Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801

03-Mai-2022
10968
Solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801

Conform Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania, din 1 martie 2022, solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV completand C801.

Incepand cu 1 martie 2022, solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat, se depun doar prin SPV completand C801. Documentul in format PDF se transmite la ANAF prin intermediul SPV, sectiunea Depunere documente (nu prin intermediul formularului de contact).

C801 este cererea de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF.

Pentru a descarca Soft A, click AICI>>
Pentru a descarca Soft J, click AICI>>

Institutia face si cateva recomandari pentru unitatile acreditate pentru service, care vor sa vina in ajutorul utilizatorilor a.m.e.f. prin completarea formularului C801 si anexarea documentelor necesare precum si prin semnarea si transmiterea cererii prin SPV.

Documente ce trebuie anexate formularului C801 in arhiva ZIP, in virtutea noilor obligatii impuse autoritatilor de Legea 267/9.11.2021:

(a) copii conforme cu originalul ale facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat …..


(b) copie conforma cu originalul a procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal;
(c) copie conforma cu originalul a actului de identitate a reprezentantului legal inscris in cerere;
In cazul in care cererea se completeaza de catre un imputernicit,
(d) copie conforma cu originalul a actului de identitate cu care se legitimeaza imputernicitul inscris pe cerere, impreuna cu imputernicirea doar daca este cazul.

„Declaratia pe propria raspundere a utilizatorului” nu se ataseaza intrucat informatiile din acest document sunt cuprinse in formularul C801. 

Conformitatea cu originalul a documentelor se efectueaza prin inscrierea mentiunii „conform cu originalul” si prin semnatura. Imputernicirea nu necesita mentiunea conform cu originalul.
In situatia in care lipsesc documente din lista, ele vor fi solicitate utilizatorului tot prin SPV si transmise la ANAF prin intermediul formularului de contact din contul SPV.

Pasul 1 Descarcare C801
Pasul 2 Completare

Reprezentantul legal este persoana declarata la registrul comertului ca administrator sau reprezentant.

La completarea C801, asigurati-va ca scrieti corect seria de fabricatie a aparatului precum si numarul si data autorizatiei de distributie!

In cazul in care aparatul de marcat electronic fiscal va fi utilizat in activitatea de “comert/servicii prestate in regim ambulant sau in mijloacele de transport”se inactiveaza campurile “7. Numarul de inmatriculare al taximetrului”, “8. Judetul”, “9. Localitatea/orasul”, “10. Strada” si “11. Adresa (nr. strada, bloc, ap.)” si astfel nu este necesara completarea acestora.

In cazul in care aparatul de marcat electronic fiscal va fi utilizat in activitatea de “transport in regim de taxi”, in campul “7. Numarul de inmatriculare al taximetrului” se inscrie numarul de inmatriculare al autoturismului pe care va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal, se inactiveaza campurile “8. Judetul”, “9. Localitatea/orasul”, “10. Strada” si “11. Adresa (nr. strada, bloc, ap)” si astfel nu este necesara completarea acestora.

Pasul 3 Validare
Pasul 4 Dupa confirmare, formularul solicita atasarea arhivei ZIP.
Pasul 5 Semnare
Pasul 6 Transmitere

Formularul se semneaza digital si se transmite doar de catre persoana desemnata la ANAF sa foloseasca contul de SPV al utilizatorului amef si sa transmita declaratii (in general, contabilii au imputernicire generala pe SPV-ul clientului). In situatia in care nu sunteti persoana autorizata pe SPV -ul utilizatorului, dupa pasul 4, SALVATI cererea si transmiteti-o mai departe persoanei autorizate.

Clientii care nu au semnatura digitala, pot imputernici unitatea acreditata, dar numai cu acordul acesteia, sa semneze si sa transmita C801 sau alte documente care tin de casa de marcat. Conf art 15 alin. 9 din anexa la procedura OMFP 660/2017, pentru ca imputernicirea sa fie valabila trebuie sa contina obligatoriu specificatia ca imputernicirea este generala pentru toate operatiunile din SPV si totodata trebuie sa contina acordul cu privire la accesul la informatiile referitoare la istoricul acctiunilor anterioare din SPV a persoanei reprezentate.

Cartea de interventie si registrul special se vizeaza de catre organul fiscal competent, asa cum s-a procedat si pana acum.

 

Sursa: Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatia

    • Eroarea in declararea impozitului pe profit poate aparea in practica, mai ales atunci cand sunt implicate venituri neimpozabile, cum sunt dividendele primite de la alte persoane juridice. In cazul in care aceste venituri nu sunt excluse corect la calculul impozitului trimestrial, pot rezulta plati nejustificate catre buget. Specialisutl nostru explica in continuarea articolului cum poate fi corectata o astfel de situatie, ce formulare se folosesc si cum se reflecta ajustarile in contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016