Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Microintreprindere: etapele trecerii la casa de marcat cu jurnal electronic

05-Oct-2018
3954

Care sunt etapele care trebuie parcurse de o microintreprindere care trebuie sa treaca la casa de marcat cu jurnal electronic? Aceasta este intrebarea la care vor raspunde specialistii nostri, in cele ce urmeaza.

Raspunsul specialistului

Dupa achizitionarea casei de marcat cu jurnal electronic, societatea va depune la organul fiscal Cererea de atribuire a numarului unic de identificare fiscala - formularul C801. In urma acestei cereri, organul fiscal emite ”Certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”. Certificatul se elibereaza in termen de 2 zile de la depunerea cererii.

Numarul unic de identificare va fi inscris de tehnicianul de service in memoria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal la instalarea acestuia. Dupa instalarea aparatului de marcat electronic fiscal, societatea va prezenta organului fiscal competent cartea de interventii a aparatului si registrul special.Organul fiscal competent inscrie in cartea de interventii numarul de pagini, aplicand stampila, si vizeaza registrul special pe ultima pagina.

Ulterior se vor raporta datele catre ANAF prin declaratiile A4200/A4203, F4109 - pentru casele de marcat neutilizate. Pentru validarea fisierelor extrase de pe aparatele de marcat cu jurnal electronic, impachetarea lor intr-un document PDF si semnarea electronica a documentului, in vederea depunerii lui pe portalul e-guvernare, se foloseste aplicatia DUKIntegrator - un program pus la dispozitie de ANAF. Adresa de descarcare si indicatii de folosire a acestui program se regasesc in Instructiuni pentru depunerea declaratiei A4200. Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica).

Microintreprinderea care achizitioneaza case de marcat poate deduce valoarea de achizitie a acestora din baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Deducerea se efectueaza in conformitate cu documentul justificativ, in trimestrul in care au fost puse in functiune, potrivit legii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Microintreprindere: etapele trecerii la casa de marcat cu jurnal electronic":
Rating:

Nota: 2.41 din 11 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • REMINDER: Termenul de depunere a Declaratiei speciale de TVA pentru trimestrul precedent
    • Potrivit calendarului obligatiilor fiscale pus la dispozitie de ANAF, contribuabilii au luni - 22 iulie 2019 - termenul final pentru depunerea Declaratiei speciale de taxa pe valoarea adaugata pentru trimestrul precedent (sistem VOES). Declaratia speciale de taxa pe valoarea adaugata pentru trimestrul precedent trebuie depusa de urmatoarele categorii de contribuabili: Persoanele impozabile nestabilite in U.E. care presteaza servicii electronice de telecomunicatii, de radiodifuziune si...» citeste mai departe aici

  • Ce venituri pot fi cumulate cu pensia anticipata
    • "O persoana pensionata anticipat partial poate cumula pensia cu venituri obtinute in baza unui contract de administrare intr-o societate? Nu contravine legislatiei in vigoare? Sunt considerate venituri din activitati independente?" Acesta este subiectul pe care il trateaza consilierul nostru juridic in studiu de caz de astazi. Raspunsul specialistului Legea 263/2010 privind sistemul unitare de pensii publice nu reglementeaza cumulul pensiei anticipate cu referire la fiecare categorie de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul modifica Normele de acordare a biletelor de transport gratuit pentru persoanele cu handicap
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri - 17 iulie, o hotarare potrivit careia biletele de calatorie gratuita pentru persoanele cu handicap pot fi ridicate si distribuite acestora si de organizatiile neguvernamentale care le protejeaza si promoveaza drepturile. Mai exact, este vorba de o hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind modalitatea de acordare a drepturilor la transport interurban gratuit persoanelor cu handicap, aprobate prin HG nr. 1017/2018. Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Fermierii pot obtine 15.000 de euro de la stat. AFIR arata care sunt conditiile. Ghidul solicitantului
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) lanseaza, luni - 22 iunie, sesiunea de primire a solicitarilor de finantare pentru dezvoltarea fermelor mici, prin submasura 6.3 din Programul National de Dezvoltare Rurala 2014 – 2020 (PNDR 2020). Prin aceasta masura se pot accesa fonduri in valoare fixa de 15.000 de euro, complet nerambursabili. Fermierii care doresc finantare de la stat 100% nerambursabila, in valoare de 15.000 de euro, trebuie sa depuna solicitarile on-line pe...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016