Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Noua platforma online ONRC da multe batai de cap contribuabililor, avocatilor si juristilor care se ocupa in mod direct de infiintarea firmelor, inregistrarea sediilor noi, depunerea documentelor la Registrul Comertului, etc.
Aceasta platforma functioneaza greoi, mai ales daca ai nevoie de mai multe inregistrari, sau in anumite cazuri se blocheaza, etc. In acest context, Min. Justitiei a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care vine cu cateva solutii.
Este vorba despre Proiectul de Ordonanta de urgenta a Guvernului pentru stabilirea unor masuri in domeniul inregistrarii in registrul comertului si pentru modificarea Legii nr. 265/2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului, cu modificarile si completarile ulterioar.
Conform actului normativ, personalul de specialitate juridica – consilieri juridici din cadrul Oficiului National al Registrului comertului si oficiilor registrului comertului poate fi reincadrat, la cerere, in functia specifica de registrator de registrul comertului, prevazuta de art. 28 din Legea nr. 265/2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului, cu modificarile si completarile ulterioare.
Cererea de reincadrare poate fi formulata in termen de 15 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
In situatia in care numarul de posturi de registrator vacante este mai mic decat numarul persoanelor care formuleaza cerere de reincadrare, potrivit alin.(1) si (2), selectia persoanelor in vederea reincadrarii se face in baza unor criterii stabilite printr-o procedura interna, prin decizie a directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului, cu respectarea conditiilor de ocupare a postului de registrator prevazute in anexa nr. 2 la Legea nr.265/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pe o perioada de 1 an de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta a Guvernului, personalul care exercita functii de conducere de specialitate juridica din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si oficiilor registrului comertului poate fi desemnat, pentru motive temeinic justificate, cu acordul exprimat in prealabil, sa exercite controlul de legalitate prealabil inregistrarii in registrul comertului, prevederile art. 28 alin.(2)-(4) si ale 30-32 din Legea nr.265/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind aplicabile in mod corespunzator.
De asemnarea, se face prin decizie a directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului, in care se indica perioada desemnarii si motivele pentru care aceasta este necesara.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Personalul cu functie de conducere de specialitate juridica, in realizarea atributiilor prevazute mai sus, are calitatea de registrator in raport cu toate actele pe care le efectueaza sau emite in cadrul procedurii.
Alineatul (4) al articolului 110 din Legea nr. 265/2022, cu modificarile si completarile ulterioare se abroga.
Redam continutul art.4 - (4) Atat la inmatriculare, cat si la fiecare inregistrare a modificarilor actului constitutiv, solicitantilor, odata cu eliberarea documentelor prevazute la alin. (1) si (2), pentru a lua cunostinta de datele inregistrate in registrul comertului, li se furnizeaza informatii punctuale la zi din registrul comertului privind profesionistul care a facut obiectul inregistrarii in registrul comertului.
Alin (1)-La inmatriculare/inregistrare se editeaza certificatul de inregistrare, continand numarul de ordine din registrul comertului, codul unic de inregistrare fiscala, EUID, insotit de incheierea pronuntata de registrator, de certificatele constatatoare emise ca urmare a inregistrarii datelor din declaratia-tip pe propria raspundere privind autorizarea functionarii sau desfasurarii activitatii, precum si, dupa caz, de alte acte prevazute de prezenta lege.
Alin (2) - La inscrierea de mentiuni se elibereaza certificatul de inregistrare mentiuni, insotit de incheierea pronuntata de registrator, precum si, dupa caz, de certificatele constatatoare emise ca urmare a inregistrarii datelor din declaratia-tip pe propria raspundere privind autorizarea functionarii si de alte acte prevazute de prezenta lege.
Sursa: Min. Justitiei
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Cum sa supravietuiesti noilor masuri legislative care zguduie din temelii sistemul fiscal romanescNoi masuri pentru sprijinirea antreprenorilor si implementarea programelor pentru IMM-uriFinantele propun anularea unor obligatii accesorii in completarea facilitatilor fiscale adoptate prin OUG 69/2020Un nou PROIECT OUG modifica procedura de insolventaNou PROIECT OUG pentru modificarea unor acte normativeUltimele articole
Intreprinderi legate cu acelasi cod CAEN. Cate firme vor trece la plata impozitului pe profit?Cele mai recente modificari aduse Codului Fiscal, discutate in Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Rentrop&StratonTermenul pentru depunerea declaratiilor 392A, 392B si 393 ar putea fi amanat pana in 2024Loteria bonurilor fiscale NU va mai fi reluata. Finatele propun desfiintarea masuriiMinisterul Economiei propune noi masuri pentru accelerarea privatizariiSfaturi de la experti
Vanzare cladire societate in faliment
Intrebare: O firma aflata in faliment vinde prin licitatie o cladire achizitionata in anul 2004 cu TVA dedectibila la care s-au efectuat lucrari de modernizare in anul 2008 peste 20% din valoarea cladirii. Intrebarea este ce regim de TVA va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligativitate transmitere factura prin RO e-Factura
Intrebare: Va rog sa-mi comunicati daca incepand cu anul 2024 facturile pentru livrarile intracomunitare de bunuri si prestarile intracomunitare de servicii se transmit in E-FACTURA.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA