
Raportul Special
realizat de specialisti
O societate pe actiuni indeplineste conditia privind obligatia legala de auditare la 31.12.2020. Care sunt documentele obligatorii de arhivat la bilantul de la 31.12.2020 in situatia aceasta? Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor este obligatorie la fiecare sfarsit de an?
Potrivit Legii contabilitatii nr.82/1991 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a prevederilor OMFP nr.1802/2014, privind Reglementarile contabile si a Ordinului nr.58/2021 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile, situatiile financiare anuale se intocmesc si se publica, potrivit legii, in limba romana si in lei.
Entitatile completeaza datele de identificare (denumirea entitatii, adresa, numarul de telefon si numarul de inmatriculare la registrul comertului), precum si datele referitoare la incadrarea corecta in forma de proprietate si codul unic de inregistrare, fara a se folosi prescurtari sau initiale. In casute se vor trece codurile care delimiteaza incadrarea entitatii.
Situatiile financiare anuale se semneaza de persoanele abilitate potrivit legii- de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.
Conform prevederilor Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, situatiile financiare anuale sunt supuse aprobarii de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.
In baza art. 185 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, consiliul de administratie, respectiv directoratul, este obligat sa depuna la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, semnate cu certificat digital calificat, situatiile financiare anuale aprobate, insotite de documentele prevazute de lege.
In vederea depunerii situatiilor financiare anuale in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica, semnate cu certificat digital calificat, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care se genereaza un fisier de tip PDF, avand atasat un fisier xml, precum si un fisier cu extensia zip. Fisierul cu extensia zip va contine prima pagina din situatiile financiare anuale listata cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor, semnata, potrivit legii, precum si documentele cerute de lege, asa cum acestea sunt intocmite de entitati, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.
Entitatile care la data bilantului depasesc limitele a cel putin doua dintre cele trei criterii de marime prevazute in ordin si care au obligatia auditarii, intocmesc situatii financiare alcatuite din:
Cartea Verde a Contabilitatii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
- bilant (cod 10), in structura prevazuta la pct. 598 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
- cont de profit si pierdere (cod 20), in structura prevazuta la pct. 600 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
-formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40),
- situatia modificarilor capitalului propriu;
- situatia fluxurilor de trezorerie;
- notele explicative la situatiile financiare anuale.
La acestea se adauga declaratia scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale, raportul de audit, raportul administratorului (al consiliului de administratie) si hotararea AGA de aprobare a situatiilor financiare.
In privinta descarcarii de gestiune a administratorului, la societatile pe actiuni, aceasta operatiune este obligatorie la fiecare sfarsit de an, potrivit prevederilor Legii societatilor nr.31/1990, republicata si urmareste raspunderea administratorului fata de societatea administrata in anul respectiv.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Astazi -4 mai 2021- este ultima zi in care puteti depune mai multe declaratii fiscaleRaportari anuale la 31 decembrie 2011 conform OMFP nr. 52Vineri, 30 martie, expira termenul pentru Raportarile anualeOficial: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si raportarile contabile anuale. Ordinul nr. 3781/2019Frauda cu TVA si evaziune fiscala: Gruparea infractionala a fost destructurata de politistii specializatiUltimele articole
Distribuire dividende interimare. In ce conditii poti aplica si in 2025 cota de 8%Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografiaDepunere SITUATII FINANCIARE anuale. Pot fi transmise pana pe 2 iunie 2025Bilant contabil: Cum raportati cifra de afaceri in F20 pentru livrari interne si externeSITUATII FINANCIARE. Cum alegeti tipul de SITUATII FINANCIARE anuale ce trebuie utilizatArticole similare
NOU! Platforma aici.gov.ro poate fi accesata si pentru decontarea indemnizatiei privind reducerea timpului de muncaAnunt CASMB: unde se vor depune declaratiile din 3 ianuarie 2011Incepand cu 25 octombrie PFA-urile, IMM-urile si II/IF-urile vor putea aplica pentru obtinerea microgranturilor de 2.000 de euroSolicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801IMM-urile din domeniul agroalimentar care solicita granturi de pana la 120.000 euro au la dispozitie doar 6 zile pentru inscriereUltimele articole
Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate fi obtinut online (Ordinul 2171/2021)Agentii economici pot transmite documentele pentru somaj tehnic in mod electronic la ANOFMFacturi clasice vs. Facturi electronice. Ce spune specialistulProcedura de implementare a masurii Microgranturi din fonduri externe nerambrusabile a fost aprobata. Beneficiarii trebuie sa indeplineasca 5 conditii cumulativeGhid ANOFM - completare si transmitere documente - pentru obtinerea sprijinului financiar in cazul telemunciiSfaturi de la experti
Investitii pe termen scurt si pe termen lung. Criptomonede
Intrebare: Asociatul unic al microintreprinderii intentioneaza sa achizitioneze actiuni si criptomonede, din veniturile societatii. 1. Care este monografia contabila? 2. Ce obligatii declarative si de plata intervin?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cota de impozitare cladiri agricole. Aplicare cota aditionala. Restituire impozit
Intrebare: Societatea a primit decizii de impunere pentru anii 2024 si 2025, cu o cota de 0,57% pentru constructiile agricole, decizii de impunere pe care nu le-a contestat in termenul legal de 45 de zile de la primire. La aceasta cota, prin...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA