Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TVA la incasare si radierea din oficiu. Vezi cele mai noi prevederi ANAF

13-Dec-2012
3868
ANAF a publicat pe site-ul propriu proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor formulare.


Redam mai jos continutul acestuia:

ORDIN pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor
impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor
formulare.

In temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul art.156^3 alin.(11)-(13) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, al art.II alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.15/2012 pentru modificarea si
completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, precum si al art.7 si art.228 alin.(2) si (2^1) din
Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:

O R D I N

Art.1 - (1) Se aproba Procedura de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile
care aplica sistemul TVA la incasare, prevazuta in Anexa nr.1.

(2) Se aproba Procedura de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare, prevazuta in Anexa nr.2.

Art.2 - Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:

a) "Instiintare privind inregistrarea, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.3;
b) "instiintare", prevazuta in Anexa nr.4;
c) "Decizie privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.5;
d) "Instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.6;
e) "Decizie pentru indreptarea erorilor materiale privind inregistrarea/radierea, din oficiu,
in/din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa
nr.7.
Art.3 - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a formularelor
mentionate la art.2 sunt prevazute in Anexa nr.8.

Art.4 - (1) Inregistrarea, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul
TVA la incasare se considera valabila incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a fost depasit plafonul, in conditiile prevazute de art.1342 alin.(3) lit.a) din Codul fiscal, data de la care contribuabilul aplica sistemului TVA la incasare.

(2) Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art.153 din Codul fiscal, in
cursul anului calendaristic, la cerere sau din oficiu de organul fiscal, prevazute la art.1342 alin.(3) lit.b) din Codul fiscal sunt inregistrate, din oficiu, de catre organele fiscale competente in Registrul
persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, de la data inregistrarii acestora in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art.1563 alin.(13) din Codul fiscal.

(3) Radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la
incasare se considera valabila incepand cu prima zi a perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei prevazuta la art.2 lit.c), data de la care contribuabilul inceteaza aplicarea sistemului TVA la incasare.

(4) Persoanele impozabile care sunt scoase, la cerere sau din oficiu, din evidenta persoanelor
impozabile inregistrate in scopuri de TVA sunt radiate, din oficiu, din Registrul persoanelor
impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, cu data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

Art.5 - Prin exceptie de la prevederile art.4 alin.(1), in cazul persoanelor impozabile
inregistrate, din oficiu, pana la data de 1 ianuarie 2013, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, inregistrarea se considera valabila incepand cu data de 1 ianuarie 2013, in conditiile prevazute de art.II din Ordonanta Guvernului nr.15/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, data de la care contribuabilul aplica sistemul TVA la incasare.

Art.6 - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul
VI "Taxa pe valoarea adaugata" al Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezinta trimiteri la Normele
Metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului
nr.44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Referirile la Codul de procedura fiscala reprezinta trimiteri la Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.7 - Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.8 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art.9 - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Emis la Bucuresti, in data de...............................................
P R E s E D I N T E,
S E R B A N P O P



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici

    • ANAF informeaza ca din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici. Noul regim special pentru intreprinderile mici (SME-SS) se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2025. Aceasta permite persoanelor impozabile stabilite intr-un stat membru sa aplice regimul special pentru IM nu numai in statul membru de stabilire, ci si in orice alt stat membru care aplica un regim de scutire pentru IM, in anumite conditii. Conform Directivei 2020/285, incepand cu ianuarie 2025 statele...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF 2024: TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea sistemului e-TVA

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura privind Decontul precompletat e-TVA destinat persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Sunt informatii utile persoanelor care vor sa utilizeze sistemul e-TVA din SPV. Implementare sistem RO e-TVA Reamintim ca sistemul e-TVA a fost implementat prin OUG 116/2023 si OUG 70/2024. Iar prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2024 a fost aprobat modelul si continutul formularului Decont precompletat RO...» citeste mai departe aici

  • Proiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRC

    • Noua platforma online ONRC da multe batai de cap contribuabililor, avocatilor si juristilor care se ocupa in mod direct de infiintarea firmelor, inregistrarea sediilor noi, depunerea documentelor la Registrul Comertului, etc. Aceasta platforma functioneaza greoi, mai ales daca ai nevoie de mai multe inregistrari, sau in anumite cazuri se blocheaza, etc. In acest context, Min. Justitiei a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care vine cu cateva solutii. Este vorba despre Proiectul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016