Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Intrerupere temporara activitate PFA si prelungirea suspendarii activitatii

21-Aug-2018
1297

O persoana fizica autorizata care si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (termen care se implineste in decembrie 2018) mai poate prelungi suspendarea? Ce presupune aceasta procedura? Cand se va dori inchiderea PFA ce pasi trebuie urmati? Iata intrebarile la care vor raspunde, in cele ce urmeaza, specialistii nostri.

Rasunsul specialistului 

Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul in raza caruia aveti declarat sediul si sa depuneti documentele necesare reluarii activitatii si, ulterior, pe cele necesare intreruperii temporare. Nu poate opera o prelungire a suspendarii, aceasta fiind limitata la 3 ani, dar poate fi solicitata de mai multe ori, intrucat legislatia nu prevede nicio dispozitie contrara. Acest procedeu de reluare a activitatii si intrerupere temporara a acesteia poate dura cateva zile.

Daca veti dori inchiderea PFA-ului, conform informatiilor publicate pe site-ul onrc.ro, documentele de care aveti nevoie sunt:
1 Cererea de inregistrare bifata in dreptul pct. II - radiere si la pct. 7.6 pentru motivul radierii
2. Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul
3. Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare in original
Solutionarea cererii revine in competenta directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, acesta poate dispune prin rezolutie motivata administrarea si a altor acte doveditoare. Formularele se distribuie la sediul ORC, documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata isi are stabilit sediul profesional.



Din punct de vedere fiscal, conform art. 120 alin. (1), (2) si alin. (5) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:
”(1) Contribuabilii care desfasoara activitate, in cursul anului fiscal, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, sunt obligati sa depuna la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, pentru venitul estimat a se realiza in fiecare an fiscal, indiferent daca in anul fiscal anterior au inregistrat pierderi, pana la data de 15 martie inclusiv a fiecarui an. Fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se retine la sursa.

(2) Contribuabilii care incep o activitate in cursul anului fiscal sunt obligati sa depuna declaratia prevazuta la alin. (1) in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului. Fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se percepe prin retinere la sursa.
…………………………..
(5) Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole, silvicultura si piscicultura pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, precum si cei care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
Astfel, orice varianta ati alege, reluarea activitatii si apoi intreruperea temporara a acesteia sau inchiderea PFA, trebuie sa depuneti Declaratia unica in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.”

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Intrerupere temporara activitate PFA si prelungirea suspendarii activitatii":
Rating:

Nota: 3.17 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016