Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

TVA la incasare si radierea din oficiu. Vezi cele mai noi prevederi ANAF

13-Dec-2012
2496
ANAF a publicat pe site-ul propriu proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor formulare.


Redam mai jos continutul acestuia:

ORDIN pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor
impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor
formulare.

In temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul art.156^3 alin.(11)-(13) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, al art.II alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.15/2012 pentru modificarea si
completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, precum si al art.7 si art.228 alin.(2) si (2^1) din
Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:

O R D I N

Art.1 - (1) Se aproba Procedura de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile
care aplica sistemul TVA la incasare, prevazuta in Anexa nr.1.

(2) Se aproba Procedura de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare, prevazuta in Anexa nr.2.

Art.2 - Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:

a) "Instiintare privind inregistrarea, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.3;
b) "instiintare", prevazuta in Anexa nr.4;
c) "Decizie privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.5;
d) "Instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.6;
e) "Decizie pentru indreptarea erorilor materiale privind inregistrarea/radierea, din oficiu,
in/din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa
nr.7.
Art.3 - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a formularelor
mentionate la art.2 sunt prevazute in Anexa nr.8.

Art.4 - (1) Inregistrarea, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul
TVA la incasare se considera valabila incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a fost depasit plafonul, in conditiile prevazute de art.1342 alin.(3) lit.a) din Codul fiscal, data de la care contribuabilul aplica sistemului TVA la incasare.

(2) Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art.153 din Codul fiscal, in
cursul anului calendaristic, la cerere sau din oficiu de organul fiscal, prevazute la art.1342 alin.(3) lit.b) din Codul fiscal sunt inregistrate, din oficiu, de catre organele fiscale competente in Registrul
persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, de la data inregistrarii acestora in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art.1563 alin.(13) din Codul fiscal.

(3) Radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la
incasare se considera valabila incepand cu prima zi a perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei prevazuta la art.2 lit.c), data de la care contribuabilul inceteaza aplicarea sistemului TVA la incasare.

(4) Persoanele impozabile care sunt scoase, la cerere sau din oficiu, din evidenta persoanelor
impozabile inregistrate in scopuri de TVA sunt radiate, din oficiu, din Registrul persoanelor
impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, cu data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

Art.5 - Prin exceptie de la prevederile art.4 alin.(1), in cazul persoanelor impozabile
inregistrate, din oficiu, pana la data de 1 ianuarie 2013, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, inregistrarea se considera valabila incepand cu data de 1 ianuarie 2013, in conditiile prevazute de art.II din Ordonanta Guvernului nr.15/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, data de la care contribuabilul aplica sistemul TVA la incasare.

Art.6 - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul
VI "Taxa pe valoarea adaugata" al Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezinta trimiteri la Normele
Metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului
nr.44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Referirile la Codul de procedura fiscala reprezinta trimiteri la Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.7 - Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.8 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art.9 - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Emis la Bucuresti, in data de...............................................
P R E s E D I N T E,
S E R B A N P O P



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "TVA la incasare si radierea din oficiu. Vezi cele mai noi prevederi ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016