Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contribuabilii pot deduce din impozit costurile caselor de marcat achizitionate incepand cu anul 2018

29-Sep-2020
2215
Prin Legea nr. 153/2020 publicata in M.Of. nr. 659 din 24.07.2020 s- a reglementat facilitatea fiscala privind deducerea costului de achizitie al noilor aparate de marcat electronice fiscale astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare din impozitul datorat, fie ca este vorba de impozit pe profit, impozit specific, impozit pe veniturile microintreprinderilor ori impozit pe veniturile din activitati independente. 
 
Nu este vorba de deductibilitatea cheltuielilor ci de deducerea efectiva a sumelor din impozitul datorat, inclusiv pentru aparatele de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018 si 2019. 
 
In functie de impozitul datorat, facilitatea se aplica astfel:
 
I. Platitorii de impozit pe profit
 
Aparate de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune incepand cu 01 august 2020 – cheltuielile sunt nedeductibile la calculul rezultatului fiscal insa contribuabilii scad costul de achizitie al acestor aparate din impozitul pe profit datorat pentru trimestrul in care au fost puse in functiune, in cazul in care acestia datoreaza impozit pe profit trimestrial, sau din impozitul pe profit anual, in cazul contribuabililor care aplica sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit. Sumele care nu sunt scazute se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi iar recuperarea lor se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.
 
Aparate de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, sau inainte de 01 august 2020 - la data determinarii impozitului pe profit pentru anul 2020, contribuabilii scad din impozitul pe profit si costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale cu conditia ca la data achizitiei respectivelor aparate de marcat electronice fiscale contribuabilii sa fi fost platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si plata. Costul de achizitie al acestor aparate va reprezenta sume asimilate cheltuielilor nedeductibile la calculul impozitului pe profit, dar care se scad din impozitul pe profit al anului 2020. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi iar recuperarea acestora se va efectua in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit. 
 
II. Platitorii de impozit pe veniturile microintreprinderilor
 
Aparate de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune incepand cu 01 august 2020 - costul de achizitie aferent lor acestor aparate se scade din impozitul pe veniturile microintreprinderilor in trimestrul in care au fost puse in functiune, in limita impozitului pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul respectiv. Sumele care nu sunt scazute se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive. Scaderea acestor sume din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
 
 
Aparate de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, sau inainte de 01 august 2020 - la data determinarii impozitului pe veniturile microintreprinderilor pentru trimestrul 4 al anului 2020, din impozitul pe veniturile microintreprinderilor se scade costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si al celor puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a acestei legi, cu conditia ca la data achizitiei respectivelor aparate de marcat electronice fiscale contribuabilii sa fi fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor. 
 
Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si al celor puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a acestei legi se va adauga la baza impozabila pentru trimestrul 4 al anului 2020, dar se scade din impozitul pe veniturile microintreprinderilor determinat in trimestrul respectiv. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe veniturile microintreprinderilor se reporteaza in urmatoarele 28 de trimestre consecutive recuperarea efectuandu-se la fiecare termen de plata. 
 
III. Platitorii de impozit specific
 
Contribuabilii obligati la plata impozitului specific care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale scad costul de achizitie aferent lor din impozitul specific in anul in care au fost puse in functiune, in limita impozitului specific datorat pentru anul respectiv. Sumele care nu sunt scazute se reporteaza in anul urmator, pe o perioada de 7 ani consecutivi.
 
IV. Impozit pe veniturile din activitati independente impuse in sistem real:
 
Aparate de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune incepand cu anul 2020 - la determinarea venitului net anual impozabil se adauga costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale puse in functiune in anul respectiv iar costul de achizitie al acestor aparate se deduce din impozitul anual datorat.
 
Aparate de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anii 2018 si 2019 - costul de achizitie al acestor aparate se adauga la venitul net anual impozabil determinat la art. 118 alin. (2) lit. b) la data determinarii impozitului pe venit aferent anului 2020 si se scade din impozitul pe venit calculat potrivit art. 123 alin. (1) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe venit se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi iar recuperarea lor se va efectua la fiecare termen de plata a impozitului pe venit. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilor

    • Prin Ordinul 107/2025 au fost actualizate principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici pentru anul 2024. In acest context, ANAF a actualizat PDF-ul inteligent necesar entitatilor mici, mijlocii, mari si entitatilor de interes public. Pentru microentitati, S 1005 inca nu a fost publocat de ANAF in varianta actuala. Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate...» citeste mai departe aici

  • SAF-T in 2025. Pentru D406 privind Activele NU se acorda perioada de gratie

    • SAF-T, fisierul standard international utilizat pentru transferul electronic de date si informatii contabile si fiscale de la entitatile economice catre autoritatile fiscale, a devenit obligatoriu inca din anul 2022 pentru contribuabilii mari, din 2023 pentru cei mijlocii, iar din 2025 trebuie depus si de firmele mici. Asa cum stim deja, exista si anumite perioade de gratie care sunt acordate de autoritati, insa in cazul Activelor din formular acestea nu se aplica. Prin implementarea acestui...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Raspunsuri ANAF cu privire la dublarea facturilor in SPV

    • Prin aparitia sistemului national RO e-Factura procesul de transmitere a facturilor a fost simplificat si digitalizat, iar acest lucru le-a dat mari batai de cap contribuabililor. Desi este implementat de mult timp, inca pot aparea probleme cu privire la utilizarea E-Factura. Uneori, atunci cand trebuie incarcata factura, pot aparea situatii in care aceeasi factura este incarcata de doua ori, din diverse motive tehnice sau administrative. Acest fenomen poate crea confuzie atat pentru...» citeste mai departe aici

  • Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAF

    • Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat au fost puse in dezbatere publica de ANAF, in vederea determinarii operatorilor economici care prezinta risc fiscal ridicat, prevazuti la art. 375 alin. (1 1) si la art. 435 alin. (3 1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAF Conform Referatului de Aprobare, prin O.U.G. nr.138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratie Unica. Care este plafonul minim si valoarea de plata a CASS pentru 2024

    • Anual trebuie depusa Declaratia Unica de catre persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente sau din alte surse, insa formularul a tot fost modificat de ANAF in urma ultimelor reglementari fiscale si contribuabilii trebuie sa fie atenti la acest aspect. Este important ca declaratia sa fie completata corespunzator, mai ales ca apar tot timpul schimbari la contributiile la asigurarile sociale (CASS) si (CAS). In plus, a fost modificat salariul minim pe economie si...» citeste mai departe aici

  • Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAF

    • In cazul depunerii situatiilor financiare anuale, ONG-urile au obligatia de a depune si declaratia cu situatia de trezorerie. Iar prin prezentul proiect se reglementeaza aspectele care vizeaza formatul declaratiei mentionate, precum si conditiile de intocmire si depunere a acesteia pentru anul 2024. Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAF Potrivit art. 34 alin. (31) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016