmarirea nu poate depasi jumatate din venitul lunar net al debitorului, indiferent de natura creantelor, in afara de cazul in care legea prevede altfel.

OUG 53/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind masuri de protectie sociala determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a stabilit la art. IV ca indemnizatiile de somaj tehnic nu sunt supuse executarii silite prin poprire pe toata durata acordarii lor, inclusiv pentru o perioada de 60 de zile de la incetarea starii de urgenta.

Astfel, indemnizatia de somaj tehnic nu poate fi poprita pe o perioada de 60 de zile dupa incetarea starii de urgenta.

Asadar, daca salariatul beneficiaza de indemnizatie de somaj tehnic dupa incetarea starii de urgenta (inclusiv indemnizatie platita din fondurile angajatorului) aceasta nu poate fi poprita o perioada de 60 de zile.

Indemnizatia de somaj tehnic nu poate fi poprita pentru niciun fel de datorii pentru ca textul citat nu contine nicio exceptie. Astfel, indiferent de datoria salariatului (pensie de intretinere, datorie la banci, datorie la ANAF) indemnizatia de somaj tehnic nu poate fi poprita.

Veniturile salariale pot fi poprite pentru pensie de intretinere cu respectarea limitei de jumatate din venitul net. Dupa expirarea perioadei de 60 de zile calculata de la incetarea starii de urgenta poate fi poprita si indemnizatia de somaj tehnic.

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Popriri in cazul indemnizatiei de Somaj tehnic. Studiu de caz":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia beneficiarului real va fi amanata pana la 1 octombrie
    • In sedinta de coalitie de ieri s-a decis ca declaratia de beneficiar sa fie amanata pana la 1 octombrie, a scris ministrul economiei, Claudiu Nasui, pe pagina oficiala de Facebook. „Pana atunci vom incerca sa convingem coalitia sa revenim la sistemul din Austria. Adica sistemul care s-a aplicat si anul trecut in Romania, prin legea 108/2020, care nu chinuie sute de mii de firme cu o birocratie inutila. Declaratia de beneficiar real este o declaratie de aproximativ 10 foi prin care statul...» citeste mai departe aici

  • Contracte de comodat. Regimul fiscal al cheltuielilor
    • Va rog sa ma ajutati in tratamentul contabil si fiscal al urmatoarei spete: Administratorul societatii detine un contract de comodat pentru un mijloc de transport proriu pe care il foloseste la transportarea marfurilor pentru societatea pe care o detine. Pentru a descarca mai usor sacii cu marfa a facut niste modificari la mijlocul de transport in valoare de aproximativ 15.000lei care au fost facturate pe societate. Cheltuiala respectiva se considera deductibila daca avem contractul de comodat...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun anularea unor obligatii accesorii in completarea facilitatilor fiscale adoptate prin OUG 69/2020
    • Ministerul Finantelor a publicat recent un nou Proiect OUG pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si pentru anularea unor obligatii accesorii. Conform notei de fundamantare, anularea unor obligatii accesorii in completarea facilitatilor fiscale adoptate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, cu...» citeste mai departe aici

  • Legea 123/2021, noi modificari privind raportarea angajamentelor transfrontaliere. Contribuabili exonerati de la aceasta obligatie
    • Legea nr. 123/2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 476 din 07 mai 2021. Conform actului normativ, in cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 25 mai -termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 25 mai 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi, impozit...» citeste mai departe aici

  • Interactiunea firmelor si a persoanelor fizice autorizate cu ANAF ar putea sa se faca exclusiv on-line. Ce beneficii au contribuabilii?
    • Ministerul Finantelor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune o serie de masuri necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor, pentru evitarea blocajelor in activitatea organelor fiscale centrale si pentru aplicarea unui tratament unitar debitorilor care au facut obiectul unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale, astfel incat acestia sa nu fie dezavantajati fata de ceilalti contribuabili care se afla in situatii similare. "Am publicat acest proiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016