Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Am dori sa ne oferiti suportul intr-o problema legata de discutia arhivei clasice versus cea electronica.
- Noi avem o platforma online unde clientii nostri persoane juridice lanseaza comenzi pe reperele comercializate de noi
- In aceeasi platforma ei isi vizualizeaza situatia contului lor din punct de vedere facturi, incasari, sold, etc
- Facturile emise de noi pentru comenzile lansate de clienti sunt postate in contul clientului din platforma in format pdf.
- Clientul isi poate descarca factura din contul sau din platforma
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Nu este vorba de arhivarea electronica a documentelor, ci de emiterea facturilor in format electronic, posibilitate prevazuta de art. 319 alin. (1) si alin. (4) din Codul fiscal.
Conform pct. 98 alin. (1-2) din Normele metodologice de aplicare pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile (de tip xml, pdf etc.). Facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. In schimb, facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice.
Din cele prezentate nu reiese cu claritate cum anume este comunicata clientului factura in format pdf, respectiv cum este instiintat clientul ca i-a fost emisa factura si a fost postata/trimisa in contul sau de client din platforma. In mod obisnuit, factura emisa in format pdf ar trebui sa fie comunicata clientului prin posta electronica, la adresa de email convenita. In orice caz, daca factura in format pdf este trimisa si primita de client prin intermediul mijloacelor electronice, cum se pare ca este cazul prezentat, atunci ea va fi considerata factura electronica.
Pentru emiterea facturilor electronice este absolut necesar si acceptul clientilor, care poate fi sub forma unui acord scris, formal sau informal ori sub forma de accept tacit, dupa cum reiese din prevederile art. 319 alin. (24) din Codul fiscal si pct. 98 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare. Practic, la momentul cand clientul isi va deschide contul in platforma electronica, va putea sa completeze (bifeze) un acord prin care accepta primirea facturilor in format electronic.
De asemenea, trebuie respectate si prevederile referitoare la autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii, prevazute la art. 319 alin. (25) si alin. (26) din Codul fiscal.
Referitor la autenticitate/integritate, dupa cum se precizeaza la pct. 98 alin. (4) din norme, asigurarea autenticitatii originii facturii este garantata de furnizor prin inregistrarea facturii in evidentele sale contabile, iar conform pct. 98 alin. (5) din norme integritatea continutului facturii se poate asigura prin intermediul tehnologiei EDI, semnaturii electronice avansate, controlului de gestiune sau alte tehnologii specifice.
Fiecare societate stabileste modalitatile concrete prin care asigura respectarea cerintelor referitoare la emiterea facturilor electronice, in functie de specificul activitatii, de programul de contabilitate folosit si de posibilitatile tehnice de care dispune, neexistand modalitati prestabilite, sens in care chiar pct. 98 alin. 9 din norme precizeaza ca tehnologia EDI sau semnatura electronica avansata sunt doar exemple de tehnologii pentru asigurarea autenticitatii originii si integritatii continutului facturii electronice si nu constituie cerinte obligatorii.
Mai trebuie mentionat ca livrarea propriu-zisa a marfurilor la sediul clientilor trebuie facuta pe baza de aviz de insotire a marfii, nu pe baza de borderou de livrare, deoarece acesta este documentul prevazut in Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile pentru situatiile in care bunurile circula fara a fi insotite de factura pe timpul transportului. In aviz se va inscrie mentiunea „factura electronica”.
In legatura cu arhivarea documentelor, in conformitate cu prevederile pct. 36 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile pastrarea documentelor justificative, a registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile se poate face pe hartie sau pe suport electronic. In cazul pastrarii pe suport electronic a documentelor financiar-contabile, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic, nu este obligatorie aplicarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, republicata. Totodata, in cazul in care evidenta contabila este tinuta cu ajutorul programelor informatice, documentele financiar-contabile se pot pastra pe suporturi tehnice, pe durata termenelor prevazute de legislatia in vigoare, cu conditia sa poata fi listate in orice moment, in functie de necesitatile entitatii sau la cererea organelor de control.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801Intocmirea si depunerea situatiilor financiare la o entitate auditataCertificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate fi obtinut online (Ordinul 2171/2021)Incepand cu 25 octombrie PFA-urile, IMM-urile si II/IF-urile vor putea aplica pentru obtinerea microgranturilor de 2.000 de euroSolicitarile pentru somaj tehnic aferente lunii aprilie, exclusiv pe platforma www.aici.gov.roUltimele articole
IMM-urile din domeniul agroalimentar care solicita granturi de pana la 120.000 euro au la dispozitie doar 6 zile pentru inscriereAgentii economici pot transmite documentele pentru somaj tehnic in mod electronic la ANOFMProcedura de implementare a masurii Microgranturi din fonduri externe nerambrusabile a fost aprobata. Beneficiarii trebuie sa indeplineasca 5 conditii cumulativeNOU! Platforma aici.gov.ro poate fi accesata si pentru decontarea indemnizatiei privind reducerea timpului de muncaGhid ANOFM - completare si transmitere documente - pentru obtinerea sprijinului financiar in cazul telemunciiArticole similare
Cum sa ai o viata financiara organizata in trei pasi simpliSfaturi de la experti
Raportari semestriale la 30.06.2024.
Intrebare: Anul 2023, in cazul meu, a fost primul an cu exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, adica anul 2023 a cuprins perioada ianuarie 2023 - ianuarie 2024 (13 luni), iar raportarea trebuie sa cuprinda 6 luni (adica februarie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Colaborare societati. Vanzare tablouri si bijuterii
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca doua firme afiliate isi pot desfasura activitatea in acelasi spatiu comercial, in colaborare. Astfel, una dintre ele inchiriaza spatiul de la proprietar si achita utilitatile, subinchiriind o parte din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA