Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ghid ANAF: Schimbarea sediului social/domiciliului fiscal

05-Dec-2017
42250

Regasiti mai jos informatii utile privind schimbarea sediului social/domiciliului fiscal, cuprinse intr-un nou ghid publicat de ANAFGhidul ANAF actualizat 2017, Ghid privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente/emiterii autorizatiilor solicitate de contribuabili persoane fizice.

Conform sectiunii 22.1.1 privind inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, in cazul contribuabililor supusi inregistrarii la Registrul Comertului, retineti:

Aceasta procedura se aplica contribuabililor persoane fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderilor individuale si familiale care au obligatia inregistrarii in registrul comertului si care au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, daca:

- se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat sau la locul in care se afla majoritatea activelor,
- se solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, de catre entitatile autorizate potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;

- daca se solicita modificarea domiciliului fiscal, cu exceptia cazului in care acesta este stabilit la sediul social.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

In vederea inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte, la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal, formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului".

Formularul este insotit de documentele doveditoare ale informatiilor inscrise in acesta.

Domiciliul fiscal diferit de sediul social

22.1.1.2. In cazul contribuabililor care sunt supusi inregistrarii la organele fiscale Contribuabilii care au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, daca acesta este diferit de sediul social/sediu/sediul activitatii sunt:

- asocierile si alte entitati fara personalitate juridica;
- persoanele care exercita profesii liberale.

Contribuabilii mentionati mai sus au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, potrivit legii, daca acesta este diferit de sediul social/sediu/sediul activitatii, si anume:

 a) daca se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor/locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat/sediu sau la locul in care se afla majoritatea activelor, in cazul asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica;

b) daca se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, in cazul in care aceasta nu se desfasoara la sediul activitatii, in cazul persoanelor care exercita profesii libere;

 c) daca se solicita modificarea domiciliului fiscal, inclusiv in cazul in care se modifica sediul social/sediul/sediul activitatii.

in vederea inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte, la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal:
a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, cu exceptia comerciantilor, depun/prezinta formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate
juridica, precum si formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului"

Formularele sunt insotite de documentele doveditoare ale informatiilor inscrise in acestea. 

b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decat cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor liberale depun/prezinta formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in
mod independent sau exercita profesii liberale
, precum si formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului"

Formularele sunt insotite de documentele doveditoare ale informatiilor inscrise in acestea.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ghid ANAF: Schimbarea sediului social/domiciliului fiscal":
Rating:

Nota: 4.24 din 61 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea care prevede repartizarea trimestriala de dividende a fost publicata
    • In Monitorul Oficial nr. 595 din 12/07/2018 a fost publicata Legea nr. 163/2018 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990, precum si modificarea Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei. Conform modificarilor aduse de aceasta lege societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste pot opta pentru...» citeste mai departe aici

  • Vouchere de vacanta: Cadru legislativ, regim contabil si fiscal
    • Voucherele de vacanta nu le primesc doar bugetarii, ci tot mai multe companii private opteaza pentru achizitionarea acestor tichete, pentru a le oferi salariatilor. Totusi, multi administratori de firme inca mai au intrebari in ceea ce priveste documentele justificative pe care trebuie sa le prezinte salariatul care beneficiaza de aceste tichete. O alta intrebare care se ridica in acest caz, si la care specialistii nostri vor raspunde in materialul de fata, este contabilizarea primirii si...» citeste mai departe aici

  • Achizitie imobil. Conditii pentru cota redusa de TVA 5%
    • Care sunt conditiile in care o persoana fizica poate achizitiona un imobil cu TVA 5%? Se poate depasi valoarea sau suprafata constructiei in functie de cati cumparatori va avea imobilul respectiv? In cele ce urmeaza vom analiza situatia unei familii care intentioneaza sa achizitioneze un apartament intr-un imobil, indeplinind urmatoartele conditii: - nu a mai achizitionat un imobil cu TVA 5%; - valoarea imobilului este de 96.000 euro; - constructia este noua; - suprafata este de 178 mp. Imobilul...» citeste mai departe aici

  • ANRP anunta simplificarea procedurilor pentru stingerea datoriilor
    • Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (A.N.R.P.) anunta ca, incepand cu 13 iulie a.c., a intrat in vigoare OUG nr. 63/2018 Ordonanta de Urgenta nr. 63 privind compensarea unor creante reciproce intre statul roman si persoanele beneficiare ale legilor din domeniul restituirii proprietatii. In interesul persoanelor vizate de OUG nr. 63/2018, A.N.R.P. a stabilit o procedura simplificata de depunere si solutionare a cererilor. “A fost instituit, astfel, un mecanism de...» citeste mai departe aici

  • Cum se efectueaza corect inventarierea
    • Scopul principal al inventarierii este stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si a capitalurilor proprii ale fiecarei entitati. De asemenea, prin inventariere se stabilesc si bunurile si valorile detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, pentru intocmirea situatiilor financiare anuale ce trebuie sa ofere o imagine clara a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar. In legislatie...» citeste mai departe aici

  • Angajarea pensionarilor cu grad de invaliditate
    • Din punct de vedere al legislatiei muncii, se ridica multe semne de intrebare, atat din partea nagajatorilor, cat, mai ales, a salariatilor, care nu isi cunosc foarte bine drepturile. Ce se intampla in cazul in care o persoana se pensioneaza pe caz de boala, mai poate ea munci? Iar daca da, in ce conditii? In cele ce urmeaza avem o analiza amanuntita, in functie de diversele situatii in care se poate afla un potential angajat cu grad de invaliditate. De la inceput trebuie sa precizam ca, in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016