Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Spatiu inchiriat. Cum gestionam operatiunile prin casa de marcat si registrul de casa?

03-Oct-2014
4988
In randurile de mai jos, facem referire la o societate care a inchiriat doua spatii la etaje diferite intr-un spatiu comercial mai mare in cadrul caruia deruleaza activitati. Firma a inregistrat la Registrul Comertului ambele puncte de lucru.

Vom vedea daca firma trebuie sa achizitioneze case de marcat pentru ambele spatii sau daca pot plati clientii la un singur punct de lucru, urmand ca ulterior sa aleaga spatiul inchiriat (folosit ca sali de fitness).

In concret, vom vedea daca se poate intocmi un singur registru de casa pentru cele doua etaje.


Avand in vedere ca activitatea se desfasoara intr-o singura cladire, dar in doua spatii in locatii independente, este bine sa aveti case de marcat separate. Acest lucru presupune un cost mai mare pentru achizitionarea si fiscalizarea caselor de marcat si eventual personal suplimentar pe post de casier, dar veti avea avantajul sa urmariti mai usor rezultatele.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Incetare intreprindere individuala O intreprindere individuala are stoc de marfa la 31.12.2024 - 550.000 lei. Nu mai are nici un fel de activitate din luna aprilie 2024. Doreste sa inchida activitatea anul acesta...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare cladire veche si terenuri Detinem un imobil cu terenul aferent si alte doua terenuri amenajate ca parcare, respectiv teren de tenis. Intentionam sa vindem intreaga investitie. Mentionez ca cladirea este mai...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Apartament inchiriat in regim hotelier. Proprietar persoana fizica Un client detine un apartament cu o camera, baie si bucatarie, care este inchiriat in regim hotelier, inregistrat pe persoana fizica, cu casa de marcat si factura. Apartamentul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Modificarea datelor declarate in Sistemul RO e-Transport In luna mai au fost transmise in RO e-Transport datele pentru obtinerea codului UIT cu valoarea in EUR, corect valoarea trebuia transmisa in lei, cantitatile declarate au fost...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regimul TVA al asigurarilor In cadrul unui contract de leasing operational extern avand ca obiect un camion, am primit de la partenerul din Cehia o factura care cuprinde urmatoarele elemente: -rate leasing in...citeste mai mult

Se poate utiliza si o singura casa de marcat, tinand cont ca sunt in aceeasi cladire si au acelasi serviciu ca obiect ,dar va fi mai complicat pentru clienti, care vor achita la etajul unde se afla casa de marcat, iar apoi se vor deplasa la celalalt etaj .

Registrul de casa se va intocmi separat doar daca aveti declarate puncte de lucru cu certificat fiscal, altfel veti avea doar un singur registru de casa pentru activitatea respectiva,evidentiind incasarile distinct pe fiecare punct de lucru.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016