Noutati privind inregistrarea contractelor de inchiriere
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfarsitul anului 2011, incepand cu anul fiscal 2012 au obligatia sa declare aceste venituri care sunt definite ca venituri din activitati independente. Numarul de cinci contracte de inchiriere sau subinchiriere reprezinta contractele aflate in derulare la 31 decembrie 2011.
Inregistrarea contractelor de inchiriere si procedura declararii veniturilor Persoanele fizice prevazute mai sus au obligatia de a inregistra contractele de inchiriere/ subinchiriere, la organul fiscal competent si anume:
- administratia fiscala unde contribuabilul are adresa sau unde locuieste efectiv pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;
- administratia fiscala in a carei raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru ceilalti contribuabili persoane fizice.
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Formularul A1 Un PFA ar dori sa angajeze un salariat si sa il detaseze cu serviciul in strainatate, in Uniunea Europeana. Are nevoie de formularul 1A pentru angajatul respectiv? Si daca da, va...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Deductibilitate cheltuiala cont 664 Revin cu rugamintea de a imi spune daca aceasta pierdere financiara reprezinta o cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit-baza legala. In ultimul paragraf faceti...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Inregistrare marca firma in SUA Am primit o factura de la un furnizor din USA reprezentand contravaloare inregistrare marca firma in sistemul american. Cum se inregistreaza in evidenta contabila aceasta factura?citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Achizitie servicii din afara UE Factura achizitie tik tok cu taxe promovare cu cod de GB ( non UE), la tva 0. Eu sunt platitoare de tva. Cum o inregistrez? Trebuie sa apara in 394 si o trec la taxare inversa?citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Important! Persoanele fizice fara
domiciliu fiscal in Romania ale caror contracte de inchiriere se afla in raza teritoriala a mai multor organe fiscale, au obligatia sa desemneze o sursa principala de venit, iar inregistrarea contractelor si declararea veniturilor se va face la organul fiscal pe teritoriul caruia se afla sursa principala de venit.
Declararea veniturilor Odata cu inregistrarea contractelor se depune "Declaratia privind venitul estimat", cod 220, pentru activitati independente, pana la 15 ianuarie 2012.
In urma depunerii declaratiei estimative, organul fiscal competent stabileste platile anticipate si emite Decizia de impunere pentru plati anticipate cu titlul de impozit pentru anul 2012. Termenul limita pentru platile anticipate de impozit este data de 25 a ultimei luni din fiecare trimestru (25 martie, 25 iunie, 25 septembrie, 25 decembrie).
Pentru regularizarea impozitului,persoanele fizice au obligatia sa depuna "Declaratia privind veniturile realizate" cod 200 pana la 25 mai 2013.
Organizarea contabilitatii Persoanele fizice stabilesc venitul net in sistem real si conduc contabilitatea in partida simpla conform Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla.
Documentul principal pe baza caruia se tine evidenta veniturilor si cheltuielilor este Registrul jurnal de incasari si plati. Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul brut reprezinta totalitatea sumelor incasate in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura. Acesta se majoreaza cu valoarea cheltuielilor care, conform dispozitiilor legale, erau in sarcina proprietarului, daca sunt efectuate de cealalta parte contractanta (exemplu: modernizari, reparatii, inlocuirea unor componente importante etc.). Pentru a fi deduse, cheltuielile aferente veniturilor trebuie:
- sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului si justificate prin documente;
- sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursului caruia au fost platite.
Evidenta contabila in partida simpla a cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, in functie de natura lor: cheltuieli cu reparatii, zugraveli exterioare, cheltuieli cu instalatii electrice, termice, canalizare etc.
Sursa: Finante Valcea
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna decembrie, fara a denatura declaratiile trimise. Insa, inregistrarea ajustarii la TVA (635 = 4426) aferenta marfii lipsa o vom face tot in luna decembrie si o raportam la regularizari pe urmatorul decont? Sau putem inregistra nota contabila 635 = 4426 aferenta lipsei de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intarziere declarare modificare perioada fiscala
Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial in anul 2024 a depasit plafonul pentru TVA trimestrial in cursul anului 2024. Pana pe 15 ianuarie 2025, trebuia sa depuna formularul D700 pentru a trece la TVA lunar. Societatea nu a depus declaratia in termenul legal. Cum trebuie sa procedeze in continuare? Trebuie sa depuna D700 cu intarziere sau sa astepte ca ANAF sa procedeze la schimbarea din oficiu?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Tratament fiscal tva cesiune imobilizari necorporale
Intrebare: O societate comerciala platitoare de TVA si impozit pe profit detine in patrimoniu marci comerciale inregistrate la OSIM si domenii web pe care doreste sa le transfere din patrimoniu catre o alta societate comerciala, platitoare de TVA. Mentionez ca societatile nu sunt afiliate. Va rog sa-mi spuneti pe baza caror documente se poate face transferul de proprietate (factura, contract de cesiune etc.). Ce regim fiscal de TVA se aplica acestei tranzactii?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Declaratia 112. Ajutor de deces. Anexa 1.1. angajaror
Intrebare: Ma numesc Iarca Sorin si sunt contabil in cadrul SC DUCATI Energia Romania SA. Am urmatoarele intrebari legate de declaratia 112, in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023, care aduce noutati, precum modificarea anexei 1.1 (anexa angajator) prin eliminarea casetei ?ajutoare de deces?: 1. Care sunt reglementarile referitoare la locurile de munca in conditii deosebite si speciale? 2. Care este actualizarea nomenclatorului creantelor fiscale, respectiv sursele din istoricul contributiei la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<