Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Microintreprindere: etapele trecerii la casa de marcat cu jurnal electronic

05-Oct-2018
4546

Care sunt etapele care trebuie parcurse de o microintreprindere care trebuie sa treaca la casa de marcat cu jurnal electronic? Aceasta este intrebarea la care vor raspunde specialistii nostri, in cele ce urmeaza.

Raspunsul specialistului

Dupa achizitionarea casei de marcat cu jurnal electronic, societatea va depune la organul fiscal Cererea de atribuire a numarului unic de identificare fiscala - formularul C801. In urma acestei cereri, organul fiscal emite ”Certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”. Certificatul se elibereaza in termen de 2 zile de la depunerea cererii.

Numarul unic de identificare va fi inscris de tehnicianul de service in memoria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal la instalarea acestuia. Dupa instalarea aparatului de marcat electronic fiscal, societatea va prezenta organului fiscal competent cartea de interventii a aparatului si registrul special.Organul fiscal competent inscrie in cartea de interventii numarul de pagini, aplicand stampila, si vizeaza registrul special pe ultima pagina.

Ulterior se vor raporta datele catre ANAF prin declaratiile A4200/A4203, F4109 - pentru casele de marcat neutilizate. Pentru validarea fisierelor extrase de pe aparatele de marcat cu jurnal electronic, impachetarea lor intr-un document PDF si semnarea electronica a documentului, in vederea depunerii lui pe portalul e-guvernare, se foloseste aplicatia DUKIntegrator - un program pus la dispozitie de ANAF. Adresa de descarcare si indicatii de folosire a acestui program se regasesc in Instructiuni pentru depunerea declaratiei A4200. Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica).

Microintreprinderea care achizitioneaza case de marcat poate deduce valoarea de achizitie a acestora din baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Deducerea se efectueaza in conformitate cu documentul justificativ, in trimestrul in care au fost puse in functiune, potrivit legii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Microintreprindere: etapele trecerii la casa de marcat cu jurnal electronic":
Rating:

Nota: 2.41 din 11 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Reminder ANAF! 20 ianuarie -termen limita pentru depunerea a patru formulare fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 20 ianuarie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul A4200 -pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate electronice de marcat fiscale aprobate prin H.G. nr. 479/2003, pentru...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2021, noi modificari privind recalcularea contributiilor sociale in cursul anului
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 33 din 12 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 14 din 7 ianuarie 2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice” . Noul formular 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale...» citeste mai departe aici

  • Esalonare la plata. Care sunt consecintele pentru neplata sumelor ?
    • Societatea comerciala AG a obtinut esalonarea la plata o obligatiilor fiscale aferente perioadei martie-octombrie 2020. Avand in vedere faptul ca a fost prelungit termenul pentru depunerea cererilor pentru esalonarea la plata pana la 31 martie 2021, societatea comerciala AG poate solicita esalonarea la plata a obligatiilor fiscale aferente perioadei noiembrie 2020-februarie 2021? Daca nu poate achita obligatiile fiscale pentru lunile noiembrie 2020 - februarie 2021, achita penalitati si dobanzi,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016