
Raportul Special
realizat de specialisti
In cazul in care o societate are un sediu secundar declarat la ONRC, la aceeasi adresa cu sediul principal, va fi societatea obligatia sa obtina autorizatie de functionare de la ANAF, declarare punct fiscal, registru unic de control, registru de casa, separat de cele de la sediul principal?
Se mentioneaza ca sediul secundar are peste 5 angajati.
In cazul in care aveti sediul secundar declarat la ONRC la aceeasi adresa cu sediul principal,este necesar sa declarati acest sediu secundar la ANAF , avand si pentru acesta nevoie de autorizatie de functionare,registru unic de control si registru de casa.
Asadar, sediul secundar cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii se inregistreaza fiscal la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat, iar competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acesta revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de societatea care l-a infiintat.
Pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii, pentru care platitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor.
Astfel, contribuabilii care au sedii secundare inregistrate fiscal ca platitori de venituri din salarii si de venituri asimilate salariilor declara in D112 impozitul pe venitul din salarii datorat pentru fiecare sediu secundar care are atribuit cod de inregistrare fiscala, conform OUG 28/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr.273/2006 privind Finantele Publice Locale si HG nr.1050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiSEDIU SECUNDAR si autorizatie de functionare. Ce obligatii are firma?Inchirierea unui apartament, deductibilitatea TVARegistrul Unic de Control: Amenzile pentru neachizitionarea registrului in termen ajung pana la 1.000 leiPFA-urile si profesionistii vor interactiona, de la 1 ianuarie 2022, cu un alt organ fiscal. Reguli noi pentru administrarea obligatiilor fiscaleUltimele articole
Deschidere punct de lucru firma. Etape si acte necesareCheltuieli deductibile PFA. Exemple si studii de caz practiceProiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteVa fi introdus Registrul unic de control ELECTRONIC pentru persoane juridice, PFA-uri si profesionisti. Varianta fizica mai poate fi utilizata doar prin exceptieModificari privind administrarea obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice care desfasoara activitati economice in 2022Articole similare
Cat platim daca vrem sa ne infiintam o firmaAtentie! Obtinerea autorizatiei de securitate la incendiu devine obligatorieArticole similare
Declaratia privind beneficiarii reali NU mai trebuie depusa anual, insa anumite persoane au in continuare aceasta obligatie(Legea 315/221)Microintreprinderi suspendate. Cand isi reiau activitatea pot ramane la regimul micro?Suspendare activitate firma. Ajustare TVA mijloc autoFuziunea prin absorbtie a doua societati. Studii de caz utileDocumentele necesare mentionarii in registrul comertului pot fi depuse onlineUltimele articole
Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiActualizare cod CAEN rev 3. Anumiti contribuabili NU au obligatii suplimentare fata de ANAFSRL, PFA, II, IF care isi actualizeaza codul CAEN din 1 ianuarie 2025. Ce trebuie sa stie, conform noii proceduriInformare ONRC. Cum trebuie raportate informatiile despre impozitul pe profit, conform Ordinului 2048/2022E-Factura: Are ONRC obligatia de a trimite facturile catre firme prin SPV?Articole similare
Luni, 25 septembrie, termenul de depunere a 3 declaratii fiscale importanteCe declaratii fiscale au termen la 25 iunie?D101 in 2024. Cum se completeaza declaratia la rd. 31 si rd. 36Cum crede Ponta ca poate fi combatuta evaziunea fiscalaANAF ramburseaza in decembrie TVA in valoare de ...Ultimele articole
Intreprinderi legate. Conform OUG 156/2024, aplica impozit micro sau impozit pe profit in 2025?D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)D112. ANAF actualizeaza formularul in conditile aparitiei OUG 156/2024Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabilaContractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)Articole similare
Inregistrarea gratuita a imobilelor in evidentele de cadastru si carte funciara va fi grabita in 2018Sediu secundar si autorizatie de functionare. Ce obligatii are firma?Zoom fiscal: Schimbare sediu social si valabilitate REGISTRU UNIC de controlDate firma neactualizate la ANAF. Exista riscul ca FACTURILE sa fie considerate neconforme la un control fiscal?Programul IMM Invest Romania. Etape de parcurs in procesul acordarii finantarii garantateUltimele articole
Proiectul de OUG care deblocheaza finantarea Masurii 2 intra spre aprobare, in sedinta de GuvernSchimbare sediu social firma: documente de care ai nevoie pentru aceasta proceduraSchimbare sediu societate. Cum gestionam registrul unic de control?Sfaturi de la experti
Achizitie intracomunitara de bunuri in alt stat UE
Intrebare: Suntem o societate romana, inregistrata in scop de TVA in Romania. Am achizitionat o ambarcatiune maritima de la o persoana juridica din Franta, care detine un cod valid de TVA intracomunitar. Transportul ambarcatiunii se face...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Avem o companie care achizitioneaza des piese de schimb si materie prima din afara Romaniei, fara risc fiscal ridicat. In ce situatii nu suntem obligati sa cerem codul UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA