Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801

03-Mai-2022
11417
Solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801

Conform Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania, din 1 martie 2022, solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV completand C801.

Incepand cu 1 martie 2022, solicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat, se depun doar prin SPV completand C801. Documentul in format PDF se transmite la ANAF prin intermediul SPV, sectiunea Depunere documente (nu prin intermediul formularului de contact).

C801 este cererea de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF.

Pentru a descarca Soft A, click AICI>>
Pentru a descarca Soft J, click AICI>>

Institutia face si cateva recomandari pentru unitatile acreditate pentru service, care vor sa vina in ajutorul utilizatorilor a.m.e.f. prin completarea formularului C801 si anexarea documentelor necesare precum si prin semnarea si transmiterea cererii prin SPV.

Documente ce trebuie anexate formularului C801 in arhiva ZIP, in virtutea noilor obligatii impuse autoritatilor de Legea 267/9.11.2021:

(a) copii conforme cu originalul ale facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat …..


(b) copie conforma cu originalul a procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal;
(c) copie conforma cu originalul a actului de identitate a reprezentantului legal inscris in cerere;
In cazul in care cererea se completeaza de catre un imputernicit,
(d) copie conforma cu originalul a actului de identitate cu care se legitimeaza imputernicitul inscris pe cerere, impreuna cu imputernicirea doar daca este cazul.

„Declaratia pe propria raspundere a utilizatorului” nu se ataseaza intrucat informatiile din acest document sunt cuprinse in formularul C801. 

Conformitatea cu originalul a documentelor se efectueaza prin inscrierea mentiunii „conform cu originalul” si prin semnatura. Imputernicirea nu necesita mentiunea conform cu originalul.
In situatia in care lipsesc documente din lista, ele vor fi solicitate utilizatorului tot prin SPV si transmise la ANAF prin intermediul formularului de contact din contul SPV.

Pasul 1 Descarcare C801
Pasul 2 Completare

Reprezentantul legal este persoana declarata la registrul comertului ca administrator sau reprezentant.

La completarea C801, asigurati-va ca scrieti corect seria de fabricatie a aparatului precum si numarul si data autorizatiei de distributie!

In cazul in care aparatul de marcat electronic fiscal va fi utilizat in activitatea de “comert/servicii prestate in regim ambulant sau in mijloacele de transport”se inactiveaza campurile “7. Numarul de inmatriculare al taximetrului”, “8. Judetul”, “9. Localitatea/orasul”, “10. Strada” si “11. Adresa (nr. strada, bloc, ap.)” si astfel nu este necesara completarea acestora.

In cazul in care aparatul de marcat electronic fiscal va fi utilizat in activitatea de “transport in regim de taxi”, in campul “7. Numarul de inmatriculare al taximetrului” se inscrie numarul de inmatriculare al autoturismului pe care va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal, se inactiveaza campurile “8. Judetul”, “9. Localitatea/orasul”, “10. Strada” si “11. Adresa (nr. strada, bloc, ap)” si astfel nu este necesara completarea acestora.

Pasul 3 Validare
Pasul 4 Dupa confirmare, formularul solicita atasarea arhivei ZIP.
Pasul 5 Semnare
Pasul 6 Transmitere

Formularul se semneaza digital si se transmite doar de catre persoana desemnata la ANAF sa foloseasca contul de SPV al utilizatorului amef si sa transmita declaratii (in general, contabilii au imputernicire generala pe SPV-ul clientului). In situatia in care nu sunteti persoana autorizata pe SPV -ul utilizatorului, dupa pasul 4, SALVATI cererea si transmiteti-o mai departe persoanei autorizate.

Clientii care nu au semnatura digitala, pot imputernici unitatea acreditata, dar numai cu acordul acesteia, sa semneze si sa transmita C801 sau alte documente care tin de casa de marcat. Conf art 15 alin. 9 din anexa la procedura OMFP 660/2017, pentru ca imputernicirea sa fie valabila trebuie sa contina obligatoriu specificatia ca imputernicirea este generala pentru toate operatiunile din SPV si totodata trebuie sa contina acordul cu privire la accesul la informatiile referitoare la istoricul acctiunilor anterioare din SPV a persoanei reprezentate.

Cartea de interventie si registrul special se vizeaza de catre organul fiscal competent, asa cum s-a procedat si pana acum.

 

Sursa: Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Depunere declaratii ANAF. Calendar obligatii fiscale NOIEMBRIE 2025

    • In acest articol vom vedea principalele termene fiscale din luna noiembrie pentru contribuabilii din Romania, precum depunerea declaratiilor de TVA, notificari privind regimul special pentru agricultori sau TVA la incasare, dar si situatiile centralizatoare pentru produse accizabile. Sunt evidentiate formularele necesare, categoriile de contribuabili vizate si baza legala aferenta fiecarui termen. Informatiile sunt utile pentru o buna planificare fiscala si respectarea obligatiilor legale.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016