Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati privind modul de tinere a REGISTRULUI COMERTULUI. Cum se efectueaza inregistrarile (Ordinul 6974/C/2020)

13-Ian-2021
1435
Ordinul nr. 6974/C/2020 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.594/C/2008 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1264 din 21 decembrie 2020.
 
Actul normativ a intrat in vigoare din data de 26 decembrie 2020 si modifica si completeaza Normele metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, etapa ce precede si pregateste reforma legislativa a reglementarii primare prin care se transpune Directiva Digitalizare in legea romana si care permite constituirea si inregistrarea, in integralitate pe cale electronica, fara a fi necesara prezenta la ghiseu in nicio etapa a procesului de infiintare a unei societati. 
 
Conform ONRC, normele metodologice au fost actualizate in raport cu modificarile intervenite la nivelul reglementarilor prin diferite acte normative care au avut impact si asupra procedurii de inregistrare in registrul comertului, astfel ca acestea vizeaza eliminarea din procesul de inregistrare a unor formalitati care nu mai prezinta utilitate. 
 
Totodata, avandu-se in vedere simplificarea operatiunilor necesare efectuarii inregistrarilor in registrul comertului, a fost actualizat textul articolelor cu privire la: 
 
1. dovada rezervarii denumirii/emblemei - obligatia de prezentare a dovezii rezervarii firmei/emblemei este indeplinita, prin grija personalului oficiului registrul comertului, in cazurile in care solicitantul indica, in orice modalitate, numarul de inregistrare a acesteia; 
 
2. actele de inregistrare a fondatorilor, administratorilor, cenzorilor/auditorilor persoane juridice, pentru persoanele juridice romane, pentru care datele pot fi verificate in sistemul informatic integrat al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC);
 
3. documentele care atesta efectuarea varsamintelor sau calitatea de proprietar, in cazul declararii patrimoniului de afectatiune (in cazul persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si familiale);
 
4. hotararea organului statutar privind participarea la constituirea societatii a fondatorilor persoane juridice;
 
5. certificatul de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participa la constituirea unei societati, emis de o banca sau de camera de comert competenta din tara de nationalitate;
orice documente care au fost anterior depuse si mentionate in registrul comertului, pentru care s-a efectuat publicitatea prevazuta de lege;
 
6. documente emise anterior de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale (ORCT), solicitate a fi depuse in sustinerea unor cereri de inregistrare (certificate de inregistrare, certificate constatatoare privind autorizarea functionarii);
 
7. copii certificate de pe certificatele de inregistrare a persoanelor juridice care dobandesc calitatea de asociati pentru persoanele juridice romane; 
 
8. actul de inregistrare a persoanelor juridice romane care detin calitatea de administrator/director/membru al directoratului;
 
9. dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui, la dizolvarea si lichidarea simultana a unei societati;
 
10. certificatul de deces, in cazul dobandirii de parti sociale prin succesiune, in situatia in care s-a prevazut clauza continuarii societatii cu mostenitorii;
 
11. contractul prin care se transmit partile de interes/partile sociale;
 
112. dovada achitarii impozitului pe castigul din transferul partilor sociale.
 
De asemenea, a fost actualizat textul articolelor, in sensul corelarii cu dispozitiile actelor normative incidente in ceea ce priveste inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice si juridice care au aceasta obligatie, avandu-se in vedere simplificarea operatiunilor necesare efectuarii inregistrarilor in registrul comertului, astfel:
 
-a fost eliminata referirea la tipul actiunilor (nominative sau la purtator), fiind inscris capitalul social subscris si varsat la constituire, cuantumul capitalului autorizat cu indicarea structurii aportului si a investitiei straine, numarul de parti sociale/actiuni si valoarea nominala a acestora;
 
-a fost eliminata cerinta inscrierii inceperii urmaririi penale fata de persoana juridica, astfel ca se vor inscrie doar punerea in miscare a actiunii penale fata de persoana juridica, trimiterea in judecata si condamnarea acesteia, precum si actele si masurile dispuse conform Codului de procedura penala;
 
-a fost eliminata cerinta referitoare la verificarea calitatii de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata cu asociat unic si verificarea indeplinirii conditiei ca societatea cu raspundere limitata cu asociat unic sa nu fie asociat unic in alta societate cu raspundere limitata;
 
-a fost eliminata cerinta referitoare la verificarea unicitatii sediului;
 
-referitor la informatiile din cazierul fiscal al persoanelor fizice care au obligatia prezentarii certificatului de cazier fiscal, au fost introduse noile dispozitii conform carora informatiile respective sunt obtinute de catre ORCT, din oficiu, de la ANAF; 
 
In situatia in care un membru al organelor de administrare si/sau de conducere ori de control este o persoana juridica, in locul copiei de pe certificatul de inregistrare pentru persoana juridica, se vor atasa cererii de inregistrare informatii privind datele de identificare, reprezentantii legali si starea firmei, obtinute de ORCT, din oficiu.
In cazul persoanelor juridice nerezidente, se va atasa si extrasul de registru/certificatul emis de registrul in care sunt inmatriculati, in traducere legalizata efectuata de un traducator autorizat, in original (la fel se va proceda si in cazul modificarii datelor de identificare conform art. 162). 
 
 
Pentru a vedea documentul, click AICI
 
 
Sursa: ONRC
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati privind modul de tinere a REGISTRULUI COMERTULUI. Cum se efectueaza inregistrarile (Ordinul 6974/C/2020)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • ANAF a modificat Nomenclatorul obligatiilor fiscale. Se abroga prevederile legale prin care a fost instituita taxa pe activele financiare
    • Ordinul nr. 551/2021 privind modificarea anexei la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 377 din 12 aprilie 2021. Articol initial: ANAF a publicat, pe site-ul oficial, un nou Proiect de Ordin privind modificarea Anexei la OPANAF nr. 1612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul...» citeste mai departe aici

  • Contribuabili care au OBLIGATIA completarii Registrului de Evidenta Fiscala in 2021
    • Stiti ca sunteti obligat sa completati si sa pastrati permanent la sediul dvs. Registrul de Evidenta Fiscala (REF)? Un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice privind venitul realizat din Romania. Problema este ca, asa cum se intampla in cazul oricarei noutati...» citeste mai departe aici

  • Cum se inregistreaza in contabilitate plata impozitului pe cladiri si terenuri
    • Am platit impozitul pentru cladiri si terenuri la primarie. Aceasta cheltuiala o evidentiez in luna platii integral sau in fiecare luna 1/12 din valoare? Cu stima! Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu: Plata impozitului pe cladiri si terenuri este reglementata de Codul fiscal la art. 462 si 467. Ambele impozite datorate organelor locale se platesc anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv. In mod expres se prevede ca pentru plata cu anticipatie a...» citeste mai departe aici

  • Acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in M. Oficial in perioada 5-9 aprilie
    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, buletinul informativ nr. 10 din 13 aprilie 2021 care contine actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 5-9 aprilie 2021. Acte normative: 1. Legea nr. 58/2021 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 211/2020 privind prelungirea aplicarii unor masuri de protectie sociala adoptate in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea Ordonantei de urgenta a...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016