Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Suspendare activitate firma. Cum procedam cu veniturile din dobanzi?

03-Iul-2015
4994

In cazul urmator, se doreste suspendarea activitatii unei firme. Exista documente care se depun si la Ministerul de Finante? Ce se intampla cu veniturile obtinute din dobanzi la banca?

Societatile comerciale care isi suspenda activitatea la Registrul Comertului nu sunt supuse automat regimului de declarare derogatoriu, daca nu au solicitat sau nu au obtinut acest regim de la organul fiscal.

In lipsa acestei aprobari, a regimului derogatoriu de declarare, societatea trebuie sa depuna declaratiile fiscale aferente acelor obligatii fiscale cu care figureaza in vectorul fiscal, chiar daca aceste obligatii de plata sunt zero.

In perioada de inactivitate temporara a firmei, codul de inregistrare in scopuri de TVA este anulat, societatea nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferent achizitiilor de servicii si de bunuri, dar colecteaza taxa pentru operatiunile impozabile desfasurate in aceasta perioada.
Dupa aceasta etapa, se va merge la Administratia Financiara in zona in care firma isi are sediul social, pentru regimul de declarare derogatoriu,astfel contribuabilul se va putea prevala de acest regim simplificat de depunere a declaratiilor fiscale incepand cu data emiterii de catre ANAF a deciziei de aprobare a cererii de acordare a regimului de declarare derogatoriu.

Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, dovada suspendarii activitatii eliberate de Oficiul Registrului Comertului se depune la ANAF, cu precizarea ca regimul de declarare derogatoriu este conditionat de indeplinirea cumulativa a unor conditii enumerate in Ordinul ANAF 1221/2009, printre care se numara si plata la zi a obligatiilor fiscale.

De mentionat ca si in cazul obtinerii acestui regim contribuabilul este obligat sa depuna declaratiile corespunzatoare fractiunii din an anterioare declararii inactivitatii temporare.

Societatile comerciale declarate in inactivitate temporara pot fi scoase din evidenta platitorilor de TVA prin decizie a organului fiscal competent. Contribuabilul poate solicita reinregistrarea lui ca platitor de TVA imediat dupa incetarea starii de inactivitate temporara.

Obtinerea regimului derogatoriu de la ANAF nu este o etapa a suspendarii activitatii, care se obtine in momentul ce se da hotararea de la Registrul Comertului, astfel la Administratia Financiara se depune un alt dosar, insotit de anumite declaratii, totul pentru a obtine un regim derogatoriu de depunere a declaratiilor fiscale trimestriale, asa incat, la sfarsitul anului, in loc de aceste declaratii sau de bilant pe 0, se depune o declaratie conform careia societatea nu desfasoara activitate.

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii

In cazul in care nu se fac demersuri pentru a obtine regimul derogatoriu de la Administratia Financiara de care apartine firma ,este necesar sa se depuna anual bilantul pe zero.

In timpul perioadei de inactivitate temporara, societatea nu trebuie sa deruleze nicio tranzactie si este recomandat sa suspende contractele pentru utilitati si sa inchida conturile bancare.

Referitor la salariatul pe care il are, societatea poate sa-l pastreze, dar in acest caz consider nu poate obtine de la ANAF regimul derogatoriu, astfel incat trebuie sa depuna in continuare declaratiile fiscale aferente contributiilor salariale si sa plateasca aceste contributii.

De asemenea, pe perioada de suspendare a activitatatii societatii , activitatea se poate relua in orice moment, oricand considera asociatii ca este necesar, nefiind obligatorie ajungerea acesteia la termenul prevazut initial.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Suspendare activitate firma. Cum procedam cu veniturile din dobanzi?":
Rating:

Nota: 4.33 din 12 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.