Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratamentul fiscal aplicabil tichetelor cadou, tichetelor de masa, tichetelor de cresa si al voucherelor de vacanta acordate de angajator salariatilor

21-Nov-2016
679

Redam mai jos noi informatii transmise de ANAF in ce priveste tratamentul fiscal aplicabil tichetelor cadou. Cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferit de angajatori salariatilor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie.

Acordarea tichetelor cadou se va face cu respectarea prevederilor Legii nr. 193/2006 si a normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 1317/2006.

>> In sensul impozitului pe venit

Potrivit prevederilor art. 76 alin. (4) lit. a) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal sunt neimpozabile in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.

Potrivit prevederilor ptc. 12 alin. (11) din Normele metodologice de aplicare a art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, aprobate prin HG NR. 1/2016 limita de 150 lei se aplica separat pentru cadourile, inclusiv tichetele cadou, acordate pentru fiecare ocazie din cele prevazute, pentru fiecare angajat si pentru fiecare copil minor al angajatului, chiar si in cazul in care parintii lucreaza la acelasi angajator. Partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit impozabil din salarii.

Potrivit prevderilor pct. 14 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 alin. (5) din Codul fiscal, aprobate prin HG 1/2016, valoarea tichetelor cadou acordate potrivit legii, luata in calcul la determinarea impozitului pe veniturile din salarii, este valoarea nominala. Veniturile respective se impoziteaza ca venituri din salarii in luna in care acestea sunt primite.

>> In sensul contributiilor sociale obligatorii

Potrivit prevederilor art. 142 lit. b) din Codul fiscal nu sunt cuprinse in baza lunara de calcul a contributiilor de asigurari sociale, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.

Potrivit prevederilor pct. 5 (1) din Normele metodologice de aplicare a art. 142 lit. b) din Codul fiscal partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit din salarii si se cuprinde in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

>> In sensul impozitului pe profit
Potrivit prevederilor art. 25 alin. (3) lit. b pct. 3 din Codul fiscal cheltuielile reprezentand cadouri in bani sau in natura, inclusiv tichete cadou oferite salariatilor si copiilor minori ai acestora se incadreaza in categoria cheltuielilor sociale care sunt deductibile limitat la determinarea profitului impozabil in limita unei cote de pana la 5% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii.

ATENTIE: Tichetele cadou acordate potrivit legii salariatilor, altele decat cele acordate cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase sau cu ocazia zilei de 8 martie, sunt considerate avantaje si se iau in calcul la stabilirea impozitului pe venitul din salarii, dar nu intra in baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii.

ATENTIE: Potrivit prevederilor ptc. 34 alin. (1) lit. f) din Normele metodologice de aplicare a art. 114 alin. (1) din Codul fiscal.

Tichetele cadou acordate persoanelor fizice in afara unei relatii generatoare de venituri din salarii

sunt incluse in categoria veniturilor din alte surse. In aceasta situatie, platitorul de venit are urmatoarele obligatii:
>>> sa calculeze si sa retina impozitul pe venit prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului realizat sub forma de tichete cadou;
>>> sa declare impozitul retinut la sursa prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si sa-l plateasca pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care au fost acordate tichetele cadou;
>>> sa depuna formularul 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate pe beneficiari de venit" pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului urmator celui in care s-au acordat tichetele cadou.

Persoanele fizice beneficiare de tichete cadou nu datoreaza contributia de asigurari sociale. In anul 2016 persoanele fizice pentru veniturile lunare realizate sub forma de tichete caodu, cu valori mai mari sau egale cu valoarea salariului de baza minim brut pe tara datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate daca nu realizeaza

a) venituri din salarii sau asimilate salariilor, definite conform art.76;
b) venituri din pensii, definite conform art. 99
c) venituri din activitati indpeendente, definite conform art. 67
d) venituri din asocierea cu o persoana jurdica, contribuabil potrivit titlului II sau III, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 125 alin. (7)-(9)
g) venituri din activitati agricle, silvicultura si piscicultura, definite conform art. 103;
i) indemnizatii de somaj;
j) indemnizatii pentru cresterea copilului;
k) ajutorul social acordat potrivit Legii nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
l) indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca drept urmare a unui accident de munca sau unei boli profesionale.

Contributia de asigurari sociale de sanatate se calculeaza de organul fiscal competent prin decizie de impunere anuala, pe baza declaratiei privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit (formularul 205).

Tratamentul fiscal aplicabil tichetelor de masa, tichetelor de cresa si al voucherelor de vacanta acordate de angajator.

Acordarea tichetelor de masa se va face cu respectarea prevederilor Legii nr. 142/1998 si a normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 23/2015.
Acordarea tichetelor de cresa se va face cu respectarea prevederilor Legii nr. 193/2006 si a normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 1317/2006.
Acordarea voucherelor de vacanta se va face cu respectarea prevederilor OUG 8/2009 si a normelor de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 216/2009.

>>> In sensul impozitului pe venit

Potrivit art. 76 alin. (3) lit. h) din Codul fiscal sunt considerate avantaje si se iau in calcul la stabilirea impozitului pe venitul din salarii.

Potrivit prevederilor pct. 14 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 alin. (5) din Codul fiscal, aprobate prin HG nr. 1/2016, valoarea tichetelor de masa, tichetelor de cresa si voucherelor de vacanta acordate potrivit legii, luata in calcul la determinarea impozitului pe veniturile din salarii, este valoarea nominala. Veniturile respective se impoziteaza ca venituri din salarii in luna in care acestea sunt primite.

>> In sensul contributiilor sociale obligatorii

Nu se cuprind in baza de impozitare lunara a contributiilor sociale obligatorii - art. 142 lit. r, art. 157 alin. (2), art. 158, art. 187 alin. (2), art. 188, art. 195 alin. (2), art. 212 alin. (@) din Codul fiscal

>> In sensul impozitului pe profit

Potrivit prevederilor art. 25 alin. (3) lit. b) ptc. 3 din Codul fiscal tichete de cresa acordate de angajator in conformitate cu legislatia in vigoare, se incadreaza in categoria cheltuielilor sociale care sunt deductibile limitat la determinarea profitului impozabil in limita unei cote de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii.

Potrivit art. 25 alin. (3) lit. c) cheltuielile reprezentand tichetele de masa si vouchere de vacanta acordate de angajatori, potrivit legii reprezinta cheltuieli cu deductibilitate limitata la calculul profitului impozabil (in limitele valorii nominale).

** Potrivit prevederilor art. 3 alin. (3) din OUG 8/2009 sumele corespunzatoare voucherelor de vacanta acordate de catre angajator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, in limita a 6 salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata pentru fiecare angajat, pe un an calendaristic. Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este cel stabilit prin hotarare a Guvernului.


Sursa: ANAF

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratamentul fiscal aplicabil tichetelor cadou, tichetelor de masa, tichetelor de cresa si al voucherelor de vacanta acordate de angajator salariatilor":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.