Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Defectiuni ale casei de marcat fiscale. Cum tinem evidenta operatiunilor?

27-Mai-2014
20071

 


In situatia in care exista defectiuni ale casei de marcat sau este produsa orice alta situatie in care nu poate fi utilizata casa de marcat, se utilizeaza registrul special in care se trec produsele vandute sau facturile emise la cererea clientilor.

Vom vedea daca ase emite si chitanta pentru produsele vandute astfel incat sa apara incasarile in registrul de casa.

De asemenea, pentru a scadea din gestiune produsele vandute (din programul contabil), vom stabili daca e corecta emiterea de facturi tuturor clientilor si inregistrarea facturilor in registrul special si ulterior si in programul contabil.

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Vezi detalii
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Vezi detalii


Vom stabili daca exista o alta modalitate de a scadea produsele in programul contabil fara a emite facturi tuturor clientilor.

Potrivit prevederilor art. 1, alin. (1). (3), (4) din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare:
(1) Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

(3) Aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori autorizati. Distribuitorul autorizat are dreptul de a comercializa aparatele de marcat electronice fiscale, inclusiv produsele complementare acestora, pentru care a obtinut avizul, precum si obligatia sa asigure service la aceste aparate atat in mod direct, cat si prin alti operatori economici acreditati de catre acesta. In situatia defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale utilizatorii sunt obligati ca in momentul constatarii defectiunii sa anunte distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau, dupa caz, unitatea de service acreditata a acestui distribuitor autorizat.

(4) Pana la repunerea in functiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici utilizatori (proprietarii casei de marcat) sunt obligati sa inregistreze intr-un registru, special intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita facturi fiscale pentru respectivele operatiuni, la cererea clientului.

Registrul special si raportul fiscal de inchidere zilnica sunt documente avute in vedere de catre organele fiscale cu ocazia verificarii veniturilor care stau la baza determinarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat. Registrul special se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 10 ani, iar raportul fiscal de inchidere zilnica, pe o perioada de 5 ani. (art. 4, alin.(4) din OUG 28/1999)

Articolul 6 din HG 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, precizeaza urmatoarele aspecte:

(1) in situatia defectarii aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii consemneaza in cartea de interventii a aparatului de marcat electronic fiscal, data si ora la care au anuntat defectarea acestuia si pastreaza confirmarea scrisa, respectiv telex, fax sau altele asemenea, privind anuntarea defectarii aparatului de marcat electronic fiscal.

(2) Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii, cu exceptia taximetristilor, inregistreaza tranzactiile efectuate in aceasta perioada in registrul special, care se completeaza fara stersaturi sau fara spatii neutilizate.

(4) Registrul special va avea paginile numerotate, va fi sigilat si va fi stampilat de catre organul fiscal la care utilizatorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, cu precizarea numarului de pagini continut de acesta, si va fi prezentat de catre utilizator, cu exceptia taximetristilor, pentru vizare o data cu depunerea declaratiei de instalare a aparatului la organul fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat acesta.

(5) La repunerea in functiune a aparatului tehnicianul unitatii de service acreditate, denumit in continuare tehnician de service, consemneaza in registrul special, dupa ultima inregistrare a tranzactiilor efectuate de utilizator, data si ora inceperii functionarii aparatului, sub semnatura si numele in clar ale tehnicianului de service.

De asemenea, articolul 8 din HG 479/2003 reglementeaza urmatoarele aspecte:

(1) in situatia intreruperii curentului electric in momentul emiterii unui bon fiscal, acesta se pastreaza de catre utilizator impreuna cu raportul fiscal de inchidere zilnica;

(3) in registrul special, inainte de inregistrarea tranzactiilor, se noteaza data si ora intreruperii curentului electric, iar in final, data si ora la care aparatul incepe sa functioneze, sub semnatura si stampila utilizatorului (proprietarului casei de marcat).

Registrele speciale tiparite conform modelului prevazut in anexa nr. 2 a la normele metodologice aprobate prin HG 479/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 12 mai 2003, aflate in dotarea utilizatorilor la data intrarii in vigoare a HG 2398/2004, pot fi folosite pana la completarea tuturor paginilor acestora. (ANEXA 2 a) la normele metodologice).

