Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul Guvern propune o noua taxa auto! Orban: Ar putea fi conceputa ca o taxa de poluare

08-Nov-2019
1224

Uite taxa, nu e taxa… Abia ce s-a incheiat capitolul “restituirea taxei auto, cu dobanzi, penalizari si tot tacamul”, ca deja noul Guvern se si gandeste la o noua haina pe care sa o puna taxei auto… poate sa fie conceputa sub forma unei taxe de poluare? Aceasta este ideea prezentata de noul premier al Romaniei – Ludovic Orban – la nici doua luni de cand fostul ministru al Finantelor anunta ca a finalizat procesul de restituire a taxei auto (taxa auto pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu) pentru toti romanii care au depus documentatii complete. In total, romanii au scos din buzunar 6,16 miliarde de lei – atat a costat toata “joaca asta”, bani luati de la bugetul de stat, evident. Noutatea prezentata de premier este promisiunea ca noua taxa auto va fi conceputa de asa maniera incat nici Comisia Europeana sa nu o poata contesta.

Mai multe despre restituirea taxei auto puteti citi AICI >>

Revenind la ideea prezentata de noul prim-ministru al tarii, acesta a declarat ieri, 7 noiembrie, intr-o conferinta de presa, ca noua taxa auto trebuie conceputa ca o taxa de poluare, dar poate fi gandita si ca un impozit variabil, pe proprietate.

"Cred ca trebuie sa fie conceputa ca o taxa de poluare si cuantumul taxei sa depinda de cantitatea de noxe care sunt eliberate in atmosfera. Formulele care au fost incercate au intrat in contradictie cu reglementarile la nivel european. Se stie ca taxele indirecte trebuie sa respecte reglementarile europene. Aceasta taxa este o taxa indirecta. Evident, ea poate fi gandita si ca un impozit pe proprietate, variabil. Si aici exista riscul sa contravenim principiului ca o taxa depinde de valoarea unui bun. Cand vom ajunge la o formula care sa fie acceptabila la nivelul Comisiei Europene, vom anunta public. Va mai spun un lucru: decat sa mai venim iarasi cu o taxa ca sa mai luam niste bani de la proprietarii de masini si dupa aceea sa trebuiasca sa ii dam inapoi, mai bine masuram de sapte ori si stabilim ceea ce suntem siguri ca va fi acceptat la nivelul institutiilor europene", a precizat premierul Ludovic Orban.

Pe de alta parte, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Costel Alexe, acuza Guvernul PSD ca a restituit taxa auto inainte sa gaseasca o noua formula pentru imbunatatirea calitatii aerului – caci se presupune ca la asta se rezuma aceasta taxa.

"As vrea sa va spun pe acest subiect ca, din datele pe care le detin astazi, din bugetul de 2,4 miliarde de lei al Ministerului Mediului, 1,8 miliarde au plecat catre restituirea acestei taxe. Asa cum v-a spus si domnul prim-ministru, Partidul Social Democrat a scos aceasta taxa si din pacate nu a venit cu o solutie, astfel incat sa imbunatatim calitatea aerului, pentru ca la asta se va rezuma tot. Este in procedura o linie de finantare la AFM (Administratia Fondului pentru Mediu, n.r.) pentru mijloace de transport public in comun prietenoase cu mediul, de care beneficiaza orasele aflate astazi in procedura de infringement pe calitatea aerului si din discutiile avute pana acum in cadrul ministerului si cu domnul ministru Ludovic Orban, anul viitor ne vom axa ca prin AFM sa dezvoltam programe care sa aduca imbunatatiri calitatii aerului din Romania", a subliniat Alexe.

Reamintim ca taxa auto a fost eliminata de la 1 fabruarie 2017, iar toti cei care platisera o taxa de poluare (indiferent sub ce denumire a fost platita) urmau sa-si primeasca banii inapoi de la stat. La 9 septembrie 2019, Ministerul Finantelor Publice (MFP), prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), anunta ca a restituit taxe auto (taxa auto pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu) tuturor contribuabililor romani care au depus documentatii complete. Astfel, incepand din 2017 pana in prezent, ANAF a restituit taxe auto in valoare totala de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse si aprobate.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul Guvern propune o noua taxa auto! Orban: Ar putea fi conceputa ca o taxa de poluare":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016