Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect: Se modifica formularele de inregistrare in scopuri de TVA sau de anulare a inregistrarii

18-Apr-2017
421

Redam mai jos prezentarea proiectului de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare.

Prin modificarile aduse Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, a fost introdus un regim special pentru agricultori, aplicabil incepand cu data de 1 ianuarie 2017.

Astfel, potrivit art.3151 alin.(12) lit.a) din Codul fiscal, in situatia in care agricultorul care aplica regimul special realizeaza livrari intracomunitare cu produse agricole, prestari de servicii intracomunitare, achizitii intracomunitare de bunuri, achizitii de servicii intracomunitare, acesta are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art.317 din Codul fiscal. De asemenea, in conditiile prevazute de art.317 alin.(9) din Codul fiscal, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform acestui articol, pot solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA.


Avand in vedere cele de mai sus, este necesara completarea formularului (091) "Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA/Declaratie de mentiuni a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii, precum si pentru agricultori care efectueaza livrari intracomunitare de bunuri (091)", utilizat pentru inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVA, conform art.317 din Codul fiscal, cu rubrici destinate persoanelor care aplica regimul special pentru agricultori si care efectueaza livrari intracomunitare de bunuri agricole.

Totodata, prin adresa nr.A_DIF-974/24.03.2017, Directia generala de informatii fiscale a solicitat introducerea in formularul 098 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art.316 alin.(1) lit.a) din Codul fiscal", a informatiilor referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii contribuabililor pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii, conform art.10 alin.(3) din Legea nr.82/1991, republicata, modificarile si completarile ulterioare.

Solicitarea directiei mai sus mentionata este motivata de faptul ca la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nu sunt disponibile informatii cu privire la existenta contractelor de prestari servicii de contabilitate.

Totodata, Directia generala de informatii fiscale precizeaza ca, lipsa acestor informatii conduce la un blocaj al procedurii de inregistrare in scopuri de TVA, avand in vedere prevederile Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.605/2017. Fata de cele mai sus mentionate, se propune completarea formularului 098 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art.316 alin.(1) lit.a) din Codul fiscal", precum si a instructiunilor de completare ale acestuia, astfel: - includerea in continutul sectiunii "Alte date privind contribuabilul" a unei rubrici referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii contribuabililor, pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii, conform art. 10 alin. (3) din Legea nr.82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; - extinderea formularului (098) cu o anexa, in care sa fie cuprinse datele de identificare ale persoanei care asigura organizarea si conducerea contabilitatii, conform art.10 alin.(3) din Legea nr.82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Intrucat ambele formulare (091 si 098) sunt aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016, cu modificarile ulterioare, se impune modificarea acestui ordin.

Puteti consulta aici proiectul.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect: Se modifica formularele de inregistrare in scopuri de TVA sau de anulare a inregistrarii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"