Concluzii:

Evident pentru a reflecta in Registru de casa si in contabilitate incasarile, trebuie sa emiteti chitante.Facturile fiscale vor fi emise numai la cererea clientilor. Pe baza inregistrarilor detalitate din Registrul special puteti descarca din gestiune produsele vandute.La sfarsitul zilei, produsele care nu au fost facturate pot fi inregistrate intr-un borderou care va fi predat la contbilitate pentru descarcarea gestiunii.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Defectiuni ale casei de marcat fiscale. Cum tinem evidenta operatiunilor?":
Rating:

Nota: 3.92 din 55 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plata TVA defalcata: Optionala in stadiu de proiect, realitatea "obligatorie" si capcanele practice
    • Dupa cum stim, ideea initiala a guvernului de a face obligatoriu din 2018 mecanismul de plata a TVA defalcata a starnit multe proteste si discutii in ultimele luni. Drept rezultat, guvernul a promis ca va modifica OG23 si ca va face acest mecanism optional din 2018. Desi, momentan, Monitorul Oficial contine in continuare doar versiunea obligatorie si nu pe cea optionala, oamenii de afaceri romani si straini - crezand ca problema TVA e ca si rezolvata - si-au indreptat atentia catre alte probleme...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ITM privind negocierea colectiva pentru punerea in aplicare a prevederilor OUG 79/2017
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Alba aduce la cunostinta angajatorilor ca potrivit art.VII din OUG 82/2017, pentru modificarea si completarea unor acte normative, au obligatia sa initieze negocierea colectiva pentru punerea in aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta nr.79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Aceasta obligatie revine angajatorilor indiferent de numarul salariatilor. In unitatile in care nu exista contact colectiv de munca, pentru...» citeste mai departe aici

  • Guvernul ar trebui sa modifice din nou Codul fiscal saptamana viitoare, spune Teodorovici
    • Eugen Teodorovici, presedintele Comisiei de buget-finante din Senat, dupa o sedinta in care s-au discutat amendamentele aduse OUG 79/2017 privind modificarea legislatiei fiscale, a declarat ca Guvernul ar trebui sa modifice din nou Codul fiscal saptamana viitoare, prin ordonanta de urgenta, si sa nu astepte ca Parlamentul sa faca schimbarile prin care vor fi inlaturate efectele negative. "Astazi, la Comisia de buget-finante nu au votat nimic, am discutat toate amendamentele propuse si...» citeste mai departe aici

  • Olguta Vasilescu: Noi n-am spus niciodata ca prin acest transfer de contributii cresc salariile
    • Ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu, a declarat recent, la o emisiunea televizata, ca bugetarii vor primi cu 4% mai mult pe luna de anul viitor, dupa ce salariile brute le vor fi majorate cu 25%. Intrebata daca trecerea contributiilor de la angajator la angajat va afecta salariile, Olguta Vasilescu a subliniat ca "Nu scad salariile, in niciun caz din aceasta cauza. Noi am spus de nu stiu cate ori si am facut un miliard de calcule cu liderii de sindicat. Am avut o intalnire cu liderii de...» citeste mai departe aici

  • Consiliul IMM-urilor: Modificarile Codului fiscal nu au respectat normele de tehnica legislativa si principiile fiscalitatii
    • Modificarile/complertarile Codul fiscal nu au respectat normele de tehnica legislativa si principiile fiscalitatii si dialogului social: Normele de tehnica legislativa instituite prin art. 91 din Legea nr. 346/ 2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit cu care: "(1) Pentru asigurarea unui mediu favorabil initierii si dezvoltarii afacerilor, in procesul de elaborare a actelor normative care au impact...» citeste mai departe aici

  • S-a lansat proiectul pilot Educatia Fiscala Digitala pentru Tineri Europeni
    • Europa utilizeaza noi mijloace educationale pentru dezvoltarea spiritului civic. Dand curs unei initiative a Parlamentului European, Directia Generala Impozitare si Uniune Vamala (DG TAXUD) a lansat proiectul TAXEDU - "Digital Tax Education for young people in Europe" - Educatia Fiscala Digitala pentru Tineri Europeni. Proiectul este menit sa imbunatateasca nivelul de educatie al copiilor, adolescentilor si tinerilor europeni in ceea ce priveste sistemul taxelor si impozitelor. Informatiile...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"