Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plata impozitelor locale pe perioada inactivitatii

12-Sep-2019
5448

O societate comerciala intra in inactivitate temporara 3 ani. Pentru aceasta perioada mai achita taxe si impozite locale pentru aceasta firma (impozit pe teren, cladire, auto)?

Raspunsul specialistului

Pentru suspendarea activitatii societatea trebuie sa procedeze mai intai la indeplinirea formalitatilor la registrul comertului, prin depunerea cererii de inscriere de mentiuni privind suspendarea activitatii societatii pentru o durata ce nu poate fi mai mare de 3 ani potrivit art. 237 alin. (2) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale. In timpul perioadei de inactivitate temporara societatea nu trebuie sa deruleze nicio tranzactie si este recomandat sa suspende contractele (ex. utilitati) si in masura in care este posibil sa se plateasca datoriile si sa inchida conturile bancare.

Potrivit Ordinului 889/2016, societatile comerciale care doresc suspendarea activitatii la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), au posibilitatea ca, pe perioada de suspendare, sa nu mai depuna la organul fiscal anumite declaratii.

Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, pe perioada supusa acestui regim, contribuabilii/platitorii trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
d) sa figureze în evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata îndeplinite;

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Import bunuri. Servicii de transport aferent import Societatea noastra achizitioneaza bunuri din import. In momentul in care primim declaratia vamala de import, cu data acesteia intocmim receptia bunurilor, de ex. data dvi...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Transport prin curier, declarare in e-Transport Suntem un furnizor de bunuri, in cazul in care valoarea unei livrari de bunuri (intracomunitar, export) este mai mica de 10.000 lei si greutatea mai mica de 500 kg, iar transportul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Reducere chirie Societatea X factureaza chirie pentru spatiul de productie societatii Y in valoare de 10.000 euro/luna in anul 2024. In anul 2025, prin act aditional la contractul de chirie au...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Salariati si zilieri nerezidenti Societatea este platitoare de impozit pe profit, inregistrata in scop de tva si activeaza in domeniul agriculturii. In sezon, societatea fiind localizata la granita cu UNGARIA,...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare amenda Amenda de circulatie primita pe numele proprietarului se factureaza cu tva sau fara tva catre cel care a inchiriat si condus masina? Multumesc!citeste mai mult

e) sa nu aiba în curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala în curs de derulare;
g) sa nu fie înscrisi în lista contribuabililor/platitorilor declarati inactivi, cu exceptia situatiei prevazute la art. 92 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
h) inactivitatea temporara sa fie înscrisa în registrul comertului, în cazul contribuabililor/platitorilor persoane juridice înfiintate în baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoane fizice autorizate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale si întreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la organizatiile profesionale care au eliberat documentele de functionare, în cazul contribuabililor/platitorilor, persoane fizice a caror activitate este organizata si reglementata prin legi speciale.

Pe perioada de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, entitatile au optiunea de a nu depune la organul fiscal urmatoarele declaratii:
1. formularul 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat
2. formularul 101 „Declaratie privind impozitul pe profit”;
3. formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”;
4. formularul 120 „Decont privind accizele”;
5. formularul 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata”.

Pe perioada regimului de declarare derogatoriu, societatile comerciale sunt obligate sa intocmeasca si sa depuna situatii financiare.

Impozitele si taxele locale sunt reglementate la Titlul IX al Codului fiscal. Printre scutirile de impozite si taxe nu figureaza scutiri acordate pe perioada suspendarii activitatii unei societati pentru trei ani. Prin urmare, daca datorati impozit pe teren, pe cladire sau taxa auto, trebuie sa achitati anual taxa/impozitul aferent, fara sa tineti cont de faptul ca sunteti cu activitatea intrerupta. 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016