Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Defectiuni ale casei de marcat fiscale. Cum tinem evidenta operatiunilor?

27-Mai-2014
24920

 


In situatia in care exista defectiuni ale casei de marcat sau este produsa orice alta situatie in care nu poate fi utilizata casa de marcat, se utilizeaza registrul special in care se trec produsele vandute sau facturile emise la cererea clientilor.

Vom vedea daca ase emite si chitanta pentru produsele vandute astfel incat sa apara incasarile in registrul de casa.

De asemenea, pentru a scadea din gestiune produsele vandute (din programul contabil), vom stabili daca e corecta emiterea de facturi tuturor clientilor si inregistrarea facturilor in registrul special si ulterior si in programul contabil.



Vom stabili daca exista o alta modalitate de a scadea produsele in programul contabil fara a emite facturi tuturor clientilor.

Potrivit prevederilor art. 1, alin. (1). (3), (4) din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare:
(1) Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

(3) Aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori autorizati. Distribuitorul autorizat are dreptul de a comercializa aparatele de marcat electronice fiscale, inclusiv produsele complementare acestora, pentru care a obtinut avizul, precum si obligatia sa asigure service la aceste aparate atat in mod direct, cat si prin alti operatori economici acreditati de catre acesta. In situatia defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale utilizatorii sunt obligati ca in momentul constatarii defectiunii sa anunte distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau, dupa caz, unitatea de service acreditata a acestui distribuitor autorizat.

(4) Pana la repunerea in functiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici utilizatori (proprietarii casei de marcat) sunt obligati sa inregistreze intr-un registru, special intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita facturi fiscale pentru respectivele operatiuni, la cererea clientului.

Registrul special si raportul fiscal de inchidere zilnica sunt documente avute in vedere de catre organele fiscale cu ocazia verificarii veniturilor care stau la baza determinarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat. Registrul special se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 10 ani, iar raportul fiscal de inchidere zilnica, pe o perioada de 5 ani. (art. 4, alin.(4) din OUG 28/1999)

Articolul 6 din HG 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, precizeaza urmatoarele aspecte:

(1) in situatia defectarii aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii consemneaza in cartea de interventii a aparatului de marcat electronic fiscal, data si ora la care au anuntat defectarea acestuia si pastreaza confirmarea scrisa, respectiv telex, fax sau altele asemenea, privind anuntarea defectarii aparatului de marcat electronic fiscal.

(2) Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii, cu exceptia taximetristilor, inregistreaza tranzactiile efectuate in aceasta perioada in registrul special, care se completeaza fara stersaturi sau fara spatii neutilizate.

(4) Registrul special va avea paginile numerotate, va fi sigilat si va fi stampilat de catre organul fiscal la care utilizatorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, cu precizarea numarului de pagini continut de acesta, si va fi prezentat de catre utilizator, cu exceptia taximetristilor, pentru vizare o data cu depunerea declaratiei de instalare a aparatului la organul fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat acesta.

(5) La repunerea in functiune a aparatului tehnicianul unitatii de service acreditate, denumit in continuare tehnician de service, consemneaza in registrul special, dupa ultima inregistrare a tranzactiilor efectuate de utilizator, data si ora inceperii functionarii aparatului, sub semnatura si numele in clar ale tehnicianului de service.

De asemenea, articolul 8 din HG 479/2003 reglementeaza urmatoarele aspecte:

(1) in situatia intreruperii curentului electric in momentul emiterii unui bon fiscal, acesta se pastreaza de catre utilizator impreuna cu raportul fiscal de inchidere zilnica;

(3) in registrul special, inainte de inregistrarea tranzactiilor, se noteaza data si ora intreruperii curentului electric, iar in final, data si ora la care aparatul incepe sa functioneze, sub semnatura si stampila utilizatorului (proprietarului casei de marcat).

Registrele speciale tiparite conform modelului prevazut in anexa nr. 2 a la normele metodologice aprobate prin HG 479/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 12 mai 2003, aflate in dotarea utilizatorilor la data intrarii in vigoare a HG 2398/2004, pot fi folosite pana la completarea tuturor paginilor acestora. (ANEXA 2 a) la normele metodologice).

Concluzii:

Evident pentru a reflecta in Registru de casa si in contabilitate incasarile, trebuie sa emiteti chitante.Facturile fiscale vor fi emise numai la cererea clientilor. Pe baza inregistrarilor detalitate din Registrul special puteti descarca din gestiune produsele vandute.La sfarsitul zilei, produsele care nu au fost facturate pot fi inregistrate intr-un borderou care va fi predat la contbilitate pentru descarcarea gestiunii.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Defectiuni ale casei de marcat fiscale. Cum tinem evidenta operatiunilor?":
Rating:

Nota: 3.87 din 56 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016