Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OPANAF nr. 700 modifica inregistrarea in scopuri de TVA

29-Mai-2012
2675
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 356/25.05.2012, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 700/2012 pentru aprobarea "Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la taxa pe valoarea adaugata (TVA), precum si a modelului si continutului unor formulare".

La data intrarii in vigoare a acestui act normativ, se abroga Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.786/2010 pentru aprobarea "Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 292/05.05.2010, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prezentam mai jos principalele reglementari prevazute de actul normativ, referitoare la modificarea din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVA.

Situatiile in care se efectueaza modificarea vectorului fiscal

Procedura se aplica de organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal persoana impozabila sau in evidenta caruia aceasta se afla inregistrata ca platitor de impozite si taxe, ori de catre organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Codul de Procedura Fiscala, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Romania conform art. 125 indice 1 alin. (2) din Codul Fiscal, astfel:

a) pentru inregistrarea in scopuri de TVA, din oficiu, potrivit art. 153 alin. (8) sau art. 153 indice 1 alin. (4) din Codul Fiscal, a persoanelor impozabile care sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA, in conformitate cu prevederile art. 153 alin.(1) lit. b), alin. (2), alin. (4) sau alin.(5) ori ale art. 153 indice 1 alin. (1), dupa caz, din Codul Fiscal si care nu solicita inregistrarea;

b) pentru inregistrarea in scopuri de TVA, din oficiu, potrivit dispozitiilor art. 153 alin. (9) indice 1, lit. a) din Codul Fiscal, a persoanelor impozabile, daca au incetat situatiile care au condus la anularea inregistrarii in scopuri de TVA, pentru situatiile prevazute la art. 153 alin. (9) lit. a) si b) din Codul Fiscal;

c) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. a) sau art. 153 indice 1 alin. (11), dupa caz, din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile declarate inactive potrivit dispozitiilor art. 78 indice 1 din Codul de Procedura Fiscala;

d) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. b) sau art. 153 indice 1 alin. (11), dupa caz, din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile aflate in inactivitate temporara, inscrisa in Registrul Comertului;

e) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. c) sau art. 153 indice 1 alin. (11), dupa caz, din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA, in cazul in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

f) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este luna sau trimestrul si care nu au depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxa;

g) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare;

h) pentru anularea inregistrarii, pentru achizitii intracomunitare, in scopuri de TVA, conform art. 153 indice 1 din Codul Fiscal, cand persoana respectiva se inregistreaza in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal;

i) pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei care nu era obligata sa solicite inregistrarea sau nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal.

Dupa inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, respectiv dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal persoana impozabila, procedeaza la actualizarea informatiilor inscrise in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA sau in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata, conform art. 153 din Codul Fiscal.

Dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, organul fiscal, in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal persoana impozabila, procedeaza la radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari, a persoanelor impozabile care figureaza in acest registru la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA a unei persoane impozabile se considera valabila incepand cu:

- data reactivarii contribuabilului prin decizia organului fiscal competent;

- data inregistrarii in Registrul Comertului a mentiunii privind reluarea activitatii;

- data comunicarii deciziei privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, pentru alte situatii decat cele prevazute mai sus.

Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor se efectueaza:

- de la data declararii ca inactivi, in conditiile legii;

- de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in Registrul Comertului;

- de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal, in situatia in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

- de la data de 1 august sau 1 februarie, dupa caz, pentru persoanele impozabile care utilizeaza luna sau trimestrul ca perioada fiscala la TVA si care, in semestrul calendaristic anterior, nu au depus niciun decont de TVA;

- de la data de 1 februarie sau 1 august, dupa caz, pentru persoanele impozabile care utilizeaza luna sau trimestrul ca perioada fiscala la TVA si care, in deconturile aferente celor 6 luni sau celor 2 trimestre, dupa caz, din semestrul calendaristic anterior, nu au declarat achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.


Alte precizari

Prin actul normativ mentionat mai sus s-au aprobat modelul si continutul formularelor utilizate in aplicarea procedurii respective:

1. Notificare privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA;

2. Decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA;

3. Decizie privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA;

4. Decizie pentru indreptarea erorilor materiale privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA/anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA.

Sursa: DGFP Valcea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OPANAF nr. 700 modifica inregistrarea in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

30-Mai-2012

Sunte-ti de un real folos,informatiile oferite sunt actualizate in permanenta. Mult succes!




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Procedura DAC6. CE, UNDE si CUM raportam la ANAF?
    • Atentie! 28 februarie 2021 este termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere raportabile incepand cu 25 iunie 2018 pana la 30 iunie 2020. Intelegeti acum de ce punem in discutie DAC6? -mai sunt doar cateva zile pana la primul termen stabilit de lege! -nu aveti timp sa gresiti (ca mai apoi sa remediati), puteti ajunge la penalizari pentru intarziere -nu va puteti permite nicio greseala! Va costa mult prea mult! Amenda pentru neraportarea tranzactiilor de optimizare fiscala ori...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de asistenta ANAF pentru a-si indeplini obligatiile fiscale in 2021
    • ANAF va pune accent, si in 2021, pe indrumarea si informarea contribuabililor, in vederea stimularii conformarii voluntare, prin derularea Proiectului pilot. Agentia Nationala de Administrare Fiscala va intensifica, si in anul 2021, activitatile de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, manifestandu-si in acest sens rolul activ pentru sprijinirea contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale ce le revin. Astfel, institutia deruleaza Proiectul pilot privind stimularea...» citeste mai departe aici

  • Formularul 207 si termenul limita de depunere in februarie 2021. Cand NU se completeaza declaratia
    • Agentia Nationala de Administrare Brasov a publicat un material informativ cu privire la depunerea Formularului 207 in 2021. Termenul de depunere a declaratiei este anual: a) pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat; b) ori de cate ori platitorul de venit constata erori in declaratia depusa anterior, acesta completeaza si depune o declaratie rectificativa. Cine depune declaratia: Platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa: - persoane juridice...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 205 in 2021. Care este termenul limita de depunere si cine NU are aceasta obligatie
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala Brasov a publicat, pe site-ul oficial, un material informativ cuprivite la depunerea formularului 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit". Pentru veniturile realizate in anul 2020, Declaratia 205 se completeaza si se depune pana in 28 FEBRUARIE 2021-ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat, respectiv 1 MARTIE 2021, de catre platitorii...» citeste mai departe aici

  • Obligatia declararii aranjamentelor tranfrontaliere conform Directivei UE 2018/822
    • Avem urmatoarea situatie, firma SRL infintata conform legislatiei din ROMANIA din 2006 CU ACTIONARIAT FIRMA din UE 99% si persoana fizica 5% tot din aceiasi tara UE. Relatiile comerciale se desfasoara pe baza de contract si comenzi care se factureaza si se incaseaza in cont bancar din ROMANIA. Firma nu a acordat imprumuturi, nu a transferat marfa sau alte bunuri. In aceasta situatie trebuie declarate aceste relatii comerciale cu DAC6 - Formular utilizat de intermediarii sau contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat ghidul pentru stabilirea rezidentei fiscale in cazul persoanelor fizice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat ghidul pentru stabilirea rezidentei fiscale in cazul persoanelor fizice. Ghidul se adreseaza persoanelor fizice rezidente/nerezidente, care parasesc/sosesc in Romania, si in cazul carora este necesara stabilirea/modificarea rezidentei fiscale, respectiv impozitarea venituriloe obtinute. Criterii de stabilire a rezidentei persoanei fizice potrivit conventiei de evitare a dublei impuneri: Daca o persoana fizica este considerata rezidenta atat in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016