Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce declaratii depunem pentru suspendarea activitatii societatii

23-Aug-2012
9431
Avand in vedere numarul mare de societati infiintate cu scopul utilizarii avantajelor impozitarii acestora in locul impozitului pe venit, este necesar de prezentat modalitatea prin care obligatiile fiscale legate de aceste societati sa fie reduse la minim, in cazul in care functionarea societatii nu mai este strict necesara.

Aceasta va determina reducerea formalitatilor periodice ce trebuie indeplinite sau reducerea costurilor cu indeplinirea lor in cazul in care sunt contractate serviciile unei societati de specialitate.

Pentru suspendarea activitatii societatii trebuie parcurse doua etape:
1. Registrul comertului pentru inregistrarea mentiunilor privind suspendarea temporara/reluarea activitatii societatilor comerciale. Potrivit art. 237 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicata, durata inactivitatii nu poate depasi 3 ani.

Documentele necesare sunt:
? Cerere de inregistrare (original);
? Decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii (original);
? Daca este cazul, imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
? Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxa judiciara de timbru, in original; timbre judiciare; taxe de registru; tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

Decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate. De asemenea, in preambul se va preciza indeplinirea conditiilor de validitate a deciziei, conform dispozitiilor legale sau statutare. in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si decizia asociatului unic in baza careia acesta a fost incheiat.

Decizia asociatului unic va contine durata suspendarii/momentul reluarii activitatii, respectiv incepand de la data.... pana la data........../ reluata de la data de ........... .

2. in urma suspendarii activitatii urmeaza obtinerea aprobarii utilizarii regimului de declarare derogatoriu la nivelul Administratiei finantelor publice in evidenta careia se afla societatea.

in baza prevederilor O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare si a Ordinului presedintelui ANAF nr. 1221/2009, societatea poate beneficia de regimul derogatoriu privind depunerea declaratiilor fiscale in caz de inactivitate temporara pentru perioade de 1-3 ani consecutivi.

Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
? sa nu figureze, la data aprobarii cererii, cu obligatii fiscale restante catre bugetul general consolidat;
? sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
? sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare si/sau venituri exceptionale;
? sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
? sa nu fie in curs de solutionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
? sa nu fie in curs de derulare un control fiscal.

Cererea de solicitare a regimului de declarare derogatoriu se depune la organul fiscal teritorial. in termen de 30 zile organul fiscal va comunica in scris agentului economic aprobarea sau respingerea regimului de declarare derogatoriu functie de indeplinirea obligatiilor fiscale din evidenta pe platitor.

Inregistrarea inactivitatii temporare la registrul comertului conform prevederilor art. 237 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale nu determina incetarea obligatiei de depunere a declaratiilor fiscale de catre contribuabili. Aceasta inactivitate temporara determina exclusiv incetarea obligatiei de plata a impozitului minim de catre societate.
in ceea ce priveste declaratiile fiscale, in temeiul prevederilor art. 81 din Codul de procedura fiscala, a fost reglementata Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu aprobata prin ordinul presedintelui ANAF nr. 1221/2009.
Numai dupa parcurgerea etapelor de obtinere a derogarii de la obligatia de depunere a declaratiilor va fi suspendata obligatia de depunere a urmatoarelor :
- formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs (in conditiile formularisticii actuale, consideram ca si depunerea formularului 112 - "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" trebuie suspendata);
- formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04;
- formularul 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale", cod 14.13.01.40;
- formularul 103 "Declaratie privind accizele", cod 14.13.01.03/a;
- formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv;
- formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03;
- formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05;
- formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02.

Asadar, in situatia inregistrarii doar a inactivitatii temporare la registrul comertului toate celelate declaratii, formulare si raportari vor continua sa fie depuse la organele fiscale ori la alte autoritati prevazute de reglementarile in vigoare.

Contribuabilii care beneficiaza de regim de declarare derogatoriu privind depunerea declaratiilor fiscale au obligatia depunerii situatiilor financiare anuale si situatiilor financiare periodice stabilite de Ministerul Finantelor Publice.

Totodata, contribuabilii platitori de impozit pe profit carora li s-a aprobat regimul de declarare derogatoriu in cursul anului fiscal au obligatia depunerii in anul urmator, odata cu bilantul contabil anual, si a "declaratiei privind impozitul pe profit" - formular 101.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce declaratii depunem pentru suspendarea activitatii societatii":
Rating:

Nota: 4.92 din 6 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (4)

16-Nov-2012

8vFlX0 , [url=http://bccjuswjjxfm.com/]bccjuswjjxfm[/url], [link=http://pixgvvpfjrnb.com/]pixgvvpfjrnb[/link], http://zexfstmzinqx.com/

16-Nov-2012

eN8zEZ dshoxtwnctmd

14-Nov-2012

F8NWra xnrefbfycigg

13-Nov-2012

Nicole, iti marturisesc ca nu am ruesit sa'l citesc pe domnul Groff desi am vreo doua carti in casa. Nu simt ca rezonez cu ele sau cu el. Foarte posibil ca ceva din carte sa fi atins ceva din tine. Nu te forta sa citesti In ce priveste radiestezia, este important la ce scoala ai facut cursurile. Dar detalii despre acest subiect iti propun sa le vorbim pe privat, adica pe mail.





Subiectele saptamanii

  • Cele mai importante obligatii ale contabililor, pana la finalul anului 2019
    • Contabilii mai au la dispozitie doar 8 zile lucratoare, pana pe 20 decembrie - data limita pentru depunerea declaratiilor, timp in care au de indeplinit o multime de obligatii fiscale. Cu ajutorul colegilor nostri, am intocmit o lista cu lucrurile pe care contabilii le au de facut pana la finalul anului 2019. Asadar, acestia trebuie sa: Verifice daca firma este in situatia de a colecta TVA la sponsorizarile in bunuri - daca firma este platitoare de TVA; Reevalueze imobilizarile – daca...» citeste mai departe aici

  • INFORMARE ANOFM privind anularea creantelor fiscale
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza debitorii, fie ca sunt persoane fizice sau juridice, despre posibilitatea de a a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit Ordonantei Guvernului nr.6/2019. Conditia este ca achitarea creantelor principale sa fie facuta pana la data de 15.12.2019. “Avand in vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr.6/2019 si a Ordinului Presedintelui ANOFM nr.728/2019, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor anunta inghetarea salariilor demnitarilor: Acceptam toti!
    • Ministrul Finantelor, Florin Citu, a anuntat ieri, 09 decembrie, ca una dintre masurile pe care le ia in calcul pentru redresarea situatiei economice actuale a Romaniei este inghetarea salariilor demnitarilor. Acesta sustine ca inclusiv presedintele Klaus Iohannis este de acord cu masura asta. Ministrul Florin Citu a vorbit, intr-o conferinta de presa, despre subiectele discutate cu presedintele Klaus Iohannis."Am discutat despre situatia economiei, despre ce s-a discutat la ECOFIN si...» citeste mai departe aici

  • Dubla finantare versus indicatori proiect
    • O societate X s-a obligat sa angajeze doua persoane, pentru a obtine baremul proiectului Start-up Nation. In acelasi timp unul dintre angajati beneficiaza de subventie de la AJOFM, conform art.85 din Legea nr.76/2002 (sau sunt firme care beneficiaza si de subventie conform art.80, Legea 76/2002). Se considera dubla finantare ca firma sa beneficieze de subventia de la AJOFM in conditiile in care beneficiaza si de proiect Start-up Nation? Salariul angajatului respectiv nu este platit din...» citeste mai departe aici

  • Implicatiile fiscale ale cedarii dreptului aferent antecontractului de vanzare-cumparare ale unui teren
    • "O societate platitoare de impozit microintreprinderi si TVA a incheiat, in urma cu un an, un antecontract de vanzare cumparare pentru un teren extravilan, la un pret de 500 lei. Aceasta a primit banii integral insa nu a finalizat transferul activului din motive de imposibilitate a obtinerii tuturor avizelor specifice regimului in care se afla terenul. La acest moment, societatea cumparatoare instraineaza drepturile ce ii revin in baza antecontractului mai sus amintit, catre o terta persoana...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016