Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sesiune online ANAF: Inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual

05-Apr-2018
839

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 4 aprilie, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual.

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

1.

Intrebare:

"Ce acte trebuie sa depuna un lichidator pentru a avea acces in SPV. Ei sunt numiti pe baza unei rezolutii. Este suficient scanarea acestei rezolutii si a C.I.?"

Raspuns ANAF:

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Vezi detalii
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Vezi detalii
Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018
Vezi detalii

"Actele sunt aceleasi (conform ordinului) pentru persoanele juridice, indiferent de obiectul de activitate a persoanei juridice."

2.

Intrebare:

"S-a rezolvat problema de comunicare a actelor in ceea ce priveste SPV-urile persoanelor fizice care se inregistreaza cu o adresa de e-mail din domeniul Yahoo? Sau in continuare recomandati ca inregistrarea sa se faca cu o alta adresa de e-mail decat cea din Yahoo?"

Raspuns ANAF:

"In urma raspunsului primit de la structura de specialitate, va informam ca din cauza unor dificultati de ordin tehnic, domeniul Yahoo nu accepta e-mail-urile transmise de serverele Ministerului Finantelor Publice. In aceasta situatie, exista posibilitatea ca mesajele trimise catre domeniul Yahoo sa nu ajunga la destinatar, sau sa ajunga cu intarziere. Din acest motiv, se recomanda ca in relatia cu Ministerul Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, sa se utilizeze o adresa de e-mail care sa contina un alt domeniu decat Yahoo."

3.

Intrebare:

"Pentru a avea acces si contabilul la spatiul virtual al unei persoane fizice (ma refer aici la titular PFA) este necesara o procura notariala? Este posibil acest lucru?"

Raspuns ANAF:

"Persoana fizica (titularul PFA) are deja cont in Spatiul Privat Virtual."

4.

Intrebare:

"De fiecare data cand accesez SPV - persoana fizica - trebuie sa astept sa primesc pe adresa de mail un cod de siguranta - valabil 300 de secunde - ce trebuie introdus. Am trimis o sesizare colegilor dvs. de la serv."Asistenta tehnica servicii informatice" si acestia mi-au raspuns ca aceasta este procedura si ca se trimite acel cod unic la fiecare autentificare. Nu se poate renunta la acesta si accesul sa se faca DOAR pe baza parolei?"

Raspuns ANAF:

"O parola unica (OTP) este o parola valabila pentru o singura sesiune de conectare, pe un sistem informatic. OTP-urile evita o serie de deficiente asociate autentificarii traditionale (statice) bazate pe parola, garantand ca parola unica o detine doar persoana titular de cont.

Cel mai important avantaj al OTP-urilor este ca, spre deosebire de parolele statice, nu sunt vulnerabile la atacuri. Aceasta inseamna ca un potential intrus care reuseste sa inregistreze un OTP care a fost deja utilizat pentru a intra intr-un serviciu informatic, sau pentru a efectua o tranzactie, nu va putea sa-l utilizeze, deoarece nu va mai fi valabil. Un al doilea avantaj major este ca un utilizator care utilizeaza aceeasi parola (sau o parola similara) pentru mai multe sisteme nu este vulnerabil la toate, daca parola pentru una dintre acestea este obtinuta de un atacator. Un numar de sisteme OTP urmaresc, de asemenea, sa se asigure ca o sesiune nu poate fi usor interceptata sau imitata fara cunoasterea datelor imprevizibile create in timpul sesiunii anterioare, reducand astfel suprafata atacului."

5.

Intrebare:

"Va rog sa ne precizati pasii prin care o persoana fizica isi poate crea SPV."

Raspuns ANAF:

"Pentru a va crea cont in Spatiul Privat Virtual este necesar sa accesati site-ul nostru, la urmatorul link:

https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/

In sectiunea "Persoane fizice" - rubrica "inregistrare utilizatori" veti completa toate datele solicitate de formularul web. Acest serviciu permite inregistrarea in sistem a persoanelor fizice, prin autentificarea cu credentiale de tip user/parola, insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP sau pe baza certificatului digital calificat.

Toti pasii necesari inregistrarii in SPV sunt descrisi in instructiunile ce sunt disponibile pe site-ul nostru si pot fi vizualizate la urmatoarele link-uri:

https://static.anaf.ro/.../Info.../Tutorial_SPV_19092016.pdf

https://static.anaf.ro/.../Instructiuni_utilizareSPV_PJ.pdf."

6.

Intrebare:

"Cum se poate accesa prin SPV situatia platilor unei persoane fizice?"

Raspuns ANAF:

"Prin intermediul SPV se poate solicita "Nota obligatiilor de plata" sau "Situatia obligatiilor de plata". Pentru obtinerea unui document se acceseaza meniul "Solicitari - Informatii" si se alege tipul de document dorit."

7.

Intrebare:

"Spatiul Privat Virtual nu contine in sectiunea declaratii - D212. Cum se procedeaza in cazul unei PFA nou infiintate, care are obligatia depunerii in 30 de zile si doreste sa beneficieze de bonificatie prin depunerea acesteia online? Cand se va introduce?"

Raspuns ANAF:

"Formatul electronic al formularului este in curs de realizare."

8.

Intrebare:

"Va rog sa precizati daca informatia obtinuta din SPV este identica cu cea obtinuta in aceeasi zi din fisa aceleiasi persoane, la ghiseu, respectiv daca exista un decalaj in timp provenit din actualizari care nu se fac automat? Daca exista un asemenea decalaj, care este decalajul maxim (zile, luni)?"

Raspuns ANAF:

"Modul de actualizare a datelor disponibile in serviciul "Spatiul Privat Virtual" este urmatorul:

- Zilnic pentru deciziile de impunere si pentru platile efectuate si incarcate in sistemul informatic;
- Saptamanal pentru informatiile disponibile in documentul "Nota obligatiilor de plata";
- Lunar pentru informatiile disponibile in documentul "Obligatii de plata" (in data de 10 a fiecarei luni)."

9.

Intrebare:

"Se poate face inrolarea in SPV a utilizatorului de certificat digital (contabil) pentru un PFA? Eu am urmat pasii de la "Persoane juridice - Inrolare utilizator cu certificat digital", am completat CNP la solicitant, programul permite CIF sau CNP, insa documentele mi-au fost respinse la ANAF Sector 1 pe motiv ca inregistrarea unui CNP in spatiul virtual se face numai prin varianta "Persoane fizice" - adica cu parola, nu cu certificat digital."

Raspuns ANAF:

"In situatia inregistrarii cu certificat digital, aceasta se va realiza in sectiunea "Persoane juridice". Avand in vedere aspectele prezentate de dvs, va rugam sa va adresati Serviciului asistenta contribuabili din cadrul Administratiei sectorului 1 a Finantelor Publice."

 

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sesiune online ANAF: Inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • Societate aflata in stare de insolventa. Cum se plateste TVA-ul?
    • In analiza de mai jos, o firma aflata in stare de insolventa are de achitat catre un furnizor transe de sume restante din 2014. Vom vedea cum se plateste TVA-ul in acest caz. Iata raspunsul specialistului! Conform prevederilor de la art. 2 alin. (1) lit. c) din OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii