Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul Guvern propune o noua taxa auto! Orban: Ar putea fi conceputa ca o taxa de poluare

08-Nov-2019
1631

Uite taxa, nu e taxa… Abia ce s-a incheiat capitolul “restituirea taxei auto, cu dobanzi, penalizari si tot tacamul”, ca deja noul Guvern se si gandeste la o noua haina pe care sa o puna taxei auto… poate sa fie conceputa sub forma unei taxe de poluare? Aceasta este ideea prezentata de noul premier al Romaniei – Ludovic Orban – la nici doua luni de cand fostul ministru al Finantelor anunta ca a finalizat procesul de restituire a taxei auto (taxa auto pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu) pentru toti romanii care au depus documentatii complete. In total, romanii au scos din buzunar 6,16 miliarde de lei – atat a costat toata “joaca asta”, bani luati de la bugetul de stat, evident. Noutatea prezentata de premier este promisiunea ca noua taxa auto va fi conceputa de asa maniera incat nici Comisia Europeana sa nu o poata contesta.

Mai multe despre restituirea taxei auto puteti citi AICI >>

Revenind la ideea prezentata de noul prim-ministru al tarii, acesta a declarat ieri, 7 noiembrie, intr-o conferinta de presa, ca noua taxa auto trebuie conceputa ca o taxa de poluare, dar poate fi gandita si ca un impozit variabil, pe proprietate.

"Cred ca trebuie sa fie conceputa ca o taxa de poluare si cuantumul taxei sa depinda de cantitatea de noxe care sunt eliberate in atmosfera. Formulele care au fost incercate au intrat in contradictie cu reglementarile la nivel european. Se stie ca taxele indirecte trebuie sa respecte reglementarile europene. Aceasta taxa este o taxa indirecta. Evident, ea poate fi gandita si ca un impozit pe proprietate, variabil. Si aici exista riscul sa contravenim principiului ca o taxa depinde de valoarea unui bun. Cand vom ajunge la o formula care sa fie acceptabila la nivelul Comisiei Europene, vom anunta public. Va mai spun un lucru: decat sa mai venim iarasi cu o taxa ca sa mai luam niste bani de la proprietarii de masini si dupa aceea sa trebuiasca sa ii dam inapoi, mai bine masuram de sapte ori si stabilim ceea ce suntem siguri ca va fi acceptat la nivelul institutiilor europene", a precizat premierul Ludovic Orban.

Pe de alta parte, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Costel Alexe, acuza Guvernul PSD ca a restituit taxa auto inainte sa gaseasca o noua formula pentru imbunatatirea calitatii aerului – caci se presupune ca la asta se rezuma aceasta taxa.

"As vrea sa va spun pe acest subiect ca, din datele pe care le detin astazi, din bugetul de 2,4 miliarde de lei al Ministerului Mediului, 1,8 miliarde au plecat catre restituirea acestei taxe. Asa cum v-a spus si domnul prim-ministru, Partidul Social Democrat a scos aceasta taxa si din pacate nu a venit cu o solutie, astfel incat sa imbunatatim calitatea aerului, pentru ca la asta se va rezuma tot. Este in procedura o linie de finantare la AFM (Administratia Fondului pentru Mediu, n.r.) pentru mijloace de transport public in comun prietenoase cu mediul, de care beneficiaza orasele aflate astazi in procedura de infringement pe calitatea aerului si din discutiile avute pana acum in cadrul ministerului si cu domnul ministru Ludovic Orban, anul viitor ne vom axa ca prin AFM sa dezvoltam programe care sa aduca imbunatatiri calitatii aerului din Romania", a subliniat Alexe.

Reamintim ca taxa auto a fost eliminata de la 1 fabruarie 2017, iar toti cei care platisera o taxa de poluare (indiferent sub ce denumire a fost platita) urmau sa-si primeasca banii inapoi de la stat. La 9 septembrie 2019, Ministerul Finantelor Publice (MFP), prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), anunta ca a restituit taxe auto (taxa auto pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu) tuturor contribuabililor romani care au depus documentatii complete. Astfel, incepand din 2017 pana in prezent, ANAF a restituit taxe auto in valoare totala de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse si aprobate.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul Guvern propune o noua taxa auto! Orban: Ar putea fi conceputa ca o taxa de poluare":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 230: Descarca noua versiune actualizata 2022
    • Update ianuarie 2022: Declaratia 230- Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat, conform OPANAF 15/ 07.01.2021, a fost actualizata in data de 13.01.2022. Formular 230 ANAF in 2022 Pentru a descarca Soft A, click AICI>> Pentru a descarca Soft J, click AICI>> UPDATE ianuarie 2021: Declaratia 230 Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE ianuarie 2022 ANAF a actualizat, in data de 20 ianuarie 2021, PDF-ul inteligent pentru generarea Declaratiei 100, Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, conform OPANAF nr.51/18.01.2021, valabil incepand cu 12/2020 - publicat in data de 20.01.2021. Pentru a descarca Soft A, actualizat pentru anul 2022, click AICI>> UPDATE ianuarie 2021 Pentru a descarca Soft A, click AICI. In M.Of. nr. 59 din 19 ianuarie 2021 a fost publicat OANAF nr. 51/2021 privind...» citeste mai departe aici

  • Firmele au ca termen limita data de 25 ianuarie 2022 pentru transmiterea Declaratiei 094
    • In anul 2022 firmele au ca termen limita data de 25 ianuarie pentru transmiterea Declaratiei 094 -declaratia privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Declaratia 094 trebuie depusa pana pe data de 25 ianuarie 2022. Cine completeaza Declaratia 094? Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care...» citeste mai departe aici

  • Microintreprinderile care ofera sponsorizari trebuie sa depuna formularul 107 pana pe 25 ianuarie 2022
    • Microintreprinderile care ofera sponsorizari trebuie sa depuna formularul 107 pana pe data de 25 ianuarie catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Daca firmele nu respecta acest lucru ar putea fi sanctionate cu amenzi care ajung pana la 5.000 lei. Conform codului fiscal, declaratia 107 trebuie depusa de microintreprinderile care fac acte de sponsorizare ( catre biserici, ONG-uri), mecenat sau acorda burse private. Microintreprinderile care efectueaza sponsorizari au obligatia de a depune...» citeste mai departe aici

  • Firmele NU vor mai fi incadrate in categoria marilor contribuabili daca au inregistrat o cifra de afaceri mai mica cu 50%
    • ANAF propune reclasificarea societatilor, printr-un nou Proiect de ordin. Firmele nu vor mai fi incadrate in categoria marilor contribuabili daca au inregistrat o cifra de afaceri mai mica cu 50% in anul 2020 fata de anul 2019, au declarat obligatii fiscale mult mai mici, iar numarul de salariati a scazut in mod semnificativ. ANAF a pus in dezbatere publica Proiectul de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1721/2021...» citeste mai departe aici

  • Taxarea inversa va mai fi valabila doar pana pe 30 iunie 2022. Produse pentru care se aplica masura
    • Mecanismul optional de taxare inversa va mai fi valabil doar pana pe 30 iunie 2022, conform Consiliului Uniunii Europene. Masura este aplicata pentru operatiunile cu bunuri si servicii care reprezinta risc de frauda. Astfel, livrarile de bunuri/prestari de servicii realizate in interiorul tarii sunt supuse taxarii inverse pana la 30 iunie 2022. Reamintim ca in septembrie 2018 a fost prelungita perioada de aplicare a acestui mecanism. Bunurile si serviciile pentru care se aplica taxarea inversa...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016