Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ghid ANAF: Schimbarea sediului social/domiciliului fiscal

05-Dec-2017
71165

Regasiti mai jos informatii utile privind schimbarea sediului social/domiciliului fiscal, cuprinse intr-un nou ghid publicat de ANAFGhidul ANAF actualizat 2017, Ghid privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente/emiterii autorizatiilor solicitate de contribuabili persoane fizice.

Conform sectiunii 22.1.1 privind inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, in cazul contribuabililor supusi inregistrarii la Registrul Comertului, retineti:

Aceasta procedura se aplica contribuabililor persoane fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderilor individuale si familiale care au obligatia inregistrarii in registrul comertului si care au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, daca:

- se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat sau la locul in care se afla majoritatea activelor,
- se solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, de catre entitatile autorizate potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;

- daca se solicita modificarea domiciliului fiscal, cu exceptia cazului in care acesta este stabilit la sediul social.


In vederea inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte, la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal, formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului".

Formularul este insotit de documentele doveditoare ale informatiilor inscrise in acesta.

Domiciliul fiscal diferit de sediul social

22.1.1.2. In cazul contribuabililor care sunt supusi inregistrarii la organele fiscale Contribuabilii care au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, daca acesta este diferit de sediul social/sediu/sediul activitatii sunt:

- asocierile si alte entitati fara personalitate juridica;
- persoanele care exercita profesii liberale.

Contribuabilii mentionati mai sus au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, potrivit legii, daca acesta este diferit de sediul social/sediu/sediul activitatii, si anume:

 a) daca se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor/locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat/sediu sau la locul in care se afla majoritatea activelor, in cazul asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica;

b) daca se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, in cazul in care aceasta nu se desfasoara la sediul activitatii, in cazul persoanelor care exercita profesii libere;

 c) daca se solicita modificarea domiciliului fiscal, inclusiv in cazul in care se modifica sediul social/sediul/sediul activitatii.

in vederea inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte, la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal:
a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, cu exceptia comerciantilor, depun/prezinta formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate
juridica, precum si formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului"

Formularele sunt insotite de documentele doveditoare ale informatiilor inscrise in acestea. 

b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decat cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor liberale depun/prezinta formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in
mod independent sau exercita profesii liberale
, precum si formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului"

Formularele sunt insotite de documentele doveditoare ale informatiilor inscrise in acestea.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ghid ANAF: Schimbarea sediului social/domiciliului fiscal":
Rating:

Nota: 4.19 din 69 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Completarea Registrului de Evidenta Fiscala. Contribuabili care au sau nu aceasta obligatie
    • Contribuabilii prevazuti la titlul IV Impozitul pe venit din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, pentru care venitul net anual se stabileste in sistem real, in baza datelor din contabilitate, au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala in conformitate cu prevederile prezentului ordin. Registrul de evidenta fiscala se completeaza si de catre contribuabilii prevazuti la art. 60 pct. 1 lit. a) si d)...» citeste mai departe aici

  • A fost aprobata Procedura de implementare a masurii Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor (Ordinul 3083/2020)
    • Ordinul nr. 3083/2020 pentru aprobarea Procedurii de implementare a masurii "Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor" din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene a fost publicat...» citeste mai departe aici

  • Regim fiscal al voucherelor cadou. Se procedeaza ca si in cazul tichetelor cadou?
    • Care este regimul de acordare catre clienti a voucherelor eMag? Este acelasi cu cel al tichetelor cadou (PV cu anexa de coduri numerice personale, minim 600lei/persoana neimpozabil) sau se inregisteza ca si cheltuiala de marketing si este suficient daca le vom acorda in baza unui PV simplu? Multumesc! Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu: Intrucat aceste vouchere sunt acordate de societate (costurile sunt suportate de aceasta) in scopul stimularii vanzarilor, pentru beneficiar...» citeste mai departe aici

  • Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calcului rezultatului fiscal. Precizari ANAF
    • A gentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, a publicat, in data de 15 octombrie 2020 un material informativ cu privire la limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calcului rezultatului fiscal. [articolul 25 alineatul (3) din Codul fiscal si punctul 15 din normele metodologice*] Litera a) CHELTUIELI DE PROTOCOL in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota de 2% este profitul contabil la care se...» citeste mai departe aici

  • 26 OCTOMBRIE - ultima zi pentru depunerea mai multor declaratii fiscale
    • Reamintim contribuabililor ca data de 26 octombrie 2020 este ultima zi pentru depunerea mai multor declarati fiscale: - depunerea formularului 097 "Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare", pentru iesirea din sistemul TVA la incasare de catre persoanele impozabile a caror perioada fiscala este luna, care la data de 1 ianuarie 2020 aplica sistemul TVA la incasare, si care se afla intr-una din urmatoarele situatii: - au depasit cifra de afaceri de 2.250.000 lei...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016