Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lichidare societate comerciala cu activitate suspendata fara a-si relua activitatea

17-Dec-2012
12165
Pentru a putea lichida soldurile din balanta s-a trecut la casarea obiectelor de inventar si a
materialelor aflate in sold ( cont 303 si 302.08). Acestea nu exista fizic, dar nu au fost inregistrate pe cheltuiala inainte ca firma sa-si suspende activitatea in 2009. La implinirea celor trei ani de suspendare, firma doreste sa fie lichidata fara reluarea activitatii. Societatea a considerat la inventarierea patrimoniului cheltuiala cu stocurile nedeductibila si s-a autofacturat totodata TVA-ul cu cota de 24%. Se face mentiunea ca la suspendarea activitatii nu s-a facut ajustare de TVA. Vom stabili astfel daca pentru lichidarea firmei este necesar ca firma sa-si reia activitatea

la Registrul comertului pentru a putea fi depuse la administratia financiara Declaratiile 300 si 101
aferente procesului de lichidare.


Solutie

In conformitate cu prevederile art. 237 alin. (1) lit.c) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la cererea oricarei persoane interesate, precum si a Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul va putea pronunta dizolvarea societatii care si-a incetat activitatea, nu are sediul social cunoscut ori nu indeplineste

conditiile referitoare la sediul social sau asociatii au disparut ori nu au domiciliul cunoscut sau resedinta cunoscuta.

Astfel cum prevede alin. (2) aceste dispozitii nu sunt aplicabile in cazul in care societatea a fost in inactivitate temporara, anuntata organelor fiscale si inscrisa in registrul comertului. Durata inactivitatii nu poate depasi 3 ani.

Asadar, activitatea unei societati comerciale poate fi suspendata pe o perioada de cel mult 3 ani. La expirarea duratei pentru care s-a hotarat suspendarea activitatii, asociatii trebuie sa inscrie in registrul comertului mentiunea reluarii activitatii. Faptul ca asociatii nu metioneaza in registrul comertului reluarea activitatii nu echivaleaza cu prelungirea suspendarii activitatii peste
termenul maxim stabilit de lege, de 3 ani. Astfel, la expirarea termenului pentru care s-a hotarat suspendarea activitatii care nu poate sa fie mai mare de 3 ani, activitatea societatii nu mai este considerata suspendata.

Pe perioada suspendarii activitatii la Registrul Comertului, pentru a nu mai avea obligatia depunerii declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala se impune obtinerea regimul special derogatoriu conform procedurii privind regimul de declarare derogatoriu aprobata prin OANAF 1221/2009.

In situatia in care societatea a solicitat si obtinut regimul de declarare derogatoriu acesta isi inceteaza valabilitatea:

- la data aprobata pentru incetarea acestuia;
- incepand cu luna in care nu mai este indeplinita oricare dintre conditiile prevazute la cap. A pct. 3, respectiv societatea:
a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
d) sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
e) sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
g) sa nu fie inscria in lista contribuabililor declarati inactivi;
h) inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului, conform prevederilor art. 237 din Legea 31/1990.

Informatia privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu si cea privind incetarea regimului de declarare derogatoriu se inscriu in vectorul fiscal al contribuabilului.

Dupa incetarea regimului derogatoriu societatea va putea depune declaratiile supuse acestui regim.
In situatia in care societatea nu a solicitat si obtinut regimul de declarare derogatoriu pe perioada inactivitatii inscrisa in registrul comertului aceasta avea obligatia depunerii tuturor declaratiilor conform obligatiilor inscrise in vectorul fiscal.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 300: Cine o depune, termen si model de formular

    • Declaratia 300 „Decontul de TVA” este un document fiscal esential pentru contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA din Romania. Prin aceasta declaratie, persoanele juridice informeaza autoritatile fiscale asupra TVA-ului colectat si a celui deductibil, pentru a determina diferenta de plata sau suma de recuperat. In acest articol vom discuta in detaliu despre declaratia 300, cine are obligatia sa o depuna, care este termenul de depunere si cum se completeaza formularul!» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016