Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sesiune online ANAF: Inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual

05-Apr-2018
6009

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 4 aprilie, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual.

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

1.

Intrebare:

"Ce acte trebuie sa depuna un lichidator pentru a avea acces in SPV. Ei sunt numiti pe baza unei rezolutii. Este suficient scanarea acestei rezolutii si a C.I.?"

Raspuns ANAF:

"Actele sunt aceleasi (conform ordinului) pentru persoanele juridice, indiferent de obiectul de activitate a persoanei juridice."

2.

Intrebare:

"S-a rezolvat problema de comunicare a actelor in ceea ce priveste SPV-urile persoanelor fizice care se inregistreaza cu o adresa de e-mail din domeniul Yahoo? Sau in continuare recomandati ca inregistrarea sa se faca cu o alta adresa de e-mail decat cea din Yahoo?"

Raspuns ANAF:

"In urma raspunsului primit de la structura de specialitate, va informam ca din cauza unor dificultati de ordin tehnic, domeniul Yahoo nu accepta e-mail-urile transmise de serverele Ministerului Finantelor Publice. In aceasta situatie, exista posibilitatea ca mesajele trimise catre domeniul Yahoo sa nu ajunga la destinatar, sau sa ajunga cu intarziere. Din acest motiv, se recomanda ca in relatia cu Ministerul Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, sa se utilizeze o adresa de e-mail care sa contina un alt domeniu decat Yahoo."

3.

Intrebare:

"Pentru a avea acces si contabilul la spatiul virtual al unei persoane fizice (ma refer aici la titular PFA) este necesara o procura notariala? Este posibil acest lucru?"

Raspuns ANAF:

"Persoana fizica (titularul PFA) are deja cont in Spatiul Privat Virtual."

4.

Intrebare:

"De fiecare data cand accesez SPV - persoana fizica - trebuie sa astept sa primesc pe adresa de mail un cod de siguranta - valabil 300 de secunde - ce trebuie introdus. Am trimis o sesizare colegilor dvs. de la serv."Asistenta tehnica servicii informatice" si acestia mi-au raspuns ca aceasta este procedura si ca se trimite acel cod unic la fiecare autentificare. Nu se poate renunta la acesta si accesul sa se faca DOAR pe baza parolei?"

Raspuns ANAF:

"O parola unica (OTP) este o parola valabila pentru o singura sesiune de conectare, pe un sistem informatic. OTP-urile evita o serie de deficiente asociate autentificarii traditionale (statice) bazate pe parola, garantand ca parola unica o detine doar persoana titular de cont.

Cel mai important avantaj al OTP-urilor este ca, spre deosebire de parolele statice, nu sunt vulnerabile la atacuri. Aceasta inseamna ca un potential intrus care reuseste sa inregistreze un OTP care a fost deja utilizat pentru a intra intr-un serviciu informatic, sau pentru a efectua o tranzactie, nu va putea sa-l utilizeze, deoarece nu va mai fi valabil. Un al doilea avantaj major este ca un utilizator care utilizeaza aceeasi parola (sau o parola similara) pentru mai multe sisteme nu este vulnerabil la toate, daca parola pentru una dintre acestea este obtinuta de un atacator. Un numar de sisteme OTP urmaresc, de asemenea, sa se asigure ca o sesiune nu poate fi usor interceptata sau imitata fara cunoasterea datelor imprevizibile create in timpul sesiunii anterioare, reducand astfel suprafata atacului."

5.

Intrebare:

"Va rog sa ne precizati pasii prin care o persoana fizica isi poate crea SPV."

Raspuns ANAF:

"Pentru a va crea cont in Spatiul Privat Virtual este necesar sa accesati site-ul nostru, la urmatorul link:

https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/

In sectiunea "Persoane fizice" - rubrica "inregistrare utilizatori" veti completa toate datele solicitate de formularul web. Acest serviciu permite inregistrarea in sistem a persoanelor fizice, prin autentificarea cu credentiale de tip user/parola, insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP sau pe baza certificatului digital calificat.

Toti pasii necesari inregistrarii in SPV sunt descrisi in instructiunile ce sunt disponibile pe site-ul nostru si pot fi vizualizate la urmatoarele link-uri:

https://static.anaf.ro/.../Info.../Tutorial_SPV_19092016.pdf

https://static.anaf.ro/.../Instructiuni_utilizareSPV_PJ.pdf."

6.

Intrebare:

"Cum se poate accesa prin SPV situatia platilor unei persoane fizice?"

Raspuns ANAF:

"Prin intermediul SPV se poate solicita "Nota obligatiilor de plata" sau "Situatia obligatiilor de plata". Pentru obtinerea unui document se acceseaza meniul "Solicitari - Informatii" si se alege tipul de document dorit."

