
Atentie contabili!
Codul Fiscal s-a modificat in 2021!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi
Care sunt etapele care trebuie parcurse de o microintreprindere care trebuie sa treaca la casa de marcat cu jurnal electronic? Aceasta este intrebarea la care vor raspunde specialistii nostri, in cele ce urmeaza.
Dupa achizitionarea casei de marcat cu jurnal electronic, societatea va depune la organul fiscal Cererea de atribuire a numarului unic de identificare fiscala - formularul C801. In urma acestei cereri, organul fiscal emite ”Certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”. Certificatul se elibereaza in termen de 2 zile de la depunerea cererii.
Numarul unic de identificare va fi inscris de tehnicianul de service in memoria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal la instalarea acestuia. Dupa instalarea aparatului de marcat electronic fiscal, societatea va prezenta organului fiscal competent cartea de interventii a aparatului si registrul special.Organul fiscal competent inscrie in cartea de interventii numarul de pagini, aplicand stampila, si vizeaza registrul special pe ultima pagina.
Ulterior se vor raporta datele catre ANAF prin declaratiile A4200/A4203, F4109 - pentru casele de marcat neutilizate. Pentru validarea fisierelor extrase de pe aparatele de marcat cu jurnal electronic, impachetarea lor intr-un document PDF si semnarea electronica a documentului, in vederea depunerii lui pe portalul e-guvernare, se foloseste aplicatia DUKIntegrator - un program pus la dispozitie de ANAF. Adresa de descarcare si indicatii de folosire a acestui program se regasesc in Instructiuni pentru depunerea declaratiei A4200. Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica).
Microintreprinderea care achizitioneaza case de marcat poate deduce valoarea de achizitie a acestora din baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Deducerea se efectueaza in conformitate cu documentul justificativ, in trimestrul in care au fost puse in functiune, potrivit legii.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Codul Fiscal s-a modificat in 2021!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi
Intrebare: Factura de voucher retur emisa de catre Emag o vom inregistra doar prin note contabile fara a fi nevoiti sa o inregistram ca si intrare ce va fi transmisa in D394?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: In cazul in care se acorda bonus salarial pentru anul 2020 la provizionul inregistrat (6812 = 1518), pe langa valoarea bruta a bonusului se adauga si valoarea contributiilor asiguratorii in munca?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<