Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Suspendare activitate firma. Declaratii fiscale

13-Aug-2010
4732


Inregistrarea inactivitatii temporare la registrul comertului conform prevederilor art. 237 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale nu determina incetarea obligatiei de depunere a declaratiilor fiscale de catre contribuabili.

Aceasta inactivitate temporara determina exclusiv incetarea obligatiei de plata a impozitului minim de catre societate.

In ceea ce priveste declaratiile fiscale, in temeiul prevederilor art. 81 din Codul de procedura fiscala, a fost reglementata Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu aprobata prin OANAF nr. 1221/2009.

Numai dupa parcurgerea etapelor de obtinere a derogarii de la obligatia de depunere a declaratiilor va fi suspendata obligatia de depunere a urmatoarelor:

? formularul 100 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat?, cod 14.13.01.99/bs;
? formularul 101 ?Declaratie privind impozitul pe profit?, cod 14.13.01.04;
? formularul 102 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale?, cod 14.13.01.40;


? formularul 103 ?Declaratie privind accizele?, cod 14.13.01.03/a;
? formularul 104 ?Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor?, cod 14.13.01.01/dv;
? formularul 120 ?Decont privind accizele?, cod 14.13.01.03;
? formularul 130 ?Decont privind impozitul la titeiul din productia interna?, cod 14.13.01.05;
? formularul 300 ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?, cod 14.13.01.02.

Asadar, in situatia inregistrarii doar a inactivitatii temporare la registrul comertului, toate celelate declaratii, formulare si raportari (bilant, situatii semestriale) vor continua sa fie depuse la organele fiscale ori la alte autoritati, astfel cum sunt prevazute de reglementarile in vigoare. Inactivitatea temporara nu se declara niciunei alte institutii.

Odata ce a incetat aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii de la 1 ianuarie 2010, a incetat si necesitatea mentinerii acestui sistem de impozitare prin existenta a cel putin un salariat. In concluzie, din perspectiva eficientei fiscale va recomandam sa incetati raporturile de munca incheiate din motivul mentionat mai sus.

Desigur ca disparitia obligatiilor fiscale const?nd in impozit pe venit si contributiile sociale aferente vor trebui notificate organului fiscal prin depunerea Formularului 010 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica reglementata prin OMFP nr. 1059/2010).

Totul despre Insolventa, lichidare, suspendare activitate firma CLICK AICI

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016