7.

Intrebare:

"Spatiul Privat Virtual nu contine in sectiunea declaratii - D212. Cum se procedeaza in cazul unei PFA nou infiintate, care are obligatia depunerii in 30 de zile si doreste sa beneficieze de bonificatie prin depunerea acesteia online? Cand se va introduce?"

Raspuns ANAF:

"Formatul electronic al formularului este in curs de realizare."

8.

Intrebare:

"Va rog sa precizati daca informatia obtinuta din SPV este identica cu cea obtinuta in aceeasi zi din fisa aceleiasi persoane, la ghiseu, respectiv daca exista un decalaj in timp provenit din actualizari care nu se fac automat? Daca exista un asemenea decalaj, care este decalajul maxim (zile, luni)?"

Raspuns ANAF:

"Modul de actualizare a datelor disponibile in serviciul "Spatiul Privat Virtual" este urmatorul:

- Zilnic pentru deciziile de impunere si pentru platile efectuate si incarcate in sistemul informatic;
- Saptamanal pentru informatiile disponibile in documentul "Nota obligatiilor de plata";
- Lunar pentru informatiile disponibile in documentul "Obligatii de plata" (in data de 10 a fiecarei luni)."

9.

Intrebare:

"Se poate face inrolarea in SPV a utilizatorului de certificat digital (contabil) pentru un PFA? Eu am urmat pasii de la "Persoane juridice - Inrolare utilizator cu certificat digital", am completat CNP la solicitant, programul permite CIF sau CNP, insa documentele mi-au fost respinse la ANAF Sector 1 pe motiv ca inregistrarea unui CNP in spatiul virtual se face numai prin varianta "Persoane fizice" - adica cu parola, nu cu certificat digital."

Raspuns ANAF:

"In situatia inregistrarii cu certificat digital, aceasta se va realiza in sectiunea "Persoane juridice". Avand in vedere aspectele prezentate de dvs, va rugam sa va adresati Serviciului asistenta contribuabili din cadrul Administratiei sectorului 1 a Finantelor Publice."

 

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sesiune online ANAF: Inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia beneficiarului real va fi amanata pana la 1 octombrie
    • In sedinta de coalitie de ieri s-a decis ca declaratia de beneficiar sa fie amanata pana la 1 octombrie, a scris ministrul economiei, Claudiu Nasui, pe pagina oficiala de Facebook. „Pana atunci vom incerca sa convingem coalitia sa revenim la sistemul din Austria. Adica sistemul care s-a aplicat si anul trecut in Romania, prin legea 108/2020, care nu chinuie sute de mii de firme cu o birocratie inutila. Declaratia de beneficiar real este o declaratie de aproximativ 10 foi prin care statul...» citeste mai departe aici

  • Contracte de comodat. Regimul fiscal al cheltuielilor
    • Va rog sa ma ajutati in tratamentul contabil si fiscal al urmatoarei spete: Administratorul societatii detine un contract de comodat pentru un mijloc de transport proriu pe care il foloseste la transportarea marfurilor pentru societatea pe care o detine. Pentru a descarca mai usor sacii cu marfa a facut niste modificari la mijlocul de transport in valoare de aproximativ 15.000lei care au fost facturate pe societate. Cheltuiala respectiva se considera deductibila daca avem contractul de comodat...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun anularea unor obligatii accesorii in completarea facilitatilor fiscale adoptate prin OUG 69/2020
    • Ministerul Finantelor a publicat recent un nou Proiect OUG pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si pentru anularea unor obligatii accesorii. Conform notei de fundamantare, anularea unor obligatii accesorii in completarea facilitatilor fiscale adoptate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, cu...» citeste mai departe aici

  • Legea 123/2021, noi modificari privind raportarea angajamentelor transfrontaliere. Contribuabili exonerati de la aceasta obligatie
    • Legea nr. 123/2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 476 din 07 mai 2021. Conform actului normativ, in cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 25 mai -termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 25 mai 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi, impozit...» citeste mai departe aici

  • Interactiunea firmelor si a persoanelor fizice autorizate cu ANAF ar putea sa se faca exclusiv on-line. Ce beneficii au contribuabilii?
    • Ministerul Finantelor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune o serie de masuri necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor, pentru evitarea blocajelor in activitatea organelor fiscale centrale si pentru aplicarea unui tratament unitar debitorilor care au facut obiectul unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale, astfel incat acestia sa nu fie dezavantajati fata de ceilalti contribuabili care se afla in situatii similare. "Am publicat acest proiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016