Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Suspendare activitate firma. Consecinte fiscale

20-Mai-2011
7317
Problema
In cazul in care vreau sa suspend activitatea incepand cu 01.02.2011, ce obligatii imi

revin, ce declaratii trebuie sa fac, am sa fac declarille pe tot parcursul anului cu valori
zero? Pot sa refacturez mijloacele fixe catre o alta firma? Deciziile de incetarea a
contractelor individuale de munca pot sa le fac inainte de 01.02.2011?

Solutie
In perioada suspendarii activitatii va puteti obtine un regim de declarare derogatoriu in baza art. 81 alin (4) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit caruia organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale.

Deasemenea potrivit Ordinului 1786/2010 privind procedura de modificare din oficiu a vectorului fiscal, se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA, cu intai a lunii urmatoare celei in care starea de inactivitate temporara a fost inscrisa in registrul comertului. Deci d.p.d.v TVA nu mai trebuie sa depuneti decontul de TVA.
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii


Atata timp cat societatea nu solicita regim derogatoriu conform OPANAF 1221/2009 de la depunerea Declaratiilor fiscale lunare /trimestriale, aceasta va avea obligatia depunerii lor pe zero. Mentionam ca regimul derogatoriu de declarare aprobat priveste doar declaratiile fiscale mentionate in OPANAF 1221/2009 (decontul de TVA 300, declaratiile 100, 102, in conditiile actuale declaratia unica formular 112 ), care nu se mai depun pe perioada aprobata, cu exceptia celor anuale, care se depun pentru fractiunea de an in care regimul deorgatoriu nu s-a aplicat (cum este, spre exemplu, declaratia 101). De asemenea, tot ordinul prevede ca declaratiile informative, precum si declaratiile fiscale care nu fac obiectul derogarii trebuie depuse in mod obisnuit, in conformitate cu prevederile legale care le reglementeaza.

Referitor la bilant:
In baza prevederilor art. 28 alin. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, si OMEF 3055/2009, toate persoanele juridice au obligatia depunerii situatiilor financiare anuale (indiferent de statutul acestuia: in functiune sau cu activitatea suspendata).
-Deciziile de incetare a contractelor de munca puteti sa le inregistrati inainte de data
declararii inactivitatii la registrul comertului, este decizia dvs, si nu vad de ce nu ati putea sa le inregistrati inainte de data declararii inactivitatii ,daca nu mai desfasurati activitate.
Astfel veti depune si formularul pentru modificarea vectorului fiscal Declaratia de
inregistrare fiscala (formular 010) in termen de 30 de zile de la modificarea efectuata, in care veti inregistra scoaterea din evidenta pe platitor a impoztului pe salarii si veniturilor asimilate salarilor precum si a celorlalte contributii aferente veniturilor din salarii. Astfel nu mai trebuie sa depuneti declaratia unica formular 112 cu zero.

Suspendarea activitatii unei societati comerciale in perioada prevazuta de art. 237 alin (2) din Legea 31/1990 (maxim 3 ani) privind societatile comerciale republicata, releva faptul ca in aceasta perioada nu se pot obtine niciun fel de venituri, in concluzie nu se pot emite facturi.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Suspendare activitate firma. Consecinte fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"