Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801

03-Mai-2022
3529
Solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801

Conform Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania, din 1 martie 2022, solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV completand C801.

Incepand cu 1 martie 2022, solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat, se depun doar prin SPV completand C801. Documentul in format PDF se transmite la ANAF prin intermediul SPV, sectiunea Depunere documente (nu prin intermediul formularului de contact).

C801 este cererea de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF.

Pentru a descarca Soft A, click AICI>>
Pentru a descarca Soft J, click AICI>>

Institutia face si cateva recomandari pentru unitatile acreditate pentru service, care vor sa vina in ajutorul utilizatorilor a.m.e.f. prin completarea formularului C801 si anexarea documentelor necesare precum si prin semnarea si transmiterea cererii prin SPV.

Documente ce trebuie anexate formularului C801 in arhiva ZIP, in virtutea noilor obligatii impuse autoritatilor de Legea 267/9.11.2021:

(a) copii conforme cu originalul ale facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat …..


(b) copie conforma cu originalul a procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal;
(c) copie conforma cu originalul a actului de identitate a reprezentantului legal inscris in cerere;
In cazul in care cererea se completeaza de catre un imputernicit,
(d) copie conforma cu originalul a actului de identitate cu care se legitimeaza imputernicitul inscris pe cerere, impreuna cu imputernicirea doar daca este cazul.

„Declaratia pe propria raspundere a utilizatorului” nu se ataseaza intrucat informatiile din acest document sunt cuprinse in formularul C801. 

Conformitatea cu originalul a documentelor se efectueaza prin inscrierea mentiunii „conform cu originalul” si prin semnatura. Imputernicirea nu necesita mentiunea conform cu originalul.
In situatia in care lipsesc documente din lista, ele vor fi solicitate utilizatorului tot prin SPV si transmise la ANAF prin intermediul formularului de contact din contul SPV.

Pasul 1 Descarcare C801
Pasul 2 Completare

Reprezentantul legal este persoana declarata la registrul comertului ca administrator sau reprezentant.

La completarea C801, asigurati-va ca scrieti corect seria de fabricatie a aparatului precum si numarul si data autorizatiei de distributie!

In cazul in care aparatul de marcat electronic fiscal va fi utilizat in activitatea de “comert/servicii prestate in regim ambulant sau in mijloacele de transport”se inactiveaza campurile “7. Numarul de inmatriculare al taximetrului”, “8. Judetul”, “9. Localitatea/orasul”, “10. Strada” si “11. Adresa (nr. strada, bloc, ap.)” si astfel nu este necesara completarea acestora.

In cazul in care aparatul de marcat electronic fiscal va fi utilizat in activitatea de “transport in regim de taxi”, in campul “7. Numarul de inmatriculare al taximetrului” se inscrie numarul de inmatriculare al autoturismului pe care va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal, se inactiveaza campurile “8. Judetul”, “9. Localitatea/orasul”, “10. Strada” si “11. Adresa (nr. strada, bloc, ap)” si astfel nu este necesara completarea acestora.

Pasul 3 Validare
Pasul 4 Dupa confirmare, formularul solicita atasarea arhivei ZIP.
Pasul 5 Semnare
Pasul 6 Transmitere

Formularul se semneaza digital si se transmite doar de catre persoana desemnata la ANAF sa foloseasca contul de SPV al utilizatorului amef si sa transmita declaratii (in general, contabilii au imputernicire generala pe SPV-ul clientului). In situatia in care nu sunteti persoana autorizata pe SPV -ul utilizatorului, dupa pasul 4, SALVATI cererea si transmiteti-o mai departe persoanei autorizate.

Clientii care nu au semnatura digitala, pot imputernici unitatea acreditata, dar numai cu acordul acesteia, sa semneze si sa transmita C801 sau alte documente care tin de casa de marcat. Conf art 15 alin. 9 din anexa la procedura OMFP 660/2017, pentru ca imputernicirea sa fie valabila trebuie sa contina obligatoriu specificatia ca imputernicirea este generala pentru toate operatiunile din SPV si totodata trebuie sa contina acordul cu privire la accesul la informatiile referitoare la istoricul acctiunilor anterioare din SPV a persoanei reprezentate.

Cartea de interventie si registrul special se vizeaza de catre organul fiscal competent, asa cum s-a procedat si pana acum.

 

Sursa: Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Controale ANAF: Contribuabilii selectati pentru a fi supusi verificarilor fiscale vor avea 30 de zile la dispozitie sa isi corecteze declaratiile

    • Controalele fiscale vor suferi modificari legislative importante, asa cum au fost propuse de Ministerul Finantelor printr-un nou Proiect de OUG. Printre schimbari amintim si distribuirea Notificarii de conformare tuturor contribuabililor care urmeaza sa fie verificati fiscal de ANAF. Notificarea de conformare Conform Proiectului de OUG, contribuabilii vor primi o Notificare de conformare si vor avea 30 de zile la dispozitie sa isi reanalizeze situatia fiscala si sa corecteze declaratiile care nu...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna octombrie 2022

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2022. Obligatii fiscale: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Care va fi cota de regularizare in 2023?

    • Intrebarea mea este legata de impozitul pe dividende pentru o societate care plateste in anul 2022 dividende interimare. Caz concret: In anul 2022 platesc dividende in suma de 10.000 de lei si implicit platesc si impozitul de 5%. La inchiderea anului 2022 am urmatoarele ipoteze: - rezultatele anului 2022 arata ca ar mai trebui sa platesc un impozit suplimentar de 500 lei. - rezultatele anului 2022 arata un profit mai mic si deci ar trebui sa regularizez dividendele cu suma de 500 lei. La...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: Mai multe entitati au OBLIGATIA utilizarii sistemului (OUG 132/2022)

    • Prin OUG 132/2022 au fost aduse mai multe schimbari sistemului RO e-Transport. Modificarile vizeaza si categoriile persoanelor care au obligatia utilizarii E-Transport, care au fost extinse prin acest act normativ. Cine mai are obligatia utilizarii sistemului RO e-Transport? Noi categorii de persoane OBLIGATE sa utilizeze sistemul: e) operatorului economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat detinute si transportate intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016