Diferentele dintre taxele auto obliga la restituiri. Vezi normele MFP!
Mai multe hotarari recente reglementeaza
restituirea diferentelor intre taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule/ taxa pe poluare/ taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si
timbrul de mediu. Astfel, potrivit prevederilor
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2013, Hotararii Guvernului nr. 88/2013, Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 407/2013, in cazul in care
taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, achitata, este mai mare decat timbrul rezultat din aplicarea prevederilor ordonantei de urgenta privind timbrul de mediu, calculat in lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul inmatricularii sau al transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat, se pot restitui sumele reprezentand diferenta de suma platita, numai catre titularul obligatiei de plata.
Pentru restituirea sumelor, titularul obligatiei de plata va depune urmatoarele documente: - cerere de restituire (model tip) aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 88/2013;
- documentul doveditor al platii taxei pe poluare pentru autovehicule/taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule/taxei pentru emisii poluante, respectiv chitanta fiscala/ordinul de plata si extrasul de cont, dupa caz, care sa ateste efectuarea platii acesteia, in original sau in copie;
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Riscuri fiscale fitteri Firma noastra are un contract cu o firma din Germania, cu cod valid de TVA, prin care punem la dispozitie personal (fitteri) care merge la nave pentru reparatii in UE si afara UE,...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Monografie cotizatie Societatea a incheiat un contract de cotizare sponsorizare cu o Asociatie a Patronatelor Romania Active, pentru care a primit o factura in care este specificata COTIZATIE INITIALA...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- copia cartii de identitate a vehiculului cu prezentarea in original a acesteia;
- copia certificatului de inmatriculare, cu prezentarea in original a acestuia;
- in cazul autovehiculelor rulate achizitionate din alte state, un document din care sa rezulte data primei inmatriculari a acestora sau anul fabricatiei, dupa caz, in copie si in original;
In cazul autovehiculelor care fac obiectul contractelor de leasing, la cererea de restituire se anexeaza, in copii conforme cu originalul pe baza declaratiei proprii, documentul doveditor al platii taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule/taxei pentru emisii poluante precum si cartea de identitate a vehiculului si certificatul de inmatriculare.
Documentele in original se restituie contribuabililor ulterior verificarii conformitatii si inscrierii pe copiile care raman la organul fiscal a vizei "conform cu originalul". Restituirea sumelor se face de catre organul fiscal competent, in maxim 45 de zile de la depunerea documentatiei complete de la bugetul Fondului pentru mediu sau bugetul de stat din contul de venituri bugetare in care a fost incasata suma in contul bancar indicat de catre solicitant prin cererea sa de restituire numai dupa efectuarea compensarii cu eventuale obligatii fiscale restante conform art. 117 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala.
Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii care solicita restituirea in numerar, vor primi de la organul fiscal competent "instiintare de restituire a unor sume reprezentand diferente de sume platite/valoarea reziduala a timbrului, precum si a sumelor stabilite de instantele de judecata prin hotarari definitive si irevocabile, prevazuta in Anexa nr. 2 din
Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 407/2013, urmand a se prezenta la Trezoreria de domiciliu la data la care sunt programati pentru ridicarea sumelor cuvenite.
Prin organ fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se intelege: - in cazul persoanelor juridice, al persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere - unitatea fiscala teritoriala la care persoana este inregistrata ca platitor de impozite si taxe;
- in cazul persoanelor fizice - unitatea fiscala in a carei raza teritoriala persoana fizica isi are domiciliul fiscal.
Sursa: DGFP Valcea
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calcul baza de impozitare microintreprinderi
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: Cont 704: 1.241.263 lei (euro 249.179,59) Cont 7588: 499 lei Cont 7651: 20.823 lei Cont 6651: 2.151 lei Plafon micro: 1.243.525 lei (250.000 euro × 4,9741 lei) Calcul: Cont 704 + cont 7588 = 1.241.263 + 499 = 1.241.762 lei, sub plafonul de 1.243.525 lei. Diferente de curs favorabile = 20.823 - 2.151 = 18.672 lei. Cumulat (1.260.434 lei) depasesc plafonul de 1.243.525 lei. Din cate stiu, diferentele de curs intra in baza impozabila in trimestrul IV sau in trimestrul in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Taxa pe stalp. Gard beton
Intrebare: Gardul care imprejmuieste curtea, proprietate a firmei, face obiectul ?taxei pe stalp?? Gardul este din beton/caramida, tencuit. Nu exista in evidenta contabila o valoare a acestuia, fiind realizat in regie proprie acum 20 de ani. Daca da, cum ar trebui sa ii stabilim valoarea?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dizolvarea si lichidarea voluntara simultana a unui SRL: etape, obligatii contabile si implicatii fiscale
Intrebare: OSRL cu activitate in agricultura (cod CAEN 0111), platitor de TVA si impozit pe profit anual, doreste sa depuna la ONRC, in data de 21.07.2025, hotararea AGA pentru dizolvare si lichidare voluntara. In ultima balanta intocmita avem urmatoarele solduri: * 1012: C 200,00 * 1061: C 40,00 * 1068: C 912.945,92 * 1171: C 23.580,12 * 121: D 936.599,72 * 5121: D 166,32 1. Cu ocazia inceperii lichidarii, vom intocmi formularul S1004 si vom bifa casuta 2. In prima coloana vom trece data 01.01.2025 cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Sponsorizare in servicii transport ONG
Intrebare: O societate de transport marfa, platitoare de TVA si impozit pe profit, a organizat un transport in favoarea unei asociatii inscrisa in registrul entitatilor si care a incheiat un contract de sponsorizare cu firma noastra. In obiectul contractului nu este trecuta o suma anume, ci doar mentionat ?transport dintr-un oras in altul?. Firma are foaie de parcurs si CMR intocmit. Cum stabilesc o suma concreta pentru acest transport? Trebuie sa intocmesc factura catre asociatie pentru acest transport?...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Aspecte fiscale achizitie teren si cladire pe societate
Intrebare: O societate inregistrata in scopuri de TVA in Romania, platitoare de TVA lunar si de impozit pe profit, cu asociat unic si administrator nerezident de origine sarba, doreste sa achizitioneze un apartament si un teren pe numele societatii, de la o persoana juridica. Care este tratamentul fiscal si contabil pentru cele doua achizitii? In ce masura aceste achizitii pot contribui la reducerea impozitului pe profit datorat de societate? Ulterior, societatea doreste sa inchirieze apartamentul. Cum se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<