Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care sunt inregistrarile contabile si fiscale si pe baza caror documente pentru livrarea interna?

18-Oct-2010
1918
Intrebare:

Materie prima importata din UE pentru prelucrare si ramasa o parte in mod gratuit la prestator si aceasta este prelucrata si livrata pe piata interna. Care sunt inregistrarile contabile si fiscale si pe baza caror documente pentru livrarea interna?

Raspuns:

Avand in vedere ca si Romania este stat membru UE, in definirea acestui raspuns vom utiliza urmatoarea terminologie:

- achizite intracomunitara reprezinta o aprovizionare dintr-un stat membru cu finalizarea transportului in Romania pentru bunurile achizitionate.
- nontransfer reprezinta un transport al bunurilor intre doua state membre care nu sunt urmate imediat de o relatie de facturare;
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii


In analiza noastra prespunenem ca dvs aveti acordul furnizorului extern pentru utilzarea gratuita a bunurilor.

Cu privire la situatia descrisa in intrebare, intelegem in esenta, un nontransfer de materii prime dintr-un stat membru in conditia art.128 alin (12) lit. f) din Codul fiscal (prestari de servicii asupra unor bunuri corporale; dupa efectuarea prestatiei bunurile se intorc in statul membru de provenienta).

Exemplu:

Societatea X SPA inregistrata in scopuri de TVA in Italia trimite in Romania o cantitate de piele naturala catre societatea Y SRL din Romania inregistrata in scopuri de TVA in Romania.

Societatea din Romania manufactureaza pielea si obtine incaltaminte.
Incaltamintea este livrata proprietarului pielii in Italia iar pentru prestatia sa societatea va factura manopera (prestarea de serviciu).

Se retine: exemplul nostru este fosta activitate de perfectionare activa valabila inainte de inregistrarea in Comunitate.

Prin OMFP 2216/2006 cu modificari ulterioare sunt introduse cateva reglementari privind evidenta bunurilor supuse nontransferului.
In esenta, documentul fiscal ce reflecta existenta bunurilor este Registrul nontransferurilor, ce cuprinde detalii privind documentul cu care au fost transportate bunurile la aprovizionarea, datele de identificare ale proprietarului bunurilor, documentele cu care bunurile dupa prelucrare au fost returnate, alte informatii considerate relevante de catre societate.
Din punct de vedere al evidentei contabile, consideram ca acestea se inregistreaza in contul 8032 ?Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare? ce va reflecta prin debit si credit intrarile si iesirile de materii si materiale supuse prelucrarii.

Analizand descrierea intrebarii materiale primite si ramase ?in mod gratuit ? la prestator, consideram aplicabile urmatoarele situatii:
- Operatia nu este supusa TVA, prin urmare nici nu se depune declaratia 390 prevazuta de art. 156^4 din Codul fiscal, deoarece, in opinia noastra, nu se indeplineste prevederea de la art. 126 alin. (1) lit a), ?prestare de serviciu efectuata cu plata? si nici nu se beneficiaza de o contraprestatie din partea furnizorului extern. Norma metodologice a articolului mai sus amintit stabileste ca daca o singura conditie din cele patru enumerate de art. 126 din Codul fiscal, nu este indeplinita atunci respectiva activitate nu este supusa TVA in Romania.

Fata de exemplul nostru de mai sus, putem detalia aceasta situatie prin resturi din piele ce nu mai au latimea si lungimea necesara productiei de incaltaminte, insa pot fi folosite pentru obtinerea unor curele de ceas.
- Evaluarea bunurilor se face la valoare justa conform pct. 50 alin. (1) lit. d) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea armonizata cu directivele europene.

Redam punctul de vedere al autoritatilor privind determinarea valorii juste:
?(2) Prin valoare justa se intelege suma pentru care activul ar putea fi schimbat de buna voie intre parti aflate in cunostinta de cauza in cadrul unei tranzactii cu pretul determinat obiectiv.
Valoarea justa a activelor se determina, in general, dupa datele de evidenta de pe piata, printr-o evaluare efectuata, de regula, de profesionisti calificati in evaluare.
In situatia in care nu exista date pe piata privind valoarea justa, din cauza naturii specializate a activelor si a frecventei reduse a tranzactiilor, valoarea justa se poate determina prin alte metode utilizate, de regula, de catre profesionisti in evaluare.?

In opinia noastra, aceasta evaluare poate fi facuta si de o comisie de inventariere din cadrul societatii, comisie numita in baza OMFP 2861/2009. Comisia va efectua diligentele evaluarii acestor bunuri, va inregistra valorile si cantitatile in listele e inventar.

Gestionarul sau gestionarii acelor bunuri vor efectua receptia acestora si intocmesc Nota de receptie in formatul prevazut de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile si cantitatile vor fi reflectate in fisele de magazie.

Ulterior receptiei, in functie de procesul tehnologic, se vor utiliza documentele specifice:

- bon de consum (bon de consum colectiv);
- situatii centralizatoare;
- bonuri de transfer;
- documente privind productia obtinuta.

Livrarea pe piata interna va fi insotita de urmatoarele documente:
- Bonul fiscal, daca beneficiarii sunt persoane fizice, conform art. 1 din OUG nr. 28/1999 privind casele de marcat fiscale
- Aviz de insotire a marfii, urmat de factura in conditiile art 155 din Codul fiscal.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care sunt inregistrarile contabile si fiscale si pe baza caror documente pentru livrarea interna?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

  • Agentia JCR a reconfirmat ratingul BBB si BBB+ al Romaniei
    • Agentia de rating japoneza (JCR) a anuntat mentinerea perspectivei stabile si reconfirmarea rating-ului de tara acordat Romaniei (BBB/BBB+) pentru datoria pe termen lung in valuta, respectiv in moneda locala. Decizia agentiei este sustinuta in primul rand de perspectivele unei cresteri economice solide, care este prognozata de agentie pe baza cererii interne la un nivel de aproximativ 4% pentru anii 2017 si 2018, chiar si in conditiile unor schimbari externe semnificative. De asemenea, in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.