Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Spatiu inchiriat si modernizat. Taxe si impozite locale

16-Ian-2013
14074
Societatea A are un spatiu pe care il inchiriaza unei societati B. Chiriasul B realizeaza o serie de modernizari asupra cladirii pe care o are inchiriata de la societatea A, iar cheltuielile pe care le realizeaza cu aceste modernizari le amortizeaza pe o perioada de 5 ani (perioada pe ca s-a incheiat contractul intre cele doua societati).

Vom stabili astfel ce obligatii are societatea A privind taxele si impozitele locale, ce informatii trebuie sa primeasca de la chirias (societatea B) privind modernizarea imobilului respectiv si daca are dreptul sa ii ceara chiriasului ca la sfarsitul perioadei prevazute in contract sa ii fie restituite toate bunurile care au dus la modernizarea imobilului, indiferent daca aceste modernizari au fost sau nu evidentiate in contabilitatea societatii A.

Solutia consultantului:

Proprietarul caldirii, persoana juridica A datoreaza impozitul pe cladire. Chiriasul (B) este obligat sa comunice proprietarului A in termen de 30 de zile de la data terminarii amenajarilor, valoarea acestora, daca amenajarile au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%.

Baza Legala: Codul fiscal


"CAP. 2 Impozitul si taxa pe cladiri ART. 249 Reguli generale

(1) Orice persoana care are In proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual impozit pentru acea cladire, exceptand cazul in care in prezentul titlu se prevede diferit.

ART. 253 Calculul impozitului datorat de persoanele juridice

(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.

54. (1) Prin lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, astfel cum sunt mentionate la art. 253 alin.(3¹) din Codul fiscal, se inteleg acele lucrari care au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%.

(1^1) In cazul in care valoarea lucrarilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere nu depaseste 25% din valoarea cladirii, locatarul nu are obligatia sa o comunice locatorului.

(1^2) In cazul in care in cursul unui an fiscal se efectueaza mai multe lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, a caror valoare individuala este sub 25%, dar cumulat depaseste 25%, locatarul are obligatia de a comunica locatorului valoarea totala, In termen de 30 de zile de la data la care se atinge acest nivel."

Daca are dreptul sa ii ceara chiriasului ca la sfarsitul perioadei prevazute in contract sa ii fie restituite toate bunurile care au dus la modernizarea imobilului, indiferent daca aceste modernizari au fost sau nu evidentiate in contabilitatea societatii A?

In virtutea reglementarilor legale chiriasul nu are obligatia sa predea imbunatatirile proprietarului. Aceasta obligatie ii poate reveni chiriasului numai in urma clauzelor contractuale negociate intre parti.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016