Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Avizul de insotire a marfii aferent facturilor NU trebuie transmis prin E-Factura

14-Iul-2022
6229
Avizul de insotire a marfii aferent facturilor NU trebuie transmis prin E-Factura

Pentru ca E-Factura a intrat in vigoare de curand, mult operatori economici se intreaba daca trebuie depus prin sistem si avizul de insotire marfa, aferent facturilor.

Specialistul Alexandru Palaghia clarifica aceasta situatie si subliniaza faptul ca obligativitatea transmiterii avizului de insotire a marfii prin sistemul e-factura nu este prevazuta in legislatia in materie.

Reamintim ca prin OUG 120/2021 a fost implementat sistemul national privind factura electronica in Romania. 

In cadrul Spatiului Privat Virtual a fost posibila utilizarea sistemului inca din 11 noiembrie 2021, in mod optional, insa doar pentru relatia B2G (achizitii publice). Sistemul a devenit obligatoriu pentru B2G, dar si pentru relatia B2B (produse cu risc fiscal) din data de 1 iulie 2022. 

Emitentul facturii electronice, care opteaza pentru transmiterea acesteia in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, este obligat sa fie inregistrat in Registrul operatorilor care au optat pentru utilizarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura.

Inregistrarea se face prin completarea si transmiterea formularului 084 care poate fi folosit si pentru a renunta la utilizarea sistemului. 

Formularul (084) "Cerere privind inregistrarea in Registrul RO e-Factura/renuntarea la cererea privind inregistrarea in Registrul RO e-Factura" se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii. Operatorul economic care a optat pentru utilizarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura este inscris in Registrul RO e-Factura incepand cu data de 1 a lunii urmatoare transmiterii formularului (084).

De la momentul inscrierii in Registrul RO e-Factura, emitentul dobandeste si calitatea de destinatar.


Operatorii economici pot sa renunte la cererea privind inregistrarea in Registrul RO e-Factura pana la data inscrierii acestora in Registrul RO e-Factura, respectiv pana la data de 1 a lunii urmatoare transmiterii cererii de inregistrare, prin transmiterea unui nou formular (084), avand bifata sectiunea IV "Renuntare la cererea privind inregistrarea in Registrul operatorilor care au optat pentru utilizarea sistemului national privind factura electronica (Registrul RO e-Factura)" si completata cu numarul si data inregistrarii formularului initial (084) prin care operatorul economic a solicitat inregistrarea in Registrul RO e-Factura.

Operatorii economici care au renuntat la cererea privind inregistrarea in Registrul RO e-Factura in termen nu vor mai fi inscrisi in acest registru.

Cum se completeaza f084? Detalii in ACEST articol>>

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016