Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sediu secundar. Cum va proceda in ce priveste autorizatia de functionare si declararea punctului fiscal?

22-Iul-2015
1533

In cazul in care o societate are un sediu secundar declarat la ONRC, la aceeasi adresa cu sediul principal, va fi societatea obligatia sa obtina autorizatie de functionare de la ANAF, declarare punct fiscal, registru unic de control, registru de casa, separat de cele de la sediul principal?

Se mentioneaza ca sediul secundar are peste 5 angajati.

In cazul in care aveti sediul secundar declarat la ONRC la aceeasi adresa cu sediul principal,este necesar sa declarati acest sediu secundar la ANAF , avand si pentru acesta nevoie de autorizatie de functionare,registru unic de control si registru de casa.

Asadar, sediul secundar cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii se inregistreaza fiscal la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat, iar competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acesta revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de societatea care l-a infiintat.

Pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii, pentru care platitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor.

Astfel, contribuabilii care au sedii secundare inregistrate fiscal ca platitori de venituri din salarii si de venituri asimilate salariilor declara in D112 impozitul pe venitul din salarii datorat pentru fiecare sediu secundar care are atribuit cod de inregistrare fiscala, conform OUG 28/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr.273/2006 privind Finantele Publice Locale si HG nr.1050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sediu secundar. Cum va proceda in ce priveste autorizatia de functionare si declararea punctului fiscal?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • REMINDER: Termenul de depunere a Declaratiei speciale de TVA pentru trimestrul precedent
    • Potrivit calendarului obligatiilor fiscale pus la dispozitie de ANAF, contribuabilii au luni - 22 iulie 2019 - termenul final pentru depunerea Declaratiei speciale de taxa pe valoarea adaugata pentru trimestrul precedent (sistem VOES). Declaratia speciale de taxa pe valoarea adaugata pentru trimestrul precedent trebuie depusa de urmatoarele categorii de contribuabili: Persoanele impozabile nestabilite in U.E. care presteaza servicii electronice de telecomunicatii, de radiodifuziune si...» citeste mai departe aici

  • Ce venituri pot fi cumulate cu pensia anticipata
    • "O persoana pensionata anticipat partial poate cumula pensia cu venituri obtinute in baza unui contract de administrare intr-o societate? Nu contravine legislatiei in vigoare? Sunt considerate venituri din activitati independente?" Acesta este subiectul pe care il trateaza consilierul nostru juridic in studiu de caz de astazi. Raspunsul specialistului Legea 263/2010 privind sistemul unitare de pensii publice nu reglementeaza cumulul pensiei anticipate cu referire la fiecare categorie de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul modifica Normele de acordare a biletelor de transport gratuit pentru persoanele cu handicap
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri - 17 iulie, o hotarare potrivit careia biletele de calatorie gratuita pentru persoanele cu handicap pot fi ridicate si distribuite acestora si de organizatiile neguvernamentale care le protejeaza si promoveaza drepturile. Mai exact, este vorba de o hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind modalitatea de acordare a drepturilor la transport interurban gratuit persoanelor cu handicap, aprobate prin HG nr. 1017/2018. Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Fermierii pot obtine 15.000 de euro de la stat. AFIR arata care sunt conditiile. Ghidul solicitantului
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) lanseaza, luni - 22 iunie, sesiunea de primire a solicitarilor de finantare pentru dezvoltarea fermelor mici, prin submasura 6.3 din Programul National de Dezvoltare Rurala 2014 – 2020 (PNDR 2020). Prin aceasta masura se pot accesa fonduri in valoare fixa de 15.000 de euro, complet nerambursabili. Fermierii care doresc finantare de la stat 100% nerambursabila, in valoare de 15.000 de euro, trebuie sa depuna solicitarile on-line pe...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016