Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Operatiuni posibile in perioada de suspendare a activitatii unei firme

26-Feb-2020
2020

Daca o societate si-a suspendat activitatea la registrul comertului, iar apoi doreste sa se radieze voluntar (nu are active fixe si nici datorii catre furnizori/debitori), dar este necesar sa se faca niste restituiri de imprumuturi catre asociati si niste casari de obiecte de inventar, aceste operatiuni se pot face si cu activitatea suspendata sau este necesar sa se reactiveze inainte de a se face formalitatile de radiere voluntara?

Potrivit specialistului Justinian Cucu - jurist si consultant fiscal, inregistrarea inactivitatii temporare la registrul comertului conform prevederilor art. 237 din Legea societatilor nr. 31/1990 nu modifica regimul fiscal aplicabil societatilor si nu determina incetarea obligatiei de depunere a declaratiilor fiscale de catre contribuabili.

In ceea ce priveste declaratiile fiscale, in temeiul prevederilor art. 81 din Codul de procedura fiscala, respectiv art. 101 alin. 4) din Legea 207/2015, a fost reglementata Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu aprobata prin OPANAF nr. 889/2016 cu modificarile si completarile ulterioare.

In cadrul Anexei 4 din cadrul acestui act normativ sunt enumerate conditiile pe care contribuabilul trebuie sa le indeplineasca cumulativ si anume:

a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;

b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;

c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;

d) sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;

e) sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;

f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;

g) sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor declarati inactivi;

h) in cazul contribuabililor, persoane juridice, infiintati in baza Legii nr. 31/1990, inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului, conform prevederilor art. 237 din legea mentionata.

Regimul de declarare derogatoriu se solicita de contribuabili, prin depunerea unei cereri la organul fiscal in a carui evidenta fiscala acestia se afla, declarand in cuprinsul acesteia pe propria raspundere ca indeplinesc conditiile prevazute mai sus si vor trebui sa precizeze perioada pentru care solicita regimul de declarare derogatoriu.

Avand in vedere cele de mai sus raportate la natura operatiunilor descrise in intrebarea dumneravoastra consideram ca societatea trebuie sa notifice iesirea din regimul de declarare derogatoriu datorita veniturilor susceptibile a fi realizate in cadrul procedurii de casare a bunurilor detinute dar si pentru a reflecta obligatiile fiscale care decurg din parcurgerea procedurii de dizolvare, fara a fi necesara parcurgerea vreunei proceduri de reactivare.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Operatiuni posibile in perioada de suspendare a activitatii unei firme":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • ANAF propune modificarea formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
    • ANAF a publicat, in data de 11 iunie 2021, un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor" utilizat in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale. Conform referatului de aprobare, verificarea situatiei fiscale personale cu privire la impozitul pe venit reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate de organul fiscal avand ca obiect examinarea totalitatii drepturilor si a obligatiilor de natura patrimoniala,...» citeste mai departe aici

  • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspuns oficial ANAF
    • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspunsul ANAF: Conform prevederilor legale, in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer contribuabilii din categoria marilor contribuabili, stabiliti prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil si fiscal al operatiunilor de LOHN
    • Activitate in sistem de LOHN in cazul unei societati SRL micro-intreprindere, platitoare de TVA in sistem normal lunar, care activeaza in sistem de lohn cu obiectul principal de activitate 1520 fabricarea incaltamintei. Societatea primeste materialele necesare confectionarii incaltamintei prin import direct de la clientii sai din Italia (IT) si Marea Britanie (UK), iar ulterior acestea sunt returnate si facturate clientului ca produs finit manopera incaltaminte. Pentru fabricarea produsului...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016