Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TVA la incasare si radierea din oficiu. Vezi cele mai noi prevederi ANAF

13-Dec-2012
4016
ANAF a publicat pe site-ul propriu proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor formulare.


Redam mai jos continutul acestuia:

ORDIN pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor
impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor
formulare.

In temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul art.156^3 alin.(11)-(13) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, al art.II alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.15/2012 pentru modificarea si
completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, precum si al art.7 si art.228 alin.(2) si (2^1) din
Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:

O R D I N

Art.1 - (1) Se aproba Procedura de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile
care aplica sistemul TVA la incasare, prevazuta in Anexa nr.1.

(2) Se aproba Procedura de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare, prevazuta in Anexa nr.2.

Art.2 - Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:

a) "Instiintare privind inregistrarea, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.3;
b) "instiintare", prevazuta in Anexa nr.4;
c) "Decizie privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.5;
d) "Instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.6;
e) "Decizie pentru indreptarea erorilor materiale privind inregistrarea/radierea, din oficiu,
in/din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa
nr.7.
Art.3 - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a formularelor
mentionate la art.2 sunt prevazute in Anexa nr.8.

Art.4 - (1) Inregistrarea, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul
TVA la incasare se considera valabila incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a fost depasit plafonul, in conditiile prevazute de art.1342 alin.(3) lit.a) din Codul fiscal, data de la care contribuabilul aplica sistemului TVA la incasare.

(2) Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art.153 din Codul fiscal, in
cursul anului calendaristic, la cerere sau din oficiu de organul fiscal, prevazute la art.1342 alin.(3) lit.b) din Codul fiscal sunt inregistrate, din oficiu, de catre organele fiscale competente in Registrul
persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, de la data inregistrarii acestora in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art.1563 alin.(13) din Codul fiscal.

(3) Radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la
incasare se considera valabila incepand cu prima zi a perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei prevazuta la art.2 lit.c), data de la care contribuabilul inceteaza aplicarea sistemului TVA la incasare.

(4) Persoanele impozabile care sunt scoase, la cerere sau din oficiu, din evidenta persoanelor
impozabile inregistrate in scopuri de TVA sunt radiate, din oficiu, din Registrul persoanelor
impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, cu data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

Art.5 - Prin exceptie de la prevederile art.4 alin.(1), in cazul persoanelor impozabile
inregistrate, din oficiu, pana la data de 1 ianuarie 2013, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, inregistrarea se considera valabila incepand cu data de 1 ianuarie 2013, in conditiile prevazute de art.II din Ordonanta Guvernului nr.15/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, data de la care contribuabilul aplica sistemul TVA la incasare.

Art.6 - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul
VI "Taxa pe valoarea adaugata" al Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezinta trimiteri la Normele
Metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului
nr.44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Referirile la Codul de procedura fiscala reprezinta trimiteri la Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.7 - Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.8 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art.9 - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Emis la Bucuresti, in data de...............................................
P R E s E D I N T E,
S E R B A N P O P



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codurile NC. Ce sunt si lista coduri NC pentru 2025

    • Codurile NC (Nomenclatura Combinata) reprezinta un sistem standardizat de clasificare a produselor utilizat la nivel european pentru identificarea si gestionarea diferitelor categorii de marfuri. In Romania, aceste coduri sunt esentiale pentru conformarea cu reglementarile fiscale si vamale, mai ales in cazul produselor considerate cu risc fiscal ridicat. In acest articol vom explica ce sunt codurile NC, de ce sunt importante si vom prezenta lista actualizata, oferind detalii utile pentru...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibile

    • Firmele trebuie sa stie ca unele cheltuieli pentru desfasurarea afacerii sunt deductibile sau nedeductibile la calculul rezultatului fiscal, insa exista si categoria cheltuielilor care sunt deductibile limitat. In acest articol vom vedea care sunt cheltuielile deductibile limitat, dar si o speta cu privire la reparatiile suportate prin CASCO. Sunt sau nu deductibile? Specialistul ne va pferi raspunsul, dar si o monografie contabila utila in acest caz.» citeste mai departe aici

  • Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lor

    • ANAF a publicat recent un material informativ prin care raspunde anumitor curiozitati ale contribuabililor, cu privire la veniturile din surse neidentificate. Reamintim ca aceste clarificari ale ANAF vin in urma informatiilor din presa conform carora tranzactiile de bani intre rude vor fi controlate de organele fiscale si impozitate cu 70% acolo unde NU exista documente. Detalii in ACEST articol»» citeste mai departe aici

  • Formular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit

    • ANAF a publicat Ghidul contribuabililor care opteaza in anul 2025 pentru redirectionarea unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii sau a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private.» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp

    • Sistemul e-FACTURA pentru emisia si transmiterea facturilor electronice este utilizat de toata lumea din 1 ianuarie 2025, iar in acest context, persoanele care il folosesc trebuie sa acorde o mare atentie termenelor legale de transmitere si inregistrare a facturilor. Exista insa situatii in care facturile nu sunt emise la timp, din diferite motive, iar uneori sunt transmise in alta luna. Contribuabilii vor sa stie cum trebuie sa procedeze in aceasta situatie. Avem cazul urmator. Un contribuabil...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016