Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sesiune online ANAF: Inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual

05-Apr-2018
7261

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 4 aprilie, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual.

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

1.

Intrebare:

"Ce acte trebuie sa depuna un lichidator pentru a avea acces in SPV. Ei sunt numiti pe baza unei rezolutii. Este suficient scanarea acestei rezolutii si a C.I.?"

Raspuns ANAF:

"Actele sunt aceleasi (conform ordinului) pentru persoanele juridice, indiferent de obiectul de activitate a persoanei juridice."

2.

Intrebare:

"S-a rezolvat problema de comunicare a actelor in ceea ce priveste SPV-urile persoanelor fizice care se inregistreaza cu o adresa de e-mail din domeniul Yahoo? Sau in continuare recomandati ca inregistrarea sa se faca cu o alta adresa de e-mail decat cea din Yahoo?"

Raspuns ANAF:

"In urma raspunsului primit de la structura de specialitate, va informam ca din cauza unor dificultati de ordin tehnic, domeniul Yahoo nu accepta e-mail-urile transmise de serverele Ministerului Finantelor Publice. In aceasta situatie, exista posibilitatea ca mesajele trimise catre domeniul Yahoo sa nu ajunga la destinatar, sau sa ajunga cu intarziere. Din acest motiv, se recomanda ca in relatia cu Ministerul Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, sa se utilizeze o adresa de e-mail care sa contina un alt domeniu decat Yahoo."

3.

Intrebare:

"Pentru a avea acces si contabilul la spatiul virtual al unei persoane fizice (ma refer aici la titular PFA) este necesara o procura notariala? Este posibil acest lucru?"

Raspuns ANAF:

"Persoana fizica (titularul PFA) are deja cont in Spatiul Privat Virtual."

4.

Intrebare:

"De fiecare data cand accesez SPV - persoana fizica - trebuie sa astept sa primesc pe adresa de mail un cod de siguranta - valabil 300 de secunde - ce trebuie introdus. Am trimis o sesizare colegilor dvs. de la serv."Asistenta tehnica servicii informatice" si acestia mi-au raspuns ca aceasta este procedura si ca se trimite acel cod unic la fiecare autentificare. Nu se poate renunta la acesta si accesul sa se faca DOAR pe baza parolei?"

Raspuns ANAF:

"O parola unica (OTP) este o parola valabila pentru o singura sesiune de conectare, pe un sistem informatic. OTP-urile evita o serie de deficiente asociate autentificarii traditionale (statice) bazate pe parola, garantand ca parola unica o detine doar persoana titular de cont.

Cel mai important avantaj al OTP-urilor este ca, spre deosebire de parolele statice, nu sunt vulnerabile la atacuri. Aceasta inseamna ca un potential intrus care reuseste sa inregistreze un OTP care a fost deja utilizat pentru a intra intr-un serviciu informatic, sau pentru a efectua o tranzactie, nu va putea sa-l utilizeze, deoarece nu va mai fi valabil. Un al doilea avantaj major este ca un utilizator care utilizeaza aceeasi parola (sau o parola similara) pentru mai multe sisteme nu este vulnerabil la toate, daca parola pentru una dintre acestea este obtinuta de un atacator. Un numar de sisteme OTP urmaresc, de asemenea, sa se asigure ca o sesiune nu poate fi usor interceptata sau imitata fara cunoasterea datelor imprevizibile create in timpul sesiunii anterioare, reducand astfel suprafata atacului."

5.

Intrebare:

"Va rog sa ne precizati pasii prin care o persoana fizica isi poate crea SPV."

Raspuns ANAF:

"Pentru a va crea cont in Spatiul Privat Virtual este necesar sa accesati site-ul nostru, la urmatorul link:

https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/

In sectiunea "Persoane fizice" - rubrica "inregistrare utilizatori" veti completa toate datele solicitate de formularul web. Acest serviciu permite inregistrarea in sistem a persoanelor fizice, prin autentificarea cu credentiale de tip user/parola, insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP sau pe baza certificatului digital calificat.

Toti pasii necesari inregistrarii in SPV sunt descrisi in instructiunile ce sunt disponibile pe site-ul nostru si pot fi vizualizate la urmatoarele link-uri:

https://static.anaf.ro/.../Info.../Tutorial_SPV_19092016.pdf

https://static.anaf.ro/.../Instructiuni_utilizareSPV_PJ.pdf."

6.

Intrebare:

"Cum se poate accesa prin SPV situatia platilor unei persoane fizice?"

Raspuns ANAF:

"Prin intermediul SPV se poate solicita "Nota obligatiilor de plata" sau "Situatia obligatiilor de plata". Pentru obtinerea unui document se acceseaza meniul "Solicitari - Informatii" si se alege tipul de document dorit."

7.

Intrebare:

"Spatiul Privat Virtual nu contine in sectiunea declaratii - D212. Cum se procedeaza in cazul unei PFA nou infiintate, care are obligatia depunerii in 30 de zile si doreste sa beneficieze de bonificatie prin depunerea acesteia online? Cand se va introduce?"

Raspuns ANAF:

"Formatul electronic al formularului este in curs de realizare."

8.

Intrebare:

"Va rog sa precizati daca informatia obtinuta din SPV este identica cu cea obtinuta in aceeasi zi din fisa aceleiasi persoane, la ghiseu, respectiv daca exista un decalaj in timp provenit din actualizari care nu se fac automat? Daca exista un asemenea decalaj, care este decalajul maxim (zile, luni)?"

Raspuns ANAF:

"Modul de actualizare a datelor disponibile in serviciul "Spatiul Privat Virtual" este urmatorul:

- Zilnic pentru deciziile de impunere si pentru platile efectuate si incarcate in sistemul informatic;
- Saptamanal pentru informatiile disponibile in documentul "Nota obligatiilor de plata";
- Lunar pentru informatiile disponibile in documentul "Obligatii de plata" (in data de 10 a fiecarei luni)."

9.

Intrebare:

"Se poate face inrolarea in SPV a utilizatorului de certificat digital (contabil) pentru un PFA? Eu am urmat pasii de la "Persoane juridice - Inrolare utilizator cu certificat digital", am completat CNP la solicitant, programul permite CIF sau CNP, insa documentele mi-au fost respinse la ANAF Sector 1 pe motiv ca inregistrarea unui CNP in spatiul virtual se face numai prin varianta "Persoane fizice" - adica cu parola, nu cu certificat digital."

Raspuns ANAF:

"In situatia inregistrarii cu certificat digital, aceasta se va realiza in sectiunea "Persoane juridice". Avand in vedere aspectele prezentate de dvs, va rugam sa va adresati Serviciului asistenta contribuabili din cadrul Administratiei sectorului 1 a Finantelor Publice."

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016