Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce amenzi risti daca NU ai depus la timp situatiile financiare

02-Iun-2021
1707

Poate un SRL sa isi suspende activitatea daca nu a depus situatiile financiare pentru perioada 2017-2020? Mentionez faptul ca declaratiile fiscale sunt depuse la zi si nici nu are datorii fata de stat.

Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu: 

O societate poate decide sa isi suspende activitatea pe o perioada de maximum 3 ani, ca urmare a declararii inactivitatii temporare la Oficiul registrului comertului, potrivit prevederilor art. 237 din Legea societatilor nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare. In acest interval de timp insemna ca societatea trebuie sa isi depuna in continuare toate declaratiile fiscale pe zero.

In primul rand, este necesara completarea si depunerea unei cereri la Oficiul registrului comertului prin care se solicita inregistrarea mentiunii privind suspendarea temporara a activitatii firmei. Aceasta se insoteste de o declaratie-tip pe propria raspundere din care sa rezulte ca persoana juridica nu desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora activitatile declarate o perioada de maxim 3 ani.

Pe perioada suspendarii activitatii se poate solicita regimul de declarare derogatoriu, ceea ce inseamna ca pe perioada respectiva nu mai exista obligatia raportarilor catre organul fiscal competent. Operatiunea consta in depunerea unei cereri la organul fiscal teritorial prin care solicita aprobarea regimului derogatoriu de declarare la care se ataseaza dovada inscrierii inactivitatii temporare si o copie a extrasului de registru emis de Oficiul registrului comertului privind starea societatilor comerciale.

Pentru a beneficia de acest regim societatea trebuie sa indeplineasca o serie de conditii printre care si acelea ca nu mai desfasoara nici un fel de activitate si nu mai obtine venituri.

In cazul de inactivitate temporara inscrisa la oficiul registrului comertului societatea isi pastreaza personalitatea juridica si este in continuare titular de drepturi si obligatii legale si fiscale. Ea nu mai poate emite facturi, dar poate primi si poate face platile aferente (chirie spatiu, de ex.).

La reluarea activitatii societatea va avea statut fiscal de microintreprindere deoarece la finele anului anterior indeplinea cel putin conditia privind suma veniturilor (nu a avut activitate si nu a realizat venituri peste echivalentul in lei a 1.000.000 euro).

Datorita faptului ca societatea isi inscrie la Oficiul registrului comertului, mentiunea cu intreruperea temporara a activitatii nu mai emite facturi si implicit nu realizeaza venituri.

In ceea ce priveste conditionarea acordarii suspendarii activitatii de depunerea situatiilor financiare, mentionam ca Oficiul Registrului Comertului nu solicita copii dupa situatiile financiare ale exercitiilor anteriore.

Asa cum se prevede la art. 41 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare, constituie contraventie urmatoarele fapte
........................
e) intocmirea, semnarea si depunerea in termenul legal la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a situatiilor financiare anuale si, dupa caz, a situatiilor financiare anuale consolidate, a situatiilor financiare interimare, precum si a raportarilor contabile;

Totodata, la art. 42 alin. (1) se consemneaza ca aceste contraventii se sanctioneaza cu amenda, cuantumul acesteia fiind:

intre 1 zi si 15 zile lucratoare amenda este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei,
intre 16 zile si 30 zile lucratoare- amenda este cuprinsa intre 1.000 lei si 3.000lei,
peste 30 de zile lucratoare amenda este cuprinsa intre 1.500 lei si 4.500 lei.

Rezulta ca, nedepunerea la termene a situatiilor financiare nu poate impiedica suspendarea activitatii societatii, cu atat mai mult cu cat faptele respective sunt considerate contraventii simple, potrivit dispozitiilor OG nr. 2/2001, art. 13 alin. (2) aprobata prin Legea nr. 180/2002, adica nu sunt de natura sa dureze in timp.

Trebuie retinut faptul ca pe perioada de declarare a regimului derogatoriu situatiile financiare trebuie depuse.

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce amenzi risti daca NU ai depus la timp situatiile financiare":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OUG 51/2021 proroga mai multe termene prevazute de Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
    • Ordonanta de urgenta nr. 51/2021 privind prorogarea termenelor prevazute la art. II pct. 9 si art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 606 din 17 iunie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 17 iunie 2021, termenele pentru activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1008/2021 privind schema de ajutor HoReCa. Codurile CAEN care pot obtine sprijinul financiar
    • Ordinul nr. 1008/2021 pentru modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului nr. 991/2021 a fost publicat in...» citeste mai departe aici

  • Incepand cu data de 29 IUNIE 2021 va fi activ formularul electronic de inscriere in cadrul Schemei HoReCa
    • Ministerul Economiei anunta ca incepand cu data de 29 iunie 2021 va fi activ formularul electronic de inscrier in cadrul Schemei HoReCa. Confom unui comunicat de presa MEAT, va fi lansata etapei de inscriere in cadrul schemei “Horeca” prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordin pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici Conform proiectului, raportarile contabile la 30 iunie 2021 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pâna cel mai târziu la data de 16 august 2021. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din legea contabilitatii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016