
Raportul Special
realizat de specialisti
Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200?
Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date in aplicarea O.U.G. nr. 28/1999, aprobate prin H.G. nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.
Astfel, conform art. 33 pct. b) lit. c) din Norme aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa asigure posibilitatea de corectie a erorilor numai inainte de emiterea bonului fiscal. Corectarea unei erori sau anularea unei vanzari se evidentiaza pe bonul fiscal si se poate efectua numai cu conditia ca valoarea totala a acestuia sa nu devina negativa. Daca aparatul permite reduceri/majorari de sume, acestea sunt explicitate in bonul fiscal.
De asemenea, potrivit art. 34 lit. c) si f) din aceleasi Norme, printre functiile interzise aparatelor de marcat electronice fiscale se numara si emiterea de bonuri fiscale cu valori totale negative ori corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal.
Ca atare, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal se va proceda conform art. 36 din Norme, respectiv prin intocmirea unui dosar care sa cuprinda:
- sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
- decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
- copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Corectia nefiind evidentiata prin emiterea unui alt bon fiscal cu ajutorul casei de marcat, nu se evidentiaza nici in declaratia A4200 continand colectia de fisiere XML reprezentand fiecare o zi fiscala (indicativ A4203) si un fisierul XML rezumat al perioadei numit opis sau registru (indicativ A4200), create de aparatul de marcat electronic fiscal si validate prin aplicatia A4200 intr-un singur document reprezentat de declaratia A4200.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Sediu secundar. Cum va proceda in ce priveste autorizatia de functionare si declararea punctului fiscal?Proiect: Aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscaleIn atentia utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale. Obligatii pe care le aveti de la 1 martie!AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de returPrestari servicii de transport. Care sunt implicatiile TVA?Ultimele articole
Bon fiscal fara cod QR. Poate fi deductibil dupa data de 1 septembrie 2025?Bonul fiscal. De la 1 septembrie 2025 se aplica amenzi de pana la 4.000 lei pentru bonuri fara cod QRBonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Case de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Articole similare
Antifrauda va monitoriza unele societati 24 de ore din 24. Operatiunea Cristal a inceput!Emitere BON FISCALDefectiuni ale casei de marcat fiscale. Cum tinem evidenta operatiunilor?Proces-verbal de reducere preturi. Care va fi regimul fiscal?Bonul fiscal. Cum se inregistreaza o achizitie in baza unui BON FISCAL daca NU exista facturaUltimele articole
Declaratia 394. Cum sa raportati in D394 bonurile fiscale pentru a evita dublarea lorBON FISCAL fara cod QR. Poate fi deductibil dupa data de 1 septembrie 2025?BON FISCAL ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?Bonul fiscal. Sunt considerate facturi simplificate bonurile sub 100 euro? Cum vor fi raportate in D394?Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziArticole similare
Casa de marcat. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaNeutilizare casa de marcat si incasari eronate. Obligatii pentru operatorii economiciMinisterul Finantelor: Casele electronice de marcat vor fi conectate la serverele ANAF incepand cu 1 iulieFirme care NU au depus declaratia A4200. Ce sanctiuni se aplicaReminder ANAF! 20 ianuarie -termen limita pentru depunerea a patru formulare fiscale -Ultimele articole
Case de marcat neconectate la internet. Este necesara depunerea declaratiei A4200 pentru bonurile care nu au fost trimise catre ANAF?Depunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabiliDeclaratia A4200 care contine datele inregistrate de casele de marcat trebuie depusa pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportareOBLIGATII declarative pentru utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale. ANAF a publicat lista20 octombrie - termen limita pentru depunerea a doua declaratii fiscaleSfaturi de la experti
Calculul TVA de plata prin D311
Intrebare: Societatea a avut codul de TVA anulat, incepand cu 1 ianuarie 2024 si s-a facturat fara TVA (acesta s-a considerat valoarea finala). Pentru a reactiva codul de TVA trebuie sa depunem declaratia 311 si sa colectam TVA-ul. Valoarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Am primit in luna septembrie o factura de la un furnizor care aplica sistemul de TVA la incasare, factura care a fost achitata in cursul aceleasi luni. In decontul de TVA aceasta factura a fost inregistrata la randul 24 impreuna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA