Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati privind modul de tinere a REGISTRULUI COMERTULUI. Cum se efectueaza inregistrarile (Ordinul 6974/C/2020)

13-Ian-2021
1840
Ordinul nr. 6974/C/2020 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.594/C/2008 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1264 din 21 decembrie 2020.
 
Actul normativ a intrat in vigoare din data de 26 decembrie 2020 si modifica si completeaza Normele metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, etapa ce precede si pregateste reforma legislativa a reglementarii primare prin care se transpune Directiva Digitalizare in legea romana si care permite constituirea si inregistrarea, in integralitate pe cale electronica, fara a fi necesara prezenta la ghiseu in nicio etapa a procesului de infiintare a unei societati. 
 
Conform ONRC, normele metodologice au fost actualizate in raport cu modificarile intervenite la nivelul reglementarilor prin diferite acte normative care au avut impact si asupra procedurii de inregistrare in registrul comertului, astfel ca acestea vizeaza eliminarea din procesul de inregistrare a unor formalitati care nu mai prezinta utilitate. 
 
Totodata, avandu-se in vedere simplificarea operatiunilor necesare efectuarii inregistrarilor in registrul comertului, a fost actualizat textul articolelor cu privire la: 
 
1. dovada rezervarii denumirii/emblemei - obligatia de prezentare a dovezii rezervarii firmei/emblemei este indeplinita, prin grija personalului oficiului registrul comertului, in cazurile in care solicitantul indica, in orice modalitate, numarul de inregistrare a acesteia; 
 
2. actele de inregistrare a fondatorilor, administratorilor, cenzorilor/auditorilor persoane juridice, pentru persoanele juridice romane, pentru care datele pot fi verificate in sistemul informatic integrat al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC);
 
3. documentele care atesta efectuarea varsamintelor sau calitatea de proprietar, in cazul declararii patrimoniului de afectatiune (in cazul persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si familiale);
 
4. hotararea organului statutar privind participarea la constituirea societatii a fondatorilor persoane juridice;
 
5. certificatul de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participa la constituirea unei societati, emis de o banca sau de camera de comert competenta din tara de nationalitate;
orice documente care au fost anterior depuse si mentionate in registrul comertului, pentru care s-a efectuat publicitatea prevazuta de lege;
 
6. documente emise anterior de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale (ORCT), solicitate a fi depuse in sustinerea unor cereri de inregistrare (certificate de inregistrare, certificate constatatoare privind autorizarea functionarii);
 
7. copii certificate de pe certificatele de inregistrare a persoanelor juridice care dobandesc calitatea de asociati pentru persoanele juridice romane; 
 
8. actul de inregistrare a persoanelor juridice romane care detin calitatea de administrator/director/membru al directoratului;
 
9. dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui, la dizolvarea si lichidarea simultana a unei societati;
 
10. certificatul de deces, in cazul dobandirii de parti sociale prin succesiune, in situatia in care s-a prevazut clauza continuarii societatii cu mostenitorii;
 
11. contractul prin care se transmit partile de interes/partile sociale;
 
112. dovada achitarii impozitului pe castigul din transferul partilor sociale.
 
De asemenea, a fost actualizat textul articolelor, in sensul corelarii cu dispozitiile actelor normative incidente in ceea ce priveste inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice si juridice care au aceasta obligatie, avandu-se in vedere simplificarea operatiunilor necesare efectuarii inregistrarilor in registrul comertului, astfel:
 
-a fost eliminata referirea la tipul actiunilor (nominative sau la purtator), fiind inscris capitalul social subscris si varsat la constituire, cuantumul capitalului autorizat cu indicarea structurii aportului si a investitiei straine, numarul de parti sociale/actiuni si valoarea nominala a acestora;
 
-a fost eliminata cerinta inscrierii inceperii urmaririi penale fata de persoana juridica, astfel ca se vor inscrie doar punerea in miscare a actiunii penale fata de persoana juridica, trimiterea in judecata si condamnarea acesteia, precum si actele si masurile dispuse conform Codului de procedura penala;
 
-a fost eliminata cerinta referitoare la verificarea calitatii de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata cu asociat unic si verificarea indeplinirii conditiei ca societatea cu raspundere limitata cu asociat unic sa nu fie asociat unic in alta societate cu raspundere limitata;
 
-a fost eliminata cerinta referitoare la verificarea unicitatii sediului;
 
-referitor la informatiile din cazierul fiscal al persoanelor fizice care au obligatia prezentarii certificatului de cazier fiscal, au fost introduse noile dispozitii conform carora informatiile respective sunt obtinute de catre ORCT, din oficiu, de la ANAF; 
 
In situatia in care un membru al organelor de administrare si/sau de conducere ori de control este o persoana juridica, in locul copiei de pe certificatul de inregistrare pentru persoana juridica, se vor atasa cererii de inregistrare informatii privind datele de identificare, reprezentantii legali si starea firmei, obtinute de ORCT, din oficiu.
In cazul persoanelor juridice nerezidente, se va atasa si extrasul de registru/certificatul emis de registrul in care sunt inmatriculati, in traducere legalizata efectuata de un traducator autorizat, in original (la fel se va proceda si in cazul modificarii datelor de identificare conform art. 162). 
 
 
Pentru a vedea documentul, click AICI
 
 
Sursa: ONRC

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati privind modul de tinere a REGISTRULUI COMERTULUI. Cum se efectueaza inregistrarile (Ordinul 6974/C/2020)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 230: Descarca noua versiune actualizata 2022
    • Update ianuarie 2022: Declaratia 230- Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat, conform OPANAF 15/ 07.01.2021, a fost actualizata in data de 13.01.2022. Formular 230 ANAF in 2022 Pentru a descarca Soft A, click AICI>> Pentru a descarca Soft J, click AICI>> UPDATE ianuarie 2021: Declaratia 230 Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE ianuarie 2022 ANAF a actualizat, in data de 20 ianuarie 2021, PDF-ul inteligent pentru generarea Declaratiei 100, Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, conform OPANAF nr.51/18.01.2021, valabil incepand cu 12/2020 - publicat in data de 20.01.2021. Pentru a descarca Soft A, actualizat pentru anul 2022, click AICI>> UPDATE ianuarie 2021 Pentru a descarca Soft A, click AICI. In M.Of. nr. 59 din 19 ianuarie 2021 a fost publicat OANAF nr. 51/2021 privind...» citeste mai departe aici

  • Firmele au ca termen limita data de 25 ianuarie 2022 pentru transmiterea Declaratiei 094
    • In anul 2022 firmele au ca termen limita data de 25 ianuarie pentru transmiterea Declaratiei 094 -declaratia privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Declaratia 094 trebuie depusa pana pe data de 25 ianuarie 2022. Cine completeaza Declaratia 094? Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care...» citeste mai departe aici

  • Microintreprinderile care ofera sponsorizari trebuie sa depuna formularul 107 pana pe 25 ianuarie 2022
    • Microintreprinderile care ofera sponsorizari trebuie sa depuna formularul 107 pana pe data de 25 ianuarie catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Daca firmele nu respecta acest lucru ar putea fi sanctionate cu amenzi care ajung pana la 5.000 lei. Conform codului fiscal, declaratia 107 trebuie depusa de microintreprinderile care fac acte de sponsorizare ( catre biserici, ONG-uri), mecenat sau acorda burse private. Microintreprinderile care efectueaza sponsorizari au obligatia de a depune...» citeste mai departe aici

  • Firmele NU vor mai fi incadrate in categoria marilor contribuabili daca au inregistrat o cifra de afaceri mai mica cu 50%
    • ANAF propune reclasificarea societatilor, printr-un nou Proiect de ordin. Firmele nu vor mai fi incadrate in categoria marilor contribuabili daca au inregistrat o cifra de afaceri mai mica cu 50% in anul 2020 fata de anul 2019, au declarat obligatii fiscale mult mai mici, iar numarul de salariati a scazut in mod semnificativ. ANAF a pus in dezbatere publica Proiectul de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1721/2021...» citeste mai departe aici

  • Taxarea inversa va mai fi valabila doar pana pe 30 iunie 2022. Produse pentru care se aplica masura
    • Mecanismul optional de taxare inversa va mai fi valabil doar pana pe 30 iunie 2022, conform Consiliului Uniunii Europene. Masura este aplicata pentru operatiunile cu bunuri si servicii care reprezinta risc de frauda. Astfel, livrarile de bunuri/prestari de servicii realizate in interiorul tarii sunt supuse taxarii inverse pana la 30 iunie 2022. Reamintim ca in septembrie 2018 a fost prelungita perioada de aplicare a acestui mecanism. Bunurile si serviciile pentru care se aplica taxarea inversa...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016