Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Microintreprindere: etapele trecerii la casa de marcat cu jurnal electronic

05-Oct-2018
4333

Care sunt etapele care trebuie parcurse de o microintreprindere care trebuie sa treaca la casa de marcat cu jurnal electronic? Aceasta este intrebarea la care vor raspunde specialistii nostri, in cele ce urmeaza.

Raspunsul specialistului

Dupa achizitionarea casei de marcat cu jurnal electronic, societatea va depune la organul fiscal Cererea de atribuire a numarului unic de identificare fiscala - formularul C801. In urma acestei cereri, organul fiscal emite ”Certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”. Certificatul se elibereaza in termen de 2 zile de la depunerea cererii.

Numarul unic de identificare va fi inscris de tehnicianul de service in memoria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal la instalarea acestuia. Dupa instalarea aparatului de marcat electronic fiscal, societatea va prezenta organului fiscal competent cartea de interventii a aparatului si registrul special.Organul fiscal competent inscrie in cartea de interventii numarul de pagini, aplicand stampila, si vizeaza registrul special pe ultima pagina.

Ulterior se vor raporta datele catre ANAF prin declaratiile A4200/A4203, F4109 - pentru casele de marcat neutilizate. Pentru validarea fisierelor extrase de pe aparatele de marcat cu jurnal electronic, impachetarea lor intr-un document PDF si semnarea electronica a documentului, in vederea depunerii lui pe portalul e-guvernare, se foloseste aplicatia DUKIntegrator - un program pus la dispozitie de ANAF. Adresa de descarcare si indicatii de folosire a acestui program se regasesc in Instructiuni pentru depunerea declaratiei A4200. Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica).

Microintreprinderea care achizitioneaza case de marcat poate deduce valoarea de achizitie a acestora din baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Deducerea se efectueaza in conformitate cu documentul justificativ, in trimestrul in care au fost puse in functiune, potrivit legii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Microintreprindere: etapele trecerii la casa de marcat cu jurnal electronic":
Rating:

Nota: 2.41 din 11 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Evidenta fiscala a operatiunilor intracomunitare cu bunuri. Regim TVA
    • O societate care efectueaza achizitii / livrari intracomunitare trebuie sa evidentieze aceste tranzactii intr-un registru (registrul achizitiilor UE)? Este obligatoriu acest registru? Daca da cum se evidentiaza in registru tranzactiile? Raspunsul consultantului fiscal Amelia Dumitras: Pentru operatiunile intracomunitare cu bunuri efectuate in sistemul normal de livrare/achizitie nu este obligatorie organizarea unei evidente fiscale distincte, cu exceptia jurnalelor pentru TVA, necesare pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea care acorda ZILE LIBERE parintilor a fost actualizata. Evita AMENZILE si aplica in mod corect regulile
    • In perioada pandemiei si in perioada post-pandemica au fost adoptate multe acte legislative, insa au fost alcatuite in graba si multe aspecte esentiale au fost omise. Acesta este si cazul Legii 19/2020, care prevede prelungirea zilelor libere pentru parinti pana la sfarsitul anului scolar – 31 august 2020. Contribuabilii pot face greseli de interpretare, aplicand legea incorect si astfel vor fi sanctionati de inspectorii ANAF si ITM. ATENTIE! Cuantumul amenzilor poate ajunge si la 10.000...» citeste mai departe aici

  • Completarea Declaratiei IMM Invest Romania. Depunere situatii financiare (Informare FNGCIMM)
    • Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii a transmis recent, printr-un comunicat de presa, o informare pentru aplicatii IMM Invest, cu privire la termenul de depunere a situatiilor financiare si completarea Declaratiei IMM. In contextul prelungirii termenului de depunere a situatiilor la ANAF, daca situatiile financiare aferente anului 2019 nu au fost inca depuse, este permisa utilizarea datelor corespunzatoare din ultimele situatii financiare...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016