Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lichidare societate comerciala cu activitate suspendata fara a-si relua activitatea

17-Dec-2012
11777
Pentru a putea lichida soldurile din balanta s-a trecut la casarea obiectelor de inventar si a
materialelor aflate in sold ( cont 303 si 302.08). Acestea nu exista fizic, dar nu au fost inregistrate pe cheltuiala inainte ca firma sa-si suspende activitatea in 2009. La implinirea celor trei ani de suspendare, firma doreste sa fie lichidata fara reluarea activitatii. Societatea a considerat la inventarierea patrimoniului cheltuiala cu stocurile nedeductibila si s-a autofacturat totodata TVA-ul cu cota de 24%. Se face mentiunea ca la suspendarea activitatii nu s-a facut ajustare de TVA. Vom stabili astfel daca pentru lichidarea firmei este necesar ca firma sa-si reia activitatea

la Registrul comertului pentru a putea fi depuse la administratia financiara Declaratiile 300 si 101
aferente procesului de lichidare.


Solutie

In conformitate cu prevederile art. 237 alin. (1) lit.c) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la cererea oricarei persoane interesate, precum si a Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul va putea pronunta dizolvarea societatii care si-a incetat activitatea, nu are sediul social cunoscut ori nu indeplineste

conditiile referitoare la sediul social sau asociatii au disparut ori nu au domiciliul cunoscut sau resedinta cunoscuta.

Astfel cum prevede alin. (2) aceste dispozitii nu sunt aplicabile in cazul in care societatea a fost in inactivitate temporara, anuntata organelor fiscale si inscrisa in registrul comertului. Durata inactivitatii nu poate depasi 3 ani.

Asadar, activitatea unei societati comerciale poate fi suspendata pe o perioada de cel mult 3 ani. La expirarea duratei pentru care s-a hotarat suspendarea activitatii, asociatii trebuie sa inscrie in registrul comertului mentiunea reluarii activitatii. Faptul ca asociatii nu metioneaza in registrul comertului reluarea activitatii nu echivaleaza cu prelungirea suspendarii activitatii peste
termenul maxim stabilit de lege, de 3 ani. Astfel, la expirarea termenului pentru care s-a hotarat suspendarea activitatii care nu poate sa fie mai mare de 3 ani, activitatea societatii nu mai este considerata suspendata.

Pe perioada suspendarii activitatii la Registrul Comertului, pentru a nu mai avea obligatia depunerii declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala se impune obtinerea regimul special derogatoriu conform procedurii privind regimul de declarare derogatoriu aprobata prin OANAF 1221/2009.

In situatia in care societatea a solicitat si obtinut regimul de declarare derogatoriu acesta isi inceteaza valabilitatea:

- la data aprobata pentru incetarea acestuia;
- incepand cu luna in care nu mai este indeplinita oricare dintre conditiile prevazute la cap. A pct. 3, respectiv societatea:
a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
d) sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
e) sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
g) sa nu fie inscria in lista contribuabililor declarati inactivi;
h) inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului, conform prevederilor art. 237 din Legea 31/1990.

Informatia privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu si cea privind incetarea regimului de declarare derogatoriu se inscriu in vectorul fiscal al contribuabilului.

Dupa incetarea regimului derogatoriu societatea va putea depune declaratiile supuse acestui regim.
In situatia in care societatea nu a solicitat si obtinut regimul de declarare derogatoriu pe perioada inactivitatii inscrisa in registrul comertului aceasta avea obligatia depunerii tuturor declaratiilor conform obligatiilor inscrise in vectorul fiscal.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016