Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Analiza zilei: Cum tratam contabil si fiscal activitatea desfasurata prin intermediul sediilor permanente din strainatate

12-Sep-2016
735

Societatile care au subunitati organizeaza si conduc contabilitatea astfel incat sa fie disponibile informatiile necesare privind activitatea desfasurata de aceste subunitati. Activitatea desfasurata in strainatate de subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul in Romania, se include in situatiile financiare ale persoanei juridice romane si se raporteaza pe teritoriul Romaniei.

Astfel, Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate prevede ca subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul in Romania, organizeaza si conduc evidenta contabila proprie, astfel incat aceasta sa permita determinarea informatiilor si a obligatiilor prevazute de lege, iar persoanele juridice carora le apartin sa poata intocmi situatii financiare anuale.

Activitatea desfasurata in strainatate de subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul in Romania, se include in situatiile financiare ale persoanei juridice romane si se raporteaza pe teritoriul Romaniei, cu respectarea prevederilor Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate.

Asadar, societatile din Romania care au sedii permanente in strainatate tin evidenta contabila a operatiunilor efectuate de catre aceste sedii permanente conform reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, similar activitatilor desfasurate in Romania. Evidenta se organizeaza distinct, astfel incat sa se poata delimita operatiunile efectuate de aceste sedii. Contabilitatea operatiunilor efectuate in valuta se tine atat in moneda nationala - la cursul de schimb valutar, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, de la data efectuarii operatiunii, cat si in valuta. Diferentele de curs se inregistreaza conform reglementarilor contabile aplicabile.

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Continuarea aici.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Analiza zilei: Cum tratam contabil si fiscal activitatea desfasurata prin intermediul sediilor permanente din strainatate":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018
    • Ministerul de Finante a aparut in dezbatere publica un proiect de ordonanta care prelungeste termenele de implementare a noilor case de marcat. Totodata, se mentioneaza ca toti operatorii economici vor schimba casele de marcat pana la 1 mai 2018. De asemenea, normele de aplicare ale OUG 28/1999 vor fi modificate pana la data de 31 august 2017. In cadrul aceluiasi proiect, se precizeaza ca vizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati isi...» citeste mai departe aici

  • Noul model pentru Formularul 208. Impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
    • Informam notarii publici ca a fost aprobat un nou model al formularului 208 - "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1886 / 2017 pentru modificarea modelului, continutului si instructiunilor de completare ale formularelor 208 Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul...» citeste mai departe aici

  • Asigurarile auto obligatorii. Deciziile adoptate de Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara
    • In cadrul sedintei din 26 iulie, Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat masuri privind cadrul de functionare a pietelor financiare nebancare supravegheate - asigurari, piata de capital si pensii private, printre care: A) Reglementare Norma pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si de tramvaie cat si a unor prevederi cu privire la...» citeste mai departe aici

  • Masuri pentru asigurarea dreptului la pensie si la servicii medicale pentru salariatii care au incheiate contracte de munca cu timp partial si cu plata in acord
    • Guvernul a stabilit unele masuri pentru asigurarea platii de catre angajator a contributiei pentru pensii si sanatate la nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata, pentru toti salariatii, inclusiv pentru persoanele care au incheiate contracte de munca cu timp partial si pentru cei cu plata in acord. Exceptie fac salariatii elevi, studenti, persoane cu dizabilitati, pensionari si cei care cumuleaza venituri de cel putin nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata. Mai...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA
    • Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, va fi actualizata. Prin noul ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, supus dezbaterii publice pe site-ul institutiei, va fi actualizata procedura de solutionare cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania,...» citeste mai departe aici

  • Expirare sediu social si anulare cod TVA. Ce obligatii fiscale apar?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care pierde codul de TVA pentru 3 luni (expirare sediul social). Vom vedea ce obligatii sunt avand in vedere ca are stoc de marfa si imobilizari neamortizate. In cazul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e) si h) din Codul fiscal, nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor i activelor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.