Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce e nou privind modificarea, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA?

03-Mar-2014
1903
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 133/24.02.2014, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 235/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3.331/2013 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare.

In documentarul de mai jos, prezentam cele mai importante prevederi ale actelor normative mentionate.


Modificarea, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA se aplica in urmatoarele situatii:

- pentru inregistrarea in scopuri de TVA, din oficiu, potrivit art. 153 alin. (8) sau art. 153^1 alin. (4) din Codul Fiscal, a persoanelor impozabile care sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA, in conformitate cu prevederile art. 153 alin. (1) lit. b) alin. (2), (4) sau (5) ori ale art. 153^1 alin. (1), dupa caz, din Codul Fiscal;

- pentru inregistrarea in scopuri de TVA, din oficiu, potrivit dispozitiilor art. 153 alin. (9^1) lit. a) din Codul Fiscal, a persoanelor impozabile, daca au incetat situatiile care au condus la anularea inregistrarii in scopuri TVA, pentru situatiile prevazute la art. 153 alin. (9) lit. a) si b) din Codul Fiscal;

- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. a) sau art. 153^1 alin. (11), dupa caz, din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile declarate inactive potrivit dispozitiilor art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala;

- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. b) sau art. 153^1 alin. (11) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile aflate in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului;

- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA, in cazul in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este luna calendaristica si care nu au depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive, precum si a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au depus niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice;

- pentru anularea, potrrivit art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au ca perioada fiscala luna calendaristica, sau pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au ca perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;

- pentru anularea inregistrarii, pentru achizitii intracomunitare, in scopuri de TVA, conform art. 153^1 din Codul Fiscal, cand persoana respectiva se inregistreaza in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal;

- pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei care nu era obligata sa solicite inregistrarea sau nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal.

Dupa inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, organul fiscal competent procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal.

Dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA in situatiile mentionate, organul fiscal competent procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal, a fost anulata si aplica, potrivit reglementarilor in vigoare, procedura de radiere, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari si/sau din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in aceste registre la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

Inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA a unei persoane impozabile se considera valabila incepand cu:

- data reactivarii contribuabilului prin decizie a organului fiscal competent, in cazul contribuabililor declarati inactivi conform prevederilor art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala;

- data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind reluarea activitatii, in cazul contribuabililor care si-au inscris in registrul comertului mentiuni privind incetarea suspendarii temporare a activitatii;

- data comunicarii deciziei privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, pentru alte situatii decat cele mentionate.

Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor se efectueaza:

- de la data declararii ca inactivi, in conditiile legii;

- de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului;

- de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal, in situatia in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

- din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere a celui de-al saselea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala luna calendaristica nu a depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive, si respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala trimestrul calendaristic nu a depus niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive;

- din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere a celui de-al saselea decont de taxa, in situatia persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere a celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, respectiv pentru doua trimestre calendaristice nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare.

De asemenea, prin actul normativ mentionat, a fost aprobat si formularul fiscal "Decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (8) si alin. (9^1) lit. a)/art. 153^1 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare".

Sursa: www.finantevalcea.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce e nou privind modificarea, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016