Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Suspendare activitate firma. Cum procedam cu veniturile din dobanzi?

03-Iul-2015
4592

In cazul urmator, se doreste suspendarea activitatii unei firme. Exista documente care se depun si la Ministerul de Finante? Ce se intampla cu veniturile obtinute din dobanzi la banca?

Societatile comerciale care isi suspenda activitatea la Registrul Comertului nu sunt supuse automat regimului de declarare derogatoriu, daca nu au solicitat sau nu au obtinut acest regim de la organul fiscal.

In lipsa acestei aprobari, a regimului derogatoriu de declarare, societatea trebuie sa depuna declaratiile fiscale aferente acelor obligatii fiscale cu care figureaza in vectorul fiscal, chiar daca aceste obligatii de plata sunt zero.

In perioada de inactivitate temporara a firmei, codul de inregistrare in scopuri de TVA este anulat, societatea nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferent achizitiilor de servicii si de bunuri, dar colecteaza taxa pentru operatiunile impozabile desfasurate in aceasta perioada.
Dupa aceasta etapa, se va merge la Administratia Financiara in zona in care firma isi are sediul social, pentru regimul de declarare derogatoriu,astfel contribuabilul se va putea prevala de acest regim simplificat de depunere a declaratiilor fiscale incepand cu data emiterii de catre ANAF a deciziei de aprobare a cererii de acordare a regimului de declarare derogatoriu.

Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, dovada suspendarii activitatii eliberate de Oficiul Registrului Comertului se depune la ANAF, cu precizarea ca regimul de declarare derogatoriu este conditionat de indeplinirea cumulativa a unor conditii enumerate in Ordinul ANAF 1221/2009, printre care se numara si plata la zi a obligatiilor fiscale.

De mentionat ca si in cazul obtinerii acestui regim contribuabilul este obligat sa depuna declaratiile corespunzatoare fractiunii din an anterioare declararii inactivitatii temporare.

Societatile comerciale declarate in inactivitate temporara pot fi scoase din evidenta platitorilor de TVA prin decizie a organului fiscal competent. Contribuabilul poate solicita reinregistrarea lui ca platitor de TVA imediat dupa incetarea starii de inactivitate temporara.

Obtinerea regimului derogatoriu de la ANAF nu este o etapa a suspendarii activitatii, care se obtine in momentul ce se da hotararea de la Registrul Comertului, astfel la Administratia Financiara se depune un alt dosar, insotit de anumite declaratii, totul pentru a obtine un regim derogatoriu de depunere a declaratiilor fiscale trimestriale, asa incat, la sfarsitul anului, in loc de aceste declaratii sau de bilant pe 0, se depune o declaratie conform careia societatea nu desfasoara activitate.

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

In cazul in care nu se fac demersuri pentru a obtine regimul derogatoriu de la Administratia Financiara de care apartine firma ,este necesar sa se depuna anual bilantul pe zero.

In timpul perioadei de inactivitate temporara, societatea nu trebuie sa deruleze nicio tranzactie si este recomandat sa suspende contractele pentru utilitati si sa inchida conturile bancare.

Referitor la salariatul pe care il are, societatea poate sa-l pastreze, dar in acest caz consider nu poate obtine de la ANAF regimul derogatoriu, astfel incat trebuie sa depuna in continuare declaratiile fiscale aferente contributiilor salariale si sa plateasca aceste contributii.

De asemenea, pe perioada de suspendare a activitatatii societatii , activitatea se poate relua in orice moment, oricand considera asociatii ca este necesar, nefiind obligatorie ajungerea acesteia la termenul prevazut initial.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Suspendare activitate firma. Cum procedam cu veniturile din dobanzi?":
Rating:

Nota: 4.33 din 12 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.