Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou: A fost aprobata procedura privind functionarea Registrului operatorilor intracomunitari

21-Aug-2012
2572
In Monitorul Oficial 587 din 17 august 2012 (M. Of. 587/2012) fost publicat Ordinul 1180 din 8 august 2012 (Ordinul 1180/2012) Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.101/2010 privind aprobarea Procedurii de organizare si functionare a Registrului operatorilor intracomunitari, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. (Agentia Nationala de Administrare Fiscala).

Redam mai jos continutul acestuia:

In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 1582 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 7, art. 78 alin. (3), art. 2192 si al art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. I. -
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.101/2010 privind aprobarea Procedurii de organizare si functionare a Registrului operatorilor intracomunitari, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 429 din 25 iunie 2010, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Anexa nr. 1 se modifica si se completeaza astfel:
a) La capitolul I, dupa punctul 7 se introduce un nou punct, punctul 71, cu urmatorul cuprins:
"71. In sensul prezentei proceduri si al formularelor aprobate, prin asociati si administratori se intelege asociatii si administratorii definiti potrivit art. 1582 alin. (15) din Codul fiscal coroborat cu pct. 811 din normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare."
b) La capitolul II sectiunea 1, punctul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"2.(1) In vederea inscrierii in Registrul operatorilor intracomunitari contribuabilii trebuie sa depuna la organul fiscal competent formularul (095) «Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari », prevazut in anexa nr. 2 la ordin.
2.(2) In situatia in care se solicita inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari a unei societati comerciale reglementate de Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cererea de inregistrare prevazuta la pct. 2.(1) se depune insotita de urmatoarele documente:
a) certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritatile competente din Romania ale administratorilor, in cazul societatilor pe actiuni, inclusiv al celor in comandita pe actiuni;
b) certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritatile competente din Romania ale administratorilor si ale asociatilor care detin minimum 5% din capitalul social al societatii, in cazul celorlalte forme de societati comerciale;
c) documentele prevazute la pct. 4 si 5, dupa caz;
d) certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte repartizarea capitalului social intre asociati, valabil la data depunerii cererii."
c) La capitolul II sectiunea 1, punctul 3 se abroga.
d) La capitolul II sectiunea 1, punctul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"7. Contribuabilii care solicita inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari de la data inregistrarii in scopuri de TVA trebuie sa depuna la organul fiscal competent cererea prevazuta la pct. 2 odata cu formularul (098) «Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal » sau, dupa caz, cu declaratiile de inregistrare fiscala/de mentiuni prin care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531 din Codul fiscal."
e) La capitolul II sectiunea 1, punctul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"15. Organul fiscal analizeaza si dispune aprobarea sau respingerea cererii de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari odata cu aprobarea ori respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA."
f) La capitolul II sectiunea 1, punctul 19 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"19. Contribuabilii au obligatia ca, in termen de 30 de zile de la data modificarii listei asociatilor si/sau administratorilor, sa anunte organul fiscal, prin depunerea unei noi anexe la cererea de inregistrare, insotita de cazierul judiciar al noilor asociati si/sau administratori, daca acestia intra in categoria persoanelor definite la pct. 71 din cap. I si, dupa caz, de documentele doveditoare prevazute la pct. 4 si 5."
g) La capitolul II sectiunea a 2-a, punctul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"2.(1) In vederea inscrierii in Registrul operatorilor intracomunitari contribuabilii trebuie sa depuna la organul fiscal competent formularul (095) «Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari », prevazut in anexa nr. 2 la ordin.
2.(2) In situatia in care se solicita inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari a unei societati comerciale reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cererea de inregistrare prevazuta la pct. 2.(1) se depune insotita de urmatoarele documente:
a) certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritatile competente din Romania ale administratorilor, in cazul societatilor pe actiuni, inclusiv al celor in comandita pe actiuni;
b) certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritatile competente din Romania ale administratorilor si ale asociatilor care detin minimum 5% din capitalul social al societatii, in cazul celorlalte forme de societati comerciale;
c) documentele prevazute la pct. 4 si 5, dupa caz;
d) certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte repartizarea capitalului social intre asociati, valabil la data depunerii cererii."
h) La capitolul II sectiunea a 2-a, punctul 3 se abroga.
i) La capitolul III, sectiunea a 2-a se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"SECTIUNEA a 2-a Radierea, din oficiu, a contribuabililor din Registrul operatorilor intracomunitari

A. Dispozitii comune

1. Organul fiscal competent radiaza, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari:
a) persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat din oficiu de organele fiscale competente potrivit prevederilor art. 153 alin. (9) sau art. 1531 alin. (11) din Codul fiscal, dupa caz;
b) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, care in anul urmator inscrierii in registru nu au mai efectuat operatiuni intracomunitare de natura celor prevazute la art. 1582 alin. (1) din Codul fiscal;
c) persoanele inregistrate conform art. 153 sau 1531 din Codul fiscal, care solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit legii;
d) persoanele impozabile care au ca asociat sau administrator o persoana impotriva careia s-a pus in miscare actiunea penala in legatura cu oricare dintre operatiunile prevazute la art. 1582 alin. (1) din Codul fiscal.

2. Pentru radierea din oficiu, compartimentul de specialitate intocmeste «Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari », in doua exemplare, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5 la ordin. Decizia se aproba de conducatorul organului fiscal. Un exemplar se comunica contribuabilului, potrivit prevederilor art. 44 din Codul de procedura fiscala, iar al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia.

3. Impotriva deciziei de radiere contribuabilul poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in termen de 30 de zile de la data comunicarii, in conformitate cu dispozitiile art. 207 alin. (1) si art. 209 alin. (2) din Codul de procedura fiscala.

4. De la data radierii din Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilul nu mai are un cod valabil de TVA pentru operatiunile intracomunitare prevazute la art. 1582 alin. (1) din Codul fiscal.

B. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile
inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 153 sau 1531 din Codul fiscal, pentru care organul fiscal anuleaza, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA

1. Ori de cate ori organul fiscal competent anuleaza, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 153 sau 1531 din Codul fiscal a unui contribuabil, intocmeste si «Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari ».
2. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizeaza cu data comunicarii Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit art. 45 din Codul de procedura fiscala, dar nu poate fi ulterioara datei de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA.

C. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care in anul urmator inscrierii in registru nu au mai efectuat operatiuni intracomunitare de natura celor prevazute la art. 1582 alin. (1) din Codul fiscal

1. La inceputul fiecarui an calendaristic, compartimentul de specialitate verifica, pentru toti contribuabilii inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari, daca in anul anterior acestia au efectuat operatiuni intracomunitare de natura celor prevazute la art. 1582 alin. (1) din Codul fiscal.
2. Verificarea se efectueaza, pe baza informatiilor cuprinse in formularul 390 VIES «Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare » si in formularul 300 «Decont de TVA », depuse de contribuabilii inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari, pentru anul expirat.
3. Compartimentul de specialitate selecteaza toate persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal care sunt inregistrate in Registrul operatorilor intracomunitari si care, in anul de referinta, nu au declarat operatiuni intracomunitare de natura celor prevazute la art. 1582 alin. (1) din Codul fiscal.
4. Pentru fiecare contribuabil inscris in lista prevazuta la pct. 3, compartimentul de specialitate intocmeste «Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari ».
5. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizeaza cu data comunicarii «Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari », potrivit art. 45 din Codul de procedura fiscala.

D. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor inregistrate conform art. 153 sau 1531 din Codul fiscal care solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit legii, si nu solicita radierea din Registrul operatorilor intracomunitari

1. La data depunerii la organul fiscal a unei declaratii de mentiuni, prin care persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531 din Codul fiscal solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit legii, si nu depune si cererea de radiere din Registrul operatorilor intracomunitari, odata cu anularea inregistrarii in scopuri de TVA, compartimentul de specialitate intocmeste si «Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari ».
2. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizeaza cu data comunicarii «Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari », potrivit art. 45 din Codul de procedura fiscala, dar nu poate fi ulterioara datei de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA.

E. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile care au ca asociat sau administrator o persoana impotriva careia s-a pus in miscare actiunea penala in legatura cu oricare dintre operatiunile prevazute la alin. 1582 alin. (1) din Codul fiscal

1. Organele cu atributii de control si inspectie fiscala, precum si serviciile/compartimentele juridice, dupa caz, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au obligatia ca, de indata ce primesc o comunicare privind o persoana fata de care s-a dispus punerea in miscare a actiunii penale in legatura cu oricare dintre operatiunile prevazute la alin. 1582 alin. (1) din Codul fiscal, sa verifice in evidentele fiscale daca respectiva persoana este asociat sau administrator al unui contribuabil inscris in Registrul operatorilor intracomunitari. Dispozitiile pct. 71 din cap. I sunt aplicabile in mod corespunzator.
2. In termen de doua zile lucratoare de la primirea comunicarii, organele cu atributii de control si inspectie fiscala, respectiv serviciile/compartimentele juridice au obligatia sa transmita o copie a comunicarii organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului inscris in Registrul operatorilor intracomunitari.
3. In termen de o zi lucratoare de la primirea comunicarii, compartimentul de specialitate intocmeste «Decizia privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari ».
4. Radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari se realizeaza cu data comunicarii «Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari », potrivit art. 45 din Codul de procedura fiscala."
j) La capitolul IV punctul 1, litera f3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"f3) motivatia radierii din Registrul operatorilor intracomunitari:
- la cerere;
- codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanelor impozabile si persoanelor juridice neimpozabile a fost anulat din oficiu de organele fiscale competente potrivit prevederilor art. 153 alin. (9) din Codul fiscal;
- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal in anul urmator inscrierii in registru nu au mai efectuat operatiuni intracomunitare de natura celor prevazute la art. 1582 alin. (1) din Codul fiscal;
- persoanele inregistrate conform art. 153 sau 1531 din Codul fiscal solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit legii;
- persoanele impozabile au ca asociat sau administrator o persoana impotriva careia s-a pus in miscare actiunea penala in legatura cu oricare dintre operatiunile prevazute la art. 1582 alin. (1) din Codul fiscal."
2. Anexa nr. 5 "Decizie privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari", cod M.F.P. 14.13.02.63, se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. III. -
Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala juridica, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou: A fost aprobata procedura privind functionarea Registrului operatorilor intracomunitari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016