Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sesiune online ANAF: Procedura privind restituirea sumelor reprezentand anumite taxe

12-Apr-2018
6287

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 11 aprilie, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la procedura privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la procedura privind restituirea sumelor reprezentand anumite taxe.

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

1.

Intrebare:

Care sunt pasii de urmat pentru restituirea taxei auto platite in 2008 si ce pot face daca nu gasesc chitanta?

Raspuns ANAF:

Pentru restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, dvs. veti depune cererea de restituire. In cererea de restituire veti inscrie, in mod obligatoriu, elementele referitoare la datele de identificare ale platitorului si datele de identificare ale autovehiculului pentru care se solicita restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule.

2.

Intrebare:

Cand incep restituirile efectiv?

Raspuns ANAF:

Va facem cunoscute termenele de restituire:

a) Restituirea efectiva a sumelor se efectueaza de catre unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent, astfel:

- taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, in perioada 1 ianuarie 2018 - 31 decembrie 2018;

- timbrul de mediu pentru autovehicule, in perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019.

b) Sumele stabilite de instanta judecatoreasca prin hotarare definitiva se restituie de catre organele competente astfel:

- taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante pentru autovehicule se restituie in termen de 120 de zile de la data depunerii cererii, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2018;

- timbrul de mediu pentru autovehicule se restituie in termen de 120 de zile de la data depunerii cererii, dar nu mai devreme de 1 septembrie 2018.

c) Sumele ramase de restituit reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, pentru care au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire pana la data intrarii in vigoare a OUG 52/2017, se restituie, din oficiu, de organele emitente ale acestora, in termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a norme metodologice (O 1488/3198/2017).

d) Sumele ramase de restituit reprezentand timbrul de mediu, pentru care au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire pana la data intrarii in vigoare a OUG 52/2017, se restituie, din oficiu, de organele emitente ale acestora, in termen de maximum un an de la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta.

e) In cazul cererilor depuse de contribuabili potrivit prevederilor art. 12 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 37/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru care nu au fost emise decizii de solutionare, sumele se restituie, din oficiu, de organul fiscal central competent, in termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a normelor metodologice.

3.

Intrebare:

Conform OUG 18/2018 se poate cere restituirea doar pe baza unei cereri? Unde gasim cererea tip?

Raspuns ANAF:

Restituirea se poate face fie ca urmare a depunerii cererii, fie din oficiu de catre organul fiscal, in functie de situatia dvs.

Modelul de cerere privind restituirea sumelor se va aproba prin ordin comun. Modelul cererii va fi publicat pe site-ul nostru www.anaf.ro, in sectiunea "Formulare fiscale si ghid de completare."

4.

Intrebare:

Am hotarare definitiva in instanta pentru restituirea sumei. In 2015 si 2016 am primit 2 transe. In 2017 nu s-a mai platit nimic. Cand se reiau platile?

Raspuns ANAF:

Intrucat nu ati precizat daca suma de restituit reprezinta taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu precizam ca:

1. Sumele ramase de restituit reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, pentru care au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire pana la data intrarii in vigoare a OUG nr. 52/2017 se restituie, din oficiu, de organele emitente ale acestora, in termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 52/2017.

2. Sumele ramase de restituit reprezentand timbrul de mediu, pentru care au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire pana la data intrarii in vigoare a OUG nr. 52/2017, se restituie, din oficiu, de organele emitente ale acestora, in termen de maximum un an de la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta.

5.

Intrebare:

Exista vreo procedura de restituire pentru masinile cumparate pe firma, in leasing (in 2010)? Avand in vedere faptul ca taxa a fost platita prin societatea de leasing si nu direct ?

Raspuns ANAF:

In situatia achitarii sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule de catre societatile de leasing, solicitarea privind restituirea acestora se face de catre proprietarii care au achizitionat autovehiculele prin sistemul de leasing financiar.

6.

Intrebare:

Masina pentru care am platit timbrul de mediu in 2013 era inmatriculata in Salaj unde era domiciliul proprietarului. Acum acelasi proprietar are domiciliul in Bucuresti, iar masina este inmatriculata in Bucuresti. Unde trebuie sa depunem cererea pentru restituire, la administratia financiara din Salaj (unde a fost platit timbrul) sau la Sector 3 (unde este actualul domiciliu al proprietarului)?

Raspuns ANAF:

Cererea de restituire a sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al platitorului, in cazul dvs. la Administratia sectorului 3 a finantelor publice.

7.

Intrebare:

Daca am vandut autoturismul si nu mai am nici un act al masinii (certificatul de inmatriculare), cum procedez?

Raspuns ANAF:

Dumneavoastra veti depune doar cererea de restituire in care veti mentiona, in mod obligatoriu, elementele referitoare la datele de identificare personale si datele de identificare ale autovehiculului pentru care solicita restituirea taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule/timbrului de mediu pentru autovehicule, nemaifiind necesar sa se anexeze copii ale documentelor care atesta proprietatea autovehiculului.

Mentionam ca, prin OUG 25/2018 s-a simplificat procedura administrativa de restituire a taxei, astfel incat in prezent este necesara doar cererea. Modelul de cerere privind restituirea sumelor se va aproba prin ordin comun, acesta urmand a fi publicat pe site-ul nostru www.anaf.ro, in sectiunea "Formulare fiscale si ghid de completare."

8.

Intrebare:

Am platit timbrul de mediu, am chitanta, dar am vandut masina. Nu mai am copii ale certificatului de inmatriculare si nici de la cartea de identitate a masinii, ce pot sa fac in acest caz?

Raspuns ANAF:

Restituirea se va face de organul fiscal ca urmare a depunerii cererii. Nu trebuie sa depuneti alte documente. Dvs va trebui ca in cererea de restituire sa inscrieti, in mod obligatoriu, elementele referitoare la datele de identificare ale platitorului si datele de identificare ale autovehiculului pentru care se solicita restituirea taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule/timbrului de mediu pentru autovehicule. Modelul de cerere privind restituirea sumelor se va aproba prin ordin comun. Modelul cererii va fi publicat pe site-ul nostru www.anaf.ro, in sectiunea "Formulare fiscale si ghid de completare."

9.

Intrebare:

In anul 2008 am achitat taxa de poluare, in anul 2013 am castigat in instanta returnarea taxei si a dobanzilor aferente. In 2016 am primit prima transa din taxa si dobanzile aferente. Va rog sa-mi spuneti pana la ce data se va restitui diferenta din taxa si dobanzile aferente in cazul meu?

Raspuns ANAF:

Sumele ramase de restituit reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, pentru care au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire pana la intrararea in vigoare a OUG 52/2017 se restituie, din oficiu, de organele emitente ale acestora, in termen de 120 de zile de la data de 29 decembrie 2017 respectiv data intrarii in vigoare a normelor metodologice de aplicare a OUG 52/2017. Pentru informatii privind stadiul restituirii va puteti adresa institutiei la care ati depus cererea de restituire.

10.

Intrebare:

Dupa ce se depune cererea pentru restituirea taxei auto, se mai primeste decizie de aprobare/respingere? Daca da, in ce termen?

Raspuns ANAF:

Potrivit prevederilor legale, cererea de restituire a taxei, se solutioneaza prin decizie emisa de catre organul fiscal competent, in termen de 45 de zile de la inregistrarea cererii, cu posibilitate de prelungire, in functie de situatie.

 

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sesiune online ANAF: Procedura privind restituirea sumelor reprezentand anumite taxe":
Rating:

Nota: 4 din 9 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica privind incasarea dividendelor in 2018. Bonificatie plata pana la data de 15 decembrie
    • O persoana fizica transmite online, in 2018, Declaratia Unica pentru dividendele incasate in 2018. Suma incasata este singurul venit din cele enumerate in declaratie si depaseste plafonul de 12 salarii minime. In aceasta situatie, este clar ca se datoreaza CASS. Intrebarea cititorului nostru este urmatoarea: Daca se decide virarea anticipata a acestei sume pana la 15.12.18, se poate vira cu 10% mai putin? Raspunsul specialistului Art. 174 din Codul fiscal stabileste dupa cum urmeaza: "(3)...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016