Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Zoom fiscal: Totul despre procedurile de inregistrare sau radiere privind Registrul operatorilor intracomunitari

16-Mar-2016
1265

Prin Ordinul presedintelui ANAF 727/17.02.2016 care s-a publicat in M.O. 150/26.02.2016 se aproba Procedura de organizare si functionare a Registrului operatorilor intracomunitari, precum si modelului si continutului unor formulare.

Operatiunile intracomunitare pentru care se solicita inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari sunt:

a) livrari intracomunitare de bunuri care au locul in Romania potrivit art. 275 alin. (1) lit. a) si care sunt scutite de taxa in conditiile prevazute la art. 294 alin. (2) lit. a) si d);

b) livrari ulterioare de bunuri efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare prevazute la art. 276 alin. (5), efectuate in statul membru de sosire a bunurilor si care se declara drept livrari intracomunitare cu cod T in Romania;

c) prestari de servicii intracomunitare, respectiv servicii pentru care se aplica prevederile art. 278 alin. (2) efectuate de persoane impozabile stabilite in Romania in beneficiul unor persoane impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in Uniunea Europeana, altele decat cele scutite de TVA in statul membru in care acestea sunt impozabile;

d) achizitii intracomunitare de bunuri taxabile care au locul in Romania potrivit prevederilor art. 276;

e) achizitii intracomunitare de servicii, respectiv cele pentru care se aplica prevederile art. 278 alin. (2), efectuate in beneficiul unor persoane impozabile stabilite in Romania, inclusiv persoane juridice neimpozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 sau 317, de catre persoane impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in Uniunea Europeana, si pentru care beneficiarul are obligatia platii taxei potrivit art. 307 alin. (2).

 

INSCRIEREA IN REGISTRUL OPERATORILOR INTRACOMUNITARI:

 

Contribuabilii care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal si care intentioneaza sa efectueze una sau mai multe operatiuni intracomunitare de natura celor de mai sus trebuie sa solicite inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari odata cu solicitarea inregistrarii in scopuri de TVA.

In acest sens, contribuabilii trebuie sa depuna la organul fiscal competent formularul 095 Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari inainte de a efectua operatiuni intracomunitare de natura celor de mai sus.

Societatile comerciale reglementate de Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care solicita inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari depun formularul 095 "Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari" insotiti de urmatoarele documente:

a) certificate de cazier judiciar eliberate de autoritatile competente din Romania ale administratorilor, in cazul societatilor pe actiuni, inclusiv a celor in comandita pe actiuni;

b) certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritatile competente din Romania ale administratorilor si ale asociatilor care detin minim 5% din capitalul social al societatii, in cazul celorlalte forme de societati;

c) documente eliberate de organele de urmarire penala din care sa rezulte daca actiunea penala este sau nu este in legatura cu operatiunile prevazute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal sau copiile legalizate ale hotararilor judecatoresti prin care au fost stabilite infractiuni si/sau alte documente eliberate de organele competente, precum si documentul emis de serviciul/compartimentul juridic din cadrul organului fiscal competent sau din cadrul organului fiscal ierarhic superior din care sa rezulte daca infractiunea este sau nu este in legatura cu operatiunile prevazute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.

Contribuabilii care solicita inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari de la data inregistrarii in scopuri de TVA trebuie sa depuna la organul fiscal competent:

- formularul 095 Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari odata cu

- formularul 098 Cerere de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, al carui model este aprobat prin Ordin presedinte ANAF 631/2016

sau

- declaratia de inregistrare fiscala/de mentiuni prin care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal

Institutiile publice, astfel cum sunt prevazute de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte persoane impozabile stabilite sau nestabilite in Romania, care nu sunt constituite in baza Legii 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, depun numai formularul 095 "Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari" neavand obligatia prezentarii cazierului judiciar.

 

RADIEREA DIN REGISTRUL OPERATORILOR INTRACOMUNITARI

Contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA potrivit art. 316 si 317 din Codul fiscal, inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari, se radiaza din acest registru:

a) la cererea contribuabilului'

b) din oficiu, de catre organul fiscal competent, in conditiile prevazute de lege.

* Radierea din registrul operatorilor intracomunitari la cererea contribuabililor:

Pentrtu radierea din Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilul trebuie sa completeze formularul 095 Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari.

* Radierea, din oficiu, a contribuabililor din Registrul operatorilor intracomunitari:

Organul fiscal competent radiaza, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari:

a) persoanele impozabile si persoanele juridice neimopozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat din oficiu de organele fiscale competente, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11) sau art. 317 alin. (11) din Codul fiscal, dupa caz;

b) persoanele impozabile inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 care nu au efectuat nicio operatiune de natura celor prevazute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal nici in anul calendaristic precedent, nici in anul curent pana la data radierii din registru, cu exceptia celor care au fost inscrise in Registrul operatorilor intracomunitari in aceasta perioada;

c) persoanele inregistrate conform art. 316 sau 317 din Codul fiscal, care solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit legii;

d) persoanele impozabile care au ca asociat sau administrator o persoana impotriva careia s-a pus in miscare actiunea penala in legatura cu oricare dintre operatiunile prevazute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal;

e) persoanele impozabile inscrise in Registrul operatorilor intracomunitari care, in termen de 30 de zile de la data modificarii listei administratorilor, nu au depus la organul fiscal competent cazierul judiciar al noilor administratori;

f) persoanele impozabile care nu respecta obligatia prevazuta la art. 329 alin. (9) din Codul fiscal, respectiv persoanele impozabile inscrise in Registrul operatorilor intracomunitari, cu exceptia societatilor pe actiuni care, in termen de 30 de zile de la data modificarii listei asociatilor, nu au depus la organul fiscal competent cazierul judiciar al noilor asociati care detin minimum 5% din capitalul social al societatii.

De la data radierii din Registrul operatorilor intracomunitari (la cerere sau din oficiu) contribuabilul nu mai are un cod valabil de TVA pentru operatiunile intracomunitare prevazute la art. 329 alin. (1) din Codul fiscal.

Radierea din oficiu din Registrul operatorilor intracomunitari proceduce efecte incepand cu data comunicarii "Deciziei privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari".

De la data radierii din Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilul, nu mai are cod valabil de TVA pentru operatiunile intracomunitare prevazute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

Sursa: Finante Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Zoom fiscal: Totul despre procedurile de inregistrare sau radiere privind Registrul operatorilor intracomunitari